«Latvijas kuģniecības» koncerna zaudējumi pērn – 24,9 miljoni latu
Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem un 8 mēnešiem.
29. februāris, 2012, 11:49
Latvijas kuģošanas kompānijas "Latvijas kuģniecība" (LK) koncerns pērn strādāja ar 24,9 miljonu latu zaudējumiem, kas ir trīs reizes mazāk nekā iepriekšējā gadā, liecina biržai "NASDAQ OMX Riga" iesniegtais uzņēmuma finanšu pārskats.
LK valdes priekšsēdētājs Saimons Bleids, skaidrojot zaudējumus, norādīja, ka uzņēmuma situācija jāaplūko plašākā kuģošanas nozares kontekstā visā pasaulē. "Ņemot vērā sarežģīto ekonomisko stāvokli, situācija kuģošanas tirgos joprojām ir ļoti komplicēta. Kuģu īpašnieki visos tirgus segmentos piedzīvo smagas likviditātes problēmas. Arī LK koncernu ietekmē šie sarežģītie nosacījumi, taču to no vissliktākajām sekām ir pasargājis tas, ka lielākā LK flotes daļa ir nodarbināta laika nomā, tādējādi nodrošinot daudz zemāku ienākumu plūsmu," atzina Bleids.
Kompānijas vadība informē, ka gan 2011.gadā, gan 2010.gadā būtiska neto zaudējumu daļa bija saistīta ar zaudējumiem no aktīvu vērtības samazināšanās, kam ir jāveido uzkrājumi. 2011.gadā veikti uzkrājumi zaudējumiem no aktīvu vērtības samazināšanās pārdošanai paredzētajiem aktīviem (trim vecākiem "Handy" izmēra kuģiem) 12,56 miljonu ASV dolāru apmērā, kopējās flotes vērtības koriģēšanai 15,08 miljonu ASV dolāru apmērā un ieguldījumu nekustamajos īpašumos vērtības koriģēšanai 1,29 miljonu ASV dolāru apmērā.
LK vadība norāda, ka šie rezultāti atspoguļo sarežģīto finansiālo situāciju, ar kādu kuģu īpašniekiem bija jārēķinās 2011.gadā, turpinot fiksēt vēsturiski zemākās frakts tirgus likmes. "Iemesli tam ir dažādi un sarežģīti, taču divi galvenie faktori ir zemāks pieprasījums pēc naftas produktiem, ko izraisījusi globālās ekonomikas lejupslīde, it īpaši attīstītajās rietumvalstīs, un jauno tankkuģu skaita pieaugums. Pirms 2008.gada spēcīgā globālās ekonomikas izaugsme stimulēja pieprasījuma pieaugumu pēc kuģu pārvadājumiem, un tas veicināja jaunu tankkuģu būvniecību. Kuģu skaita pieauguma un šā brīža pieprasījuma samazinājuma sekas ir zemāki ienākumi kuģu īpašniekiem," paskaidro LK vadība.
Bleids LK nākotnes perspektīvas iezīmē piesardzīgi optimistiskas. "Tajā pašā laikā produktu tankkuģu tirgū ir dažas optimisma pazīmes. Nesen slēgto neekonomisko naftas pārstrādes rūpnīcu skaits Rietumeiropā un ASV, visticamāk, paaugstinās pieprasījumu pēc naftas produktiem, kuri būs jānodrošina modernākām pārstrādes rūpnīcām, kas ir uzbūvētas un tiks būvētas Vidējos un Tālajos Austrumos. Turklāt ir paredzams, ka arī ekonomikas izaugsme strauji augošajās valstīs, piemēram, Dienvidamerikā un Āfrikā, palielinās pieprasījumu pēc produktu tankkuģiem. Tā LK būtu laba ziņa," uzsvēra LK valdes priekšsēdētājs.
Viņš arī norādīja uz prognozēm, kas liecina, ka saistībā ar pašreizējo ekonomisko situāciju un to, ka banku finansējums ir mazāk pieejams, tiks būvēts mazāk tankkuģu. Tam vajadzētu uzlabot pašreizējo produktu tankkuģu skaita un produktu pārvadājumu proporciju.
2011.gada beigās LK koncerna flotes komerciālajā vadībā bija 20 tankkuģu. 2011.gadā koncerns no Korejas kuģu būvētavas "Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd." saņēma divas 2007.gadā pasūtītās tankkuģu jaunbūves – "Latgale" un "Zemgale" un pārdeva 17 gadu veco kuģi "Indra" sagriešanai metāllūžņos. Turklāt LK ir pārklasificējusi trīs visvecākos LK flotē ietilpstošos kuģus kā pārdošanai paredzētos aktīvus, lai nodrošinātu stabilu finansējumu pārējai flotei.
Kopējais neto reisu rezultāts no kuģniecības pakalpojumiem 2011.gadā bija 87,99 miljoni ASV dolāru un liecina par ieņēmumu stabilizēšanos. 2011.gadā peļņa no kuģu darbības bija 15,24 miljoni ASV dolāru, kas ir par 21% labāks rezultāts nekā iepriekšējā gadā, taču peļņa no kuģu darbības nesedza flotes finansēšanas izdevumus – 20,27 miljonus ASV dolāru.
2011.gada 31.decembrī LK koncerna aktīvu kopējā vērtība bija 650,3 miljoni ASV dolāru. Gadu iepriekš tā bija 680,47 miljoni ASV dolāru. LK vadība skaidro, ka samazinājums galvenokārt ir saistīts ar jau iepriekš skaidrotajiem uzkrājumiem zaudējumiem no aktīvu vērtības samazināšanās. Kopējā LK koncerna flotes vērtība ir samazinājusies no 570,50 miljoniem ASV dolāru līdz 508,05 miljoniem ASV dolāru un papildu uzkrājumiem zaudējumiem no vērtības samazināšanās atspoguļo arī nolietojumu. Kopējā koncerna pašu kapitāla vērtība 2011.gada 31. decembrī bija 265,64 miljoni ASV dolāru.
LK 2010.gadā strādāja ar 78,4 miljonu latu zaudējumiem.
LK veic kravu pārvadājumus visās pasaules jūrās un okeānos, apmāca un komplektē starptautiskajām konvencijām atbilstošas apkalpes, kā arī piedāvā kuģu tehnisko menedžmentu saviem un citu kuģniecību kuģiem. LK lielākā īpašniece ir holdingkompānija "Ventspils nafta". Kompānijas akcijas kotē "NASDAQ OMX Riga" oficiālajā sarakstā.
FOTO: flickr.com/guigo.eu
Kļūda rakstā?
Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!
Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!