Latvijas mazumtirdzniecības gada izaugsme jūlijā – 4,3%

Mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums šā gada jūlijā, salīdzinot ar atbilstošu mēnesi pirms gada, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 4,3%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 5,1%, nepārtikas preču, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 3%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība – par 6,1%.

Salīdzinot ar iepriekšējā gada jūliju, lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas (par 11,9%), farmaceitisko un medicīnisko preču (par 12,4%), kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 5,2%).

Lielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 15,2%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 6,2%), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,5%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 7,8%.

Mēneša laikā 0,1% pieaugums

Šā gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums samazinājās par 0,1%.

Pārtikas preču mazumtirdzniecība saruka par 0,2%, nepārtikas preču pārdošanas apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,7%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 1,8%.

Apgrozījums krities farmaceitisko un medicīnisko preču (par 2,6%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 3,8%).

Apgrozījums pieaudzis mājsaimniecības elektroierīču (par 8,2%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,8%), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,6%).

Šā gada jūlijā salīdzinājumā ar jūniju mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 1,8%.

Ekonomiste: Nozare turpinās stabili augt

"Swedbank" vecākā ekonomiste Agnese Buceniece norāda, ka sabiedrības apmierinātība ar dzīvi pieaug kopā ar strādājošo skaita un iedzīvotāju ieņēmumu kāpumu – šogad būtiski straujāk par inflāciju aug gan vidējā darba samaksa, gan arī vidējā pensija. Augošā pirktspēja nāk par labu mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kuru pārdošanas apjomi šī gada pirmajos septiņos mēnešos ir palielinājušies par 5,1%, salīdzinot ar to pašu periodu pērn.

Vislabāk ir klājies auto degvielu tirgojošajiem uzņēmumiem, kuri ir spējuši savus pārdošanas apjomus audzēt par 5,9%. Pārtikas veikalu realizētie apjomi ir par 5,3% lielāki.

Šajā sadaļā ar vairāk nekā 30% pieaugumu izceļas specializētie pārtikas un dzērienu veikali, kur liela loma ir alkoholisko dzērienu "autletiem", kas pēdējā laikā ir savairojušies kā sēnes pēc lietus un ko zemāku cenu dēļ ļoti iecienījuši kaimiņvalstu iedzīvotāji," atzīmē ekonomiste.

Pārējo nepārtikas preču mazumtirdzniecības uzņēmumi pārdošanas apjomus ir spējuši audzēt par 4,7%. 

"Nozare turpinās stabili augt, tomēr būtiski straujākus pieauguma tempus, nekā redzam šobrīd, būs grūti sasniegt un noturēt, ņemot vērā sarūkošo pircēju skaitu," piebilda Buceniece.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti