Kopumā “Latvijas pasta” vadītājs jauno kārtību vērtēja kritiski: “Mums ir vairāk mīnusu no šī nekā plusu. Tie jebkurā gadījumā ir ierobežojumi cilvēkiem. Jebkurš nodoklis vai procedūra, kas jāveic, cilvēku attur,” sacīja Vilcāns.
Pastā novēroja, ka cilvēki piebremzēja ar pirkumiem no trešajām valstīm, jo nesaprata, kas darāms un ko sagaidīt. Tāpat tas nozīmē papildu darbu “Latvijas pastam”.
Vilcāns atzina, ka platformā “AliExpress”, kas ir lielākais sūtījumu ģenerators no trešajām valstīm, šis jautājums ir sakārtots. “Tur šobrīd šis process ir sakārtots, un klients jau pirkuma brīdī samaksā visus nodokļus. Tāpēc, Latvijā saņemot sūtījumu, nekādas papildu muitas operācijas nav jāveic. Līdz ar to saņemšanas kārtība ir gandrīz tāda pati, kā bija līdz 1. jūlijam, un cilvēks atšķirību nejūt,” norādīja Vilcāns.
Tas būtiski atvieglo arī darbu “Latvijas pastam”. Vilcāns norādīja, ka arī cilvēki to ir novērtējuši. Tas redzams pēc tā, ka pēdējos mēnešos šādu sūtījumu apjoms ir vairākkārt pieaudzis.
KONTEKSTS:
Saskaņā ar izmaiņām Eiropas Savienības (ES) tiesību aktos no 2021.gada jūlija pilnīgi visām precēm, kas tiek iegādātas ārpus ES, tajā skaitā interneta veikalos, piemēro pievienotās vērtības nodokli (PVN). Lai saņemtu sūtījumu, preces ir jādeklarē muitā.
Tāpat jādeklarē arī dāvanas, bet to vērtībai pārsniedzot 45 eiro, jāmaksā arī nodoklis.