LDz un Krievijas dzelzceļš vērtē pasažieru pārvadājumu maršrutu Sanktpēterburga–Kaļiņingrada

Latvijas un Krievijas dzelzceļa kompāniju vadība attālinātā sēdē ceturtdien, 27. novembrī, apsprieduši iespēju nākotnē ieviest pasažieru pārvadājumus maršrutā Sanktpēterburga–Kaļiņingrada, šķērsojot arī Latvijas teritoriju, informēja valsts AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārstāve Ella Pētermane. 

Lai pārrunātu līdzšinējo sadarbību un vienotos par turpmākajiem kopīgi īstenojamajiem projektiem nākamgad, ceturtdien, 26. novembrī, notika LDz valdes priekšsēdētāja Māra Kleinberga un Krievijas dzelzceļa uzņēmuma vadītāja pirmā vietnieka Sergeja Pavlova attālinātā tikšanās. Tikšanās laikā tika izvērtēta iesākto projektu virzība, kā arī apstiprināta abpusēja ieinteresētība jaunu iniciatīvu īstenošanā.

"Latvijas dzelzceļš" pēdējā gada laikā būtisku uzmanību pievērš gan uzņēmuma mērķa tirgu diversifikācijai un jaunu klientu piesaistei, gan arī sadarbības paplašināšanai ar esošajiem sadarbības partneriem.

Tikšanās laikā ar Krievijas dzelzceļa uzņēmuma vadību pārrunājām jaunas sadarbības iespējas un veidus, kā efektīvāk risināt aktuālos jautājumus," teica Kleinbergs.

Pēc viņa teiktā, lai gan vīrusa pandēmijas rezultātā starptautiskie pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu pašlaik netiek veikti, sarunas laikā apspriesta arī iespēja nākotnē ieviest pasažieru pārvadājumus maršrutā Sanktpēterburga–Kaļiņingrada, šķērsojot arī Latvijas teritoriju.

LDz ir sācis darbu pie jautājumiem, kas saistīti ar maršruta saskaņošanu. "Sarunas laikā vienojāmies, ka nākamajā gadā darbs pie šī projekta turpināsies," stāsta Kleinbergs.

Līdz ārkārtas situācijas izsludināšanai starptautiskie pasažieru pārvadājumi bija šādos maršrutos:

  • Rīga–Maskava;
  • Rīga–Sanktpēterburga;
  • Minska–Rīga (sadarbībā ar Baltkrievijas dzelzceļu);
  • Kijeva–Minska–Viļņa-Rīga (pārvadājumus nodrošināja Ukrainas dzelzceļa uzņēmums).

Lai veicinātu dzelzceļa pārvadājumu konkurētspēju un tādējādi palielinātu kravu apjomus, LDz un Krievijas dzelzceļa uzņēmumu vadība vienojās, ka ir nepieciešams gan izstrādāt un īstenot jaunus projektus, gan arī kopīgi strādāt pie normatīvo procedūru vienkāršošanas. Ņemot vērā arvien lielāku virzību uz dabai draudzīgākiem transportēšanas veidiem, šis būtu būtisks priekšnoteikums, lai notiktu kravu pārnese no autotransporta uz dzelzceļu, norādīja LDz pārstāve.

Lai spēcinātu sadarbību, pēdējā laikā ir notikušas vairākas LDz valdes priekšsēdētāja augsta līmeņa tikšanās ar Krievijas dzelzceļa pārstāvjiem. Ciešākas savstarpējās sadarbības iespējas pārrunātas arī novembra sākumā notikušajā attālinātajā Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padomes plenārsesijā, kur viens no aktuālajiem jautājumiem bija par infrastruktūras kapacitātes palielināšanu pārvadājumiem no Āzijas uz Eiropu.

"LDz šogad ir pievienojies Ziemeļjūras–Baltijas jūras dzelzceļa kravu pārvadājumu koridoram, vienlaikus pēc mūsu iniciatīvas koridors ir pagarināts līdz Baltkrievijai un Krievijai. Tādējādi savienojums cauri Rīgai ir kļuvis par nozīmīgu Eiropas kravu pārvadājumu koridora daļu, nodrošinot savienojumus ar Ķīnu. Šī tranzītceļa izmantošana, nogādājot kravas līdz Latvijas ostām un tālāk uz Eiropas rietumiem vai Skandināviju, varētu sadalīt noslodzi ar citiem intensīvi izmantotajiem koridoriem un piesaistīt vairāk kravu," pauda Kleinbergs.

KONTEKSTS:

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs šogad desmit mēnešos Latvijā samazinājies par 45,5% salīdzinājumā ar 2019. gada attiecīgo periodu un veidoja 19,186 miljonus tonnu. Par Satiksmes ministrijas apkopotajiem datiem vēstīja ziņu aģentūra LETA.

Tostarp starptautisko pārvadājumu apmērs veidoja 17,558 miljonus tonnu, kas ir kritums par 48% salīdzinājumā ar 2019. gada attiecīgo periodu, bet iekšzemes pārvadājumu apmērs audzis par 14,7% – līdz 1,628 miljoniem tonnu.

2019. gadā Latvijā dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs samazinājās par 15,8% salīdzinājumā ar 2018. gadu un bija 41,492 miljoni tonnu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt