Sadaļas Sadaļas

Dienas ziņas

Pašu rokām būvētas garāžas jāizpērk izsolē

Dienas ziņas

Skrundā bēgļus tomēr neizmitinās

G.Mačs atstāj amatu

«LDz Cargo» vadītājs Guntis Mačs atstāj amatu

Valsts AS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) meitasuzņēmuma SIA "LDz Cargo" valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs otrdien iesniedzis atlūgumu, informē LDz.

LDz paziņojumā medijiem norāda, ka LDz valde otrdien pieņēmusi "LDz Cargo" valdes priekšsēdētāja Mača iesniegumu atbrīvot viņu no amata.

Par jauno uzņēmuma vadītāju iecelts dzelzceļa nozares profesionālis un ilggadējais LDz finanšu direktors Māris Bremze, kurš, kā norāda LDz, ir dzelzceļnieks jau vairākās paaudzēs.

Oficiāli tiek skaidrots, ka Mačam un ''Latvijas Dzelzceļam'' esot atšķīrušies viedokļi par tālāko uzņēmuma attīstību. 

"Gada beigas Baltijas lielākajam kravu pārvadātājam "LDz Cargo" ir ļoti nozīmīgs laiks, kad notiek pārrunas ar klientiem, jaunu līgumu slēgšana un jaunu klientu piesaiste, un šādā brīdī atstāt uzņēmumu bez valdes priekšsēdētāja nebija iespējams, tādēļ LDz valdei bija jārīkojas nekavējoties," skaidro LDz vadītāja pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas.

Viņš paziņojumā medijiem izsaka pateicību Mačam par "ilggadējo darbu un nozīmīgo ieguldījumu "LDz Cargo" darbības nodrošināšanā". "Un novērtējam spēju pieņemt atbildīgus lēmumus. Uzņēmums, tāpat kā visa tranzīta nozare šobrīd sastopas ar jauniem izaicinājumiem," atzīmē Strakšas.

Savukārt LDz akcionāra pārstāve, Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa norāda, ka LDz valde akcionāru ir informējusi par notikumiem "LDz Cargo" ārkārtas dalībnieku sapulcē. "Esam pārliecināti, ka "Latvijas dzelzceļa" valde ir rīkojusies ļoti atbildīgi un atbilstoši savai kompetencei," norāda Innusa.

Latvijas Radio raidījumā “Aktuālais temats” "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājs Aivars Strakšas stāstīja, ka uzņēmumam  nebija kaut kādi īpašu problēmu, “nekas tāds ārkārtējais nebija, mums bija nesakritības stratēģiskajos virzienos, kā uzņēmumam  jāstrādā un jāattīstās”.

Lai nebūtu jākonfliktē Mačs “pieņēma šo lēmumu, ko es novērtēju, tas ir drosmīgs gājiens”, atzina Strakšas.

Viņš noliedza, ka Mača aiziešana būtu saistīta ar kādu “biznesa pārdali”, “neesam nevienu kravu atteikuši, tarifu politika mums ir caurspīdīga”,  un “nav citu biznesu, nav ko pārdalīt”.

Strakšas stāstīja, ka “LDz Cargo”  nestrādā slikti, bet jāņem vērā, ka Latvijas Dzelzceļš var funkcionēt tikai kā viss koncerns kopā, nevar pieļaut koordinācijas problēmas starp koncerna uzņēmumiem.

Pārvadājumi var notikt, tikai, ja visi strādā kā sinhrons mehānisms, ja palielina lēmumu patstāvību, tas skar drošību tehnoloģisko procesu un sadārdzina procesu, sacīja Strakšas, atzīstot, ka “LDz Cargo”  bija vērojamas vēlmes, par ko valdes ieskatā  pārāk lielas neatkarība būtu bīstama.  Strakšas uzsvēra, ka dzelzceļā pirmajā vietā ir drošība, jo, ja nebūs drošības, tad nebūs vairs arī nekādas ekonomikas.

Viņš arī pauda pārliecību, ka  “LDz Cargo” vadības maiņa nenovedīs pie klientu zaudēšanas, jo serviss ir nodrošināts un “LDz Cargo” ietekme uz kravas plūsmu ir visai ierobežota.

Jau ziņots, ka Latvijas Televīzijas raidījums "Rīta Panorāma", atsaucoties uz vairākiem avotiem "LDz Cargo", vēstīja, ka Mačs varētu atstāt uzņēmuma vadītāja amatu.

Tiesa pats Mačs intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta Panorāma" atzina, ka viņam, visticamāk, tiks uzteikts darbs "LDz Cargo". Viņš apgalvoja, ka koncerna LDz vadītāja pienākumu izpildītājs Strakšas viņu pirmdien esot uzaicinājis uz "intīmu sarunu" otrdienas rītā, kurā izteiks piedāvājumu darbu atstāt.

Vaicāts, kāpēc viņu var atlaist, Mačs apgalvoja, ka "šeit ir kārtējais stāsts par savējiem un svešajiem". "Vairākas lietas, kamēr es tur esmu, nenotiks," teica Mačs, piebilstot: "Es esmu pret vairāku "Latvijas Dzelzceļš Cargo" funkciju pārdalīšanu". Jautāts, kā šīs funkcijas varētu tikt pārdalītas, Mačs atteica, ka nezina. Taču, ja tās notiks, tad "LDz Cargo" finansiālā situācija pasliktināsies.

"LDz Cargo" vadītājs arī piebilda, ka "nekādas kratīšanas pie manis nav bijis, KNAB par mani nav interesējies", tādējādi, noraidot ziņas, ka pie viņa ir bijusi kratīšana.

"LDz Cargo" pilnībā pieder LDz, un tas nodarbojas ar kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu. "LDz Cargo" apgrozījums 2014.gadā bija 365 506 543 eiro - par 2% lielāks nekā gadu iepriekš. Savukārt uzņēmuma peļņa saruka par vairāk nekā divām reizēm - līdz 1 701 715 eiro. 2013.gada peļņa bija 4 692 502 eiro, ziņoja LETA, atsaucoties uz "Firmas.lv" informāciju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt