Bērziņš norādīja, ka līdz šim par ES fondu finansējumu jau atjaunoti peroni 17 stacijās Jūrmalas virzienā un trīs stacijās Jelgavas virzienā. Tos iecerēts atjaunot vēl 25 stacijās, un jau pašlaik esot izplānots, kuros posmos un kādā kārtībā turpmākā peronu atjaunošana notiks.
Bērziņš skaidroja, ka LDz pašlaik to nesteidz vēl darīt par saviem līdzekļiem, jo tas sadārdzinātu pasažieru izmaksas: “Tas nozīmē, ka uzreiz paaugstinātos infrastruktūras maksa. Mums būtu visi šie skaitļi jādod Regulatoram [Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai], kuram būs jārēķina maksa, līdz ar to pastāv iespēja, ka paceltos maksa par “Pasažieru vilciena” biļeti.”
Savukārt, ja peroni tiktu atjaunoti par ES naudu, tas iespaidu uz biļešu cenām neatstātu. Tāpēc LDz cer iegūt ES fondu līdzekļus 2019.gadā.
“Mēs paši esam salikuši plānu, ka mēs jau visu izprojektējam un paliek tāda nianse – tos uzcelt. Un tie nav mežonīgi lieli līdzekļi. Tiem ir paredzēti līdzekļi, cik tas maksā, kā peroni standartizēti izskatās,” sacīja LDz valdes priekšsēdētājs.
KONTEKSTS:
Latvija elektrovilcienus iegādāties mēģina jau kopš 2009.gada. Sākotnēji bija plānots, ka pirmajam jaunajam elektrovilcienam bija jāsāk kursēt 2012.gada beigās. Kopš tā brīža ir pagājuši jau seši gadi. Vilcieni uz Latvijas sliedēm joprojām tie paši, bet aiz muguras divi neizdevušies iepirkumi, valsts lieki iztērējusi teju divus miljonus eiro, kā arī joprojām norit krimināllieta pret bijušo “Pasažieru vilciena” (PV) valdi.
Noslēgumam tuvojas jau kārtējais elektrovilcienu iepirkums – pabeigta tehnisko piedāvājumu vērtēšana un pretendentiem ir nosūtīts uzaicinājums līdz 6.augustam iesniegt finanšu piedāvājumus vilcienu piegādei. Iepirkumā vērtēta tiks ne tikai iepirkuma cena, bet visas izmaksas vilciena pilnā dzīves ciklā, proti, 35 gados.
Uz tiesībām piegādāt jaunos elektrovilcienus pretendē četri ražotāji – spāņu kompānijas "Talgo" un CAF, čehu "Škoda Vagonka" un "Stadler Polska". To, kurš no pretendentiem tiks izraudzīts par jauno vilcienu piegādātāju, PV vadība cer paziņot līdz septembra beigām.
Pirmajiem vilcieniem būtu jābūt piegādātiem 2020.gada beigās. Kopumā visi 32 vilcieni būtu jāpiegādā līdz 2023.gada beigām.