Dienas ziņas

Ādažos top Skandināvijā lielākā cepumu ražotne

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Centrāleiropas valstis no Latvijas un Somijas nomā lidmašīnas

Latvijas un Somijas aviokompānijas iznomā daļu savu lidmašīnu Centrāleiropas valstīm

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ģeopolitiskās situācijas dēļ, kā arī analizējot pasažieru paradumus, vairākas mūsu reģionā esošās lidsabiedrības lēmušas par savu lidmašīnu un to apkalpju izīrēšanu citiem pārvadātājiem Skandināvijā un Vācijā. Citi pārvadātāji tikai izīrē savas lidmašīnas, taču Latvijas lidsabiedrība paziņojusi, ka arī nomās lidmašīnas no citiem pārvadātājiem.

Krievijas sāktais karš Ukrainā un tam sekojošās sankcijas atstāj ietekmi arī aviācijas nozarē, piemēram, uz biļešu rezervāciju apjomiem. Latvijā tie samazinās ne tikai tāpēc, ka cilvēki nesteidz biļetes rezervēt vairākus mēnešus uz priekšu, bet ietekmē arī Krievijas robežas tuvums, kas cilvēkus mudina būt piesardzīgākiem.

Līdzīga aina tiek novērota arī citās mūsu reģiona valstīs, piemēram, Somijā. Ierobežojumu dēļ, kas saistās ar liegumu izmantot Krievijas gaisa telpu, Somijas pārvadātājs izīrējis vairākas savas lidmašīnas pārvadātājiem Vācijā.

“Skatoties uz to, kā Krievijas gaisa telpas slēgšana ietekmē mūsu darbu, sapratām, ka nedaudz jāmaina mūsu darbības modelis. Lidojumos uz Āziju cenšamies izmantot tā dēvēto dienvidu maršrutu, bet vienlaikus esam izīrējuši arī dažas mūsu lidmašīnas ar apkalpēm, lai tās neatrastos dīkstāvē šeit,” pastāstīja “Finnair” Pārdošanas nodaļas direktors Miko Turtiainens.

Par lidmašīnu izīrēšanu paziņojusi arī Latvijas lidsabiedrība “airBaltic”, kas pirmo reizi izīrē 11 lidmašīnas ar apkalpi. Arī šis solis tiek pamatots ar apgrūtinājumiem, ko rada Krievijas sāktais karš Ukrainā.

“Mēs ceram uz mieru Ukrainā un esam gatavi nekavējoties atsākt lidojumus uz Ukrainu, kad tas būs iespējams. Pašlaik šajos maršrutos nelidojam, un gaisa kuģi tiek izmantoti citos maršrutos. Ja mēs runājam par Krieviju, reisu neesamība nerada mums lielas problēmas, jo varam savu darbību izvērst rietumu virzienā. Ukraina bija daudz lielāks tirgus, un tur vēlamies atgriezties,” pastāstīja “airBaltic” izpilddirektors Martins Gauss.

“airBaltic” flotē esošās A220 tipa lidmašīnas ir ļoti pieprasītas, un īres maksa par to ir augsta, tomēr konkrētas summas netiek atklātas, jo šis ir kompānijas komercnoslēpums. Vienlaikus Latvijas Televīzijai zināms, ka Ukrainas gaisa telpas slēgšanas ietekme uz apgrozījumu tiek plānota aptuveni 6,8% robežās.

“Šī gada vasaras sezonā mēs esam izīrējuši līdz 11 lidmašīnām, kas lidos no Diseldorfas, Stokholmas un Minhenes. Lidmašīnas lido mūsu krāsās un ar mūsu apkalpi, bet viņi pārvadā “Eurowings”, “Eurowings Discover” un SAS pasažierus. Ja mēs šīs lidmašīnas novietojam Rīgā un ļaujam tām lidot pustukšām, tad tās nepelnītu. Lidojot, piemēram, no Minhenes vai Stokholmas, mēs iegūstam ne tikai samaksu par lidojumu, bet mums arī nav jāsatraucas par to piepildījumu. Kad mūsu pasažieru apjomi pieaugs un redzēsim, ka mums ir nepieciešamas papildu lidmašīnas, tad, protams, šīs lidmašīnas tiks izmantotas kādā no mūsu bāzēm Baltijā vai kādā citā bāzē.

Pieprasījums pēc šī modeļa lidmašīnām ir tāds, ka mēs varētu izīrēt visus mūsu flotē esošos gaisa kuģus.

Tas ir, pateicoties konkrētā modeļa specifikai, tā ir ideāli piemērota pašreizējiem apstākļiem, jo var efektīvi veikt lidojumus gan reģionālajos, gan garajos maršrutos. Tāpat lidmašīna ir ļoti efektīva, kas nav mazsvarīgi pie pašreizējām degvielas cenām, un arī pasažieru komforta ziņā šī lidmašīna ir ļoti piemērota. Mums ir vairāk piedāvājumu no citām lidsabiedrībām, nekā mēs varam apmierināt. Mūsu biznesa kodols ir savienojamība Baltijas reģionā, un mēs vēlamies atgriezties pie iepriekšējo gadu līmeņa,” sacīja Gauss.

Sekojot lidmašīnu kustībai Eiropā, iespējams pamanīt ne tikai to, ka “airBaltic” lidmašīnas lido ar citu kompāniju kodiem, bet arī to, ka Latvijas nacionālā lidsabiedrība iznomā lidmašīnas no citiem pārvadātājiem. Viens no šādiem piemēriem ir “Ukraine International Airlines”.

“Pašlaik mums ir īslaicīgs lidmašīnu iztrūkums, ko mēs sedzam, īrējot no citām kompānijām un operatoriem. Problēmas radušās sakarā ar to, ka ir problēmas rezervju daļu piegāžu grafikos. Tas ir ne tikai aviācijā, bet visā pasaulē – ražošana pēc Covid-19 ir ietekmēta, un mēs šobrīd to izjūtam,” skaidroja “airBaltic” operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis.

Maijā Latvijas lidsabiedrība paziņojusi par divu lidmašīnu nomāšanu, lai aizstātu trūkstošās lidmašīnas. Runājot par rezerves daļu deficītu, uzņēmumā atzina, ka sarežģījumi varētu turpināties vēl vairākus mēnešus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti