«Latvijas Dzelzceļš» vēlas iegūt izšķirošu ietekmi «meitām» piederošās kompānijās

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) vēlas iegādāties 100% SIA "LDz Cargo Loģistika" kapitāla daļu un iegūt netiešu izšķirošu ietekmi SIA "Rīgas vagonbūves uzņēmums" Baltija"" (RVU "Baltija"), to iegādājoties LDz meitassabiedrībai SIA "LDZ Ritošā sastāva serviss", informēja Satiksmes ministrijā.

Pašlaik SIA "LDZ Cargo Loģistika" pilnībā pieder LDz "meitai" SIA "LDZ Cargo", bet 25% RVU "Baltija" daļu pieder "LDZ Ritošā sastāva serviss", savukārt 75% īpašnieks ir nerezidents, fiziska persona. "Firmas.lv" informācija liecina, ka 75% pieder Lielbritānijas pilsonim Georgijam Česnakovam.

Lai LDz iegūtu 100% līdzdalību SIA "LDZ Cargo Loģistika", ir sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par atļauju valsts akciju sabiedrības "Latvijas Dzelzceļš" līdzdalības iegūšanai SIA "LDZ Cargo Loģistika"" un rīkojuma projekts "Par atļauju valsts akciju sabiedrības "Latvijas Dzelzceļš" netiešas izšķirošās ietekmes iegūšanai SIA "Rīgas vagonbūves uzņēmumā "Baltija"". Abi projekti šodien tika izsludināti valsts sekretāru sanāksmē. Iecerēts, ka uzņēmumu pārdošanas darījumi tiks īstenoti par tirgus vērtību.

SIA "LDZ Cargo Loģistika" vispārējais stratēģiskais mērķis ir intermodālu loģistikas piedāvājumu mārketings un pārdošana, piesaistot Latvijas tranzīta nozarei jaunus klientus un tādā veidā sekmējot publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Savukārt RVU "Baltija" veic dzelzceļa ritošā sastāva lokomotīvju un ritošā sastāva ražošanu un metālkonstrukciju izgatavošanu, kā arī attīsta ritošā sastāva NATO militārās tehnikas dzelzceļa pārvadājumu atbalsta nodrošināšanai ražošanu.

LDz vispārējais stratēģiskais mērķis ir nodrošināt efektīvu dzelzceļa infrastruktūras pārvaldīšanu un kapitāla daļu pārvaldību stratēģiski svarīgā nozarē Latvijas tautsaimniecības interesēs, kļūstot par Baltijas transporta nozares līderi - modernu, efektīvu un videi draudzīgu infrastruktūras un loģistikas uzņēmumu grupu. Lai sasniegtu šo mērķi, LDz nepieciešams stiprināt ietekmi un kontroli kā "Latvijas Dzelzceļa" koncerna vadošajam uzņēmumam vienotā koncerna pārvaldībā, sekmējot tranzīta attīstību dzelzceļa sektorā un publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu.

Lai izsludinātie rīkojumu projekti stātos spēkā, tie vēl jāpieņem valdībā.

Kā ziņots, "LDz Cargo Loģistika" pērn strādāja ar 9,9 miljonu eiro apgrozījumu un 105 110 eiro peļņu. LDz mājaslapā teikts, ka uzņēmuma galvenais uzdevums ir piesaistīt jaunas kravu plūsmas un veicināt dzelzceļa kravu pārvadājumus starp Eiropas un Āzijas valstīm, virzot tos caur Latvijas lielākajām jūras ostām.

Uzņēmums veic dzelzceļa kravu ekspedēšanu un nodarbojas ar plaša spektra transporta pakalpojumu sniegšanu, kā prioritāti izvirzot konteineru pārvadājumu attīstību Latvijas teritorijā. "LDz Cargo Loģistika" ir oficiālais "Transkonteiner" aģents Latvijā. Uzņēmuma sniegto pakalpojumu vidū ir starptautisko eksporta - importa un tranzīta pārvadājumu organizēšana pa Baltijas un NVS valstu dzelzceļiem, kravu pārvadājumu dokumentu noformēšana, muitas kravu formalitāšu kārtošana, kā arī informācijas sniegšana par klientu kravu kustību un pārvadāšanas maksas aprēķini.

"Firmas.lv" nav informācijas par RVU "Baltija" apgrozījumu, savukārt zaudējumi pērn bijuši 193 639 eiro.

Koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no valdošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz Apsardze".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti