„Swedbank" pārstāve Kristīne Jakubovska norāda, ka pirms dažām nedēļām internetbankai noticis kiberuzbrukums, kuru izdevies novērst. „Šobrīd mēs pārbaudām to informāciju, taču jau 14. novembrī mēs informējām bankas klientus un arī masu medijus, ka ir konstatēti mēģinājumi nelikumīgi iegūt internetbankas piekļuves datus. Un tas nav saistīts ar sistēmas uzlaušanu, bet drīzāk gan, tādā vienkāršā valodā stāstot, ar mēģinājumu uzzināt pašu klientu izmantotās paroles," stāstīja Jakubovska.
Informācijas tehnoloģiju eksperts Ilmārs Poikāns ir pārliecināts, ka zināmā mērā par šādām situācijām atbildība gulstas gan uz lietotājiem, kuri lieto pārāk vienkāršas paroles, gan arī uz banku, kura pieļauj šādu paroļu lietošanu.
„Šeit tā līdzvainība ir gan lietotājiem, gan bankai. Nu, vienīgais labums jeb pozitīvais šajā stāstā ir tas, ka neko jau daudz nedod. Tas nav nekāds pasaules gals, un reāli šādi dati, es īsti neredzu, kā apdraud pašu internetbanku, tā kā tur pārskaitījumus tāpat nevarēja veikt. Tas drīzāk, es teiktu, ilustrēja arī nelielu tādu kā vieglprātību no bankas puses," pauda Poikāns.