LDz uz vairākiem gadiem atliek Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstības projekta realizēšanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Valsts AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pieņēmis lēmumu atlikt Daugavpils Šķirošanas stacijas būvniecības projekta īstenošanu un iekļaut to priekšlikumos Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļu piesaistei 2021.-2027.gada plānošanas periodā, informēja LDz pārstāve Ella Pētermane.

Pārskatot LDz projektu prioritātes, projektu īstenošanas iespējas un neatliekamību, LDz nolēmis Daugavpils Šķirošanas stacijas būvniecību atlikt, tādējādi konkurss par būvniecības darbiem tiek pārtraukts.

Savukārt kompāniju apvienībā "BMGS-FIMA-Prvni Signalni", kura sastāv no pilnsabiedrības "Fima Group", AS "BMGS" un Čehijas kompānijas "Prvni Signalni", informēja, ka tā Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) 25. oktobrī iesniegusi sūdzību saistībā ar LDz pēkšņo lēmumu šo iepirkumu pārtraukt pēc tam, kad tika saņemti un atvērti divu pretendentu piedāvājumi.

Kompāniju apvienība 30. septembrī iesniedza piedāvājumu LDz rīkotajā atklātajā konkursā, taču 17. oktobrī saņēma vēstuli no LDz, kurā norādīts, ka iepirkums tiek pārtraukts.

Vēstulē kā iepirkuma pārtraukšanas iemesls ir norādīts LDz koncerna Investīciju komitejas 10. oktobra lēmums, tuvāk nepaskaidrojot iepirkuma pārtraukšanas iemeslus.

LDz pārstāve Pētermane norādīja, ka LDz ar Kohēzijas fonda līdzfinansējumu turpina Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava-Mangaļi-Ziemeļblāzma modernizācijas projektu, Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu un Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstības projektu. 

Turklāt tuvākajā laikā LDz plāno sagatavot dzelzceļa pasažieru apkalpošanas infrastruktūras modernizācijas projektu Kohēzijas fonda līdzfinansējuma piesaistei.

KONTEKSTS:

LDz jūnija sākumā atkārtoti izsludināja iepirkuma konkursus Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava-Mangaļi-Ziemeļblāzma modernizācijai, Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstībai un Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstības-būvniecības īstenošanai.

Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstības prognozētā līgumcena bija 35,92 miljoni eiro, bet Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstībai-būvniecībai prognozētā līgumcena bija 42,73 miljoni eiro.

Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstības projektā tika saņemti divi pieteikumi. 

Par LDz iepirkumu teju 36 miljonu eiro vērtībā, kurā meklēts Daugavpils Šķirošanas stacijas būvnieks, iepriekš iesniegtas sūdzības, tostarp bija aizdomas, ka iepirkums sagatavots vienam pretendentam. IUB šā gada augusta beigās aizliedza LDz bez grozījumu veikšanas konkursa nolikumā turpināt iepirkuma procedūru par Daugavpils Šķirošanas stacijas būvniecību.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz Loģistika".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti