Lauku atbalsta dienestā darbu sāk virtuālā asistente Ieva

Lauku atbalsta dienestā (LAD) no pirmdienas, 27. janvāra, darbu uzsāk virtuālā asistente Ieva, kuras uzdevums ir palīdzēt klientiem atrast atbildes uz neskaidrajiem jautājumiem jebkurā diennakts laikā, informēja dienestā.

Ieva sniedz informāciju par to, kā var kļūt par dienesta klientu, kā arī atbildes uz noteiktiem jautājumiem par platību maksājumiem, piemēram, kādus maksājumus var saņemt par sakoptu zemi, cik lielas ir maksājumu likmes un citiem.

Dienestā portālam LSM.lv norādīja, ka Ievas tehniskās izstrādes izmaksas, līdzīgi kā citu valsts iestāžu virtuālo asistentu izstrādes izmaksas, ir 10 000 eiro.  

"Šobrīd Ieva spēj sniegt vairāk nekā 400 dažādas atbildes. Ieva ātri mācās, tāpēc katru dienu pieaugs to jautājumu loks, par kuriem virtuālā asistente būs informēta. Šobrīd Ieva vēl darbojas testa režīmā, tāpēc ne vienmēr varēs izskaidrot mūsu klientiem visu nepieciešamo informāciju," norādīja LAD.

Virtuālā asistente izstrādāta Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā "Hugo.lv" sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru un valodas tehnoloģiju uzņēmumu "Tilde". 

"Virtuālie asistenti ir ne vien jauns saziņas kanāls, bet arī instruments, kas atbrīvo klientu atbalsta darbiniekus no vienveidīgu, atkārtotu jautājumu plūsmas, uzticot tos robotam. Tomēr tas nav viegls uzdevums arī mākslīgajam intelektam. Mūsu pieredze liecina, ka cilvēka spēja vienu un to pašu jautājumu pavaicāt citā veidā ir gandrīz neierobežota, tādēļ uzdotie jautājumi pastāvīgi jāpārrauga, lai saprastu, ko un kā lietotāji vēlas uzzināt. Tieši tādēļ aicinām virtuālos asistentus testēt publiski, dodot iespēju asistentam mācīties no īstiem klientu jautājumiem," skaidro "Tildes" biznesa attīstības vadītājs Kaspars Kauliņš. 

Kultūras informācijas sistēmu centra "Hugo.lv" projekta vadītājs Jānis Ziediņš atgādināja, ka pagājušā gada nogalē starts dots Zemesgrāmatas asistentam Justam, bet janvāra sākumā - VID virtuālajam palīgam Tomam.

"Virtuālie asistenti noteikti atvieglos iestāžu darbu, kā arī ietaupīs apmeklētāju laiku, jo, lai saņemtu atbildes uz dažādiem standartizētiem jautājumiem, vairs nebūs jāgaida rindā uz sarunu ar iestādes darbinieku.

Aicinām arī iedzīvotājus būt atsaucīgiem un aktīvi uzdot Ievai dažāda veida jautājumus, jo, meklējot atbilžu variantus, mākslīgais intelekts vienlaikus pilnveidojas,

mācās saprast dažādā veidā uzdotus jautājumus un paplašina iespējamo atbilžu diapazonu," skaidroja  Ziediņš.

Ieva sākotnēji būs sastopama dienesta mājaslapā "www.lad.gov.lv", bet drīzumā darbosies arī programmas “Piens un augļi skolai” mājaslapā "http://piensaugliskolai.lv". 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti