Pērn satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija) “Latvijas dzelzceļa” valdes priekšsēdētājam Edvīnam Bērziņam un valdes loceklim Aivaram Strakšas izteica neuzticību aizdomās par nesaimniecisku rīcību ar uzņēmuma mantu, kā arī konkurences kropļošanu. Bērziņam atstājot amatu, “Latvijas dzelzceļa” padome lēma viņam izmaksāt kompensāciju 250 tūkstošu eiro apmērā ar nosacījumu, ka viņš nestrādās pie valsts uzņēmuma konkurentiem.
Taču Ukrainas mediji vēsta, ka Bērziņš oktobrī ieņēmis amatu Ukrainas valsts uzņēmumā, kas nodarbojas ar tranzīta kravu pārkraušanu.
Linkaits vērtē, ka “Latvijas dzelzceļa” izmaksātā kompensācija bijusi nepamatota: “Lēmumu par kompensāciju izmaksu pieņēma “Latvijas dzelzceļš''. Un jebkāda situācija, kas ir radusies ar noslēgto kompensāciju līgumu, ir jāvērtē uzņēmumam. Cik es saprotu, tad tā kompensācija tika izmaksāta saistībā ar to, ka Bērziņš savulaik ieņēma ne tikai valdes locekļa amatu, bet arī “Latvijas dzelzceļa” prezidenta amatu. Un šādu paralēlu amatu esamību Satversmes tiesa bija jau atzinusi par nelikumīgu. Un tāpēc kompensāciju maksāšana, manuprāt, bija nepamatota. Prokuratūra ir uzsākusi kriminālprocesu par amatu savienošanu, un izmeklēšanu patlaban veic KNAB. Tā kā es domāju, ka patiesība tiks noskaidrota un vainīgās personas saņems attiecīgu sodu.”
Tikmēr “Latvijas dzelzceļa” pārstāvji situāciju Latvijas Radio nekomentē, kā arī pats Edvīns Bērziņš patlaban uz zvaniem neatbild.
KONTEKSTS
Bijušais "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājs un prezidents Edvīns Bērziņš pēc amatu atstāšanas kompensācijā varētu būt saņēmis ap 250 000 eiro, liecina Bērziņa labotā amatpersonas deklarācija. Savukārt valdes loceklis un viceprezidents Aivars Strakšas saņēmis aptuveni 200 000 eiro. Kompensācijas īpaši lielas padarījis tas, ka abiem vadītājiem "Latvijas dzelzceļā" bijuši divi amati.
Pēc konflikta ar satiksmes ministru Tāli Linkaitu (Jaunā konservatīvā partija) "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājs Bērziņš un valdes loceklis Strakšas amatus atstāja 2019. gada augusta vidū, pretī saņemot apjomīgas kompensācijas par nestrādāšanu pie konkurentiem.