Latvijas mazumtirdzniecības gada izaugsme janvārī – 7,1%

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Latvijas mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās šā gada janvārī, salīdzinot ar 2017.gada janvāri, pieauga par 7,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 6,9%, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 8,9%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība – par 3,1%.

Salīdzinot ar iepriekšējā gada janvāri, lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 11,6%), metālizstrādājumu, krāsu un stikla (par 22,4%), kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 18,9%).

Savukārt apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču (par 10,6%), kā arī grāmatu, avīžu, kancelejas piederumu un audio un video ierakstu mazumtirdzniecībā (par 2,1%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 8,6%.

Mēneša laikā pieaug par 2,1% 

2018. gada janvārī, salīdzinot ar 2017. gada decembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums palielinājās par 2,1%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,8%, nepārtikas preču pārdošanas apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 3,9%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība saruka par 1,8%.

Apgrozījums krities pārtikas, dzērienu un tabakas mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,2%), mājsaimniecības elektropreču (par 13%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 4,1%), kā arī mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7%).

Savukārt apgrozījums pieaudzis apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 16,2%), kosmētikas un tualetes piederumu (par 9,9%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 6,9%) mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos.

2018.gada janvārī salīdzinājumā ar 2017.gada decembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 17,7%.

Gadu iepriekš – 2017. gada janvārī, salīdzinot ar 2016. gada decembri, – apgrozījums saruka par 18,2%.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(procentos pret 2015. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti