«Latvijas dzelzceļš» turpina atlaist darbiniekus, tas nopietni skar arī reģionus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Tikai Daugavpilī vien darbu zaudējuši jau desmitiem dzelzceļa nozarē strādājošo. Atlaišana vēl turpināsies. 242 dzelzceļnieki valstī kopumā tiks atlaisti jūnijā un jūlijā, no tiem ceturtā daļa būs  Daugavpilī. Iemesls - dzelzceļa kravu pārvadājumu apjoma samazinājums. Daugavpils pilsētai, kur pandēmijas dēļ darbu zaudē arī citi, īpaši viesnīcu biznesa nozarē strādājošie, tas rada sociālo spriedzi.

«Latvijas dzelzceļš» turpina atlaist darbiniekus, tas nopietni skar arī reģionus
00:00 / 03:42
Lejuplādēt

Nepilni 2000 daugavpiliešu nodarbināti dzelzceļa nozarē. Kopš gada sākuma tāpat kā citos reģionos, kopš ''Latvijas dzelzceļš'' paziņoja par strādājošo masveida atlaišanu, arī te jau notiek un vēl notiks darbinieku atlaišana. Situāciju vistiešāk pārredz Nodarbinātības valsts aģentūrā.

“85 darbinieki kopš februāra, marta un aprīļa pie mums griezušies. Mēs strādājam sadarbībā ar ''Latvijas dzelzceļu''. Šobrīd aprīlī ieplānoti atlaišanai 20 darbinieki Daugavpilī. Tie ir gan ekonomisti, lietveži, darba aizsardzības speciālisti, gan tie, kuri apkalpo sliežu ceļus,” stāsta Daugavpils filiāles vadītāja Jurate Kornutjaka.

AS "Latvijas dzelzceļš" apliecina, ka darba attiecību pārtraukšana ar strādājošajiem ir neizbēgams process un tas skar visus reģionus.

“AS "Latvijas dzelzceļš" valde šī gada sākumā pieņēma lēmumu par darba attiecību pārtraukšanu ar 1500 darbiniekiem. Tas notiek visos reģionos vairākos posmos gada griezumā, visvairāk skarot Rīgas reģionu. Tie ir darbinieki, kuri pagājušajā gadā un šī gada sākumā sakarā ar kravu samazināšanos vairs nav nodarbināti,” skaidro uzņēmuma pārstāve Ella Pētermane.

Daugavpilī, kas jau izsenis tiek dēvēta par dzelzceļnieku pilsētu, darba vietu samazinājums šajā nozarē atstāj savu robu pilsētas sociāli ekonomiskajā situācijā, neslēpj Daugavpils domes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Dukšinskis.

“Tā ir jūtīga tēma. Kravu pārvadājumi pa dzelzceļu samazinās. Mums pilsētā dzelzceļa uzņēmējdarbības sfēra ir ļoti svarīga, un, ja samazinās strādājošo skaits, tas pilsētai ir ļoti nepatīkams moments.”

Darba attiecību pārtraukšana ar ''Latvijas dzelzceļa'' darbiniekiem notiek ciešā sadarbībā ar arodbiedrību, saikne ir nemitīga. Ir jābalansē starp uzņēmuma iespējām un strādājošo tiesību aizsardzību.

“Mūsu arodbiedrības juristi konsultē, telefons ir karsts, cilvēki zvana no visiem reģioniem par savām problēmām un dzīves situācijām. Arī arodkomitejas uz saviem pleciem iznes to smagumu. Un tas nav šobrīd patīkamākais un vieglākais brīdis, runāt ar cilvēkiem, kuri zaudē darbu un atrast risinājumu,” saka arodbiedrības priekšsēdētāja vietnieks Aleksandrs Muhlinkins.

''Latvijas dzelzceļš'' kā svarīga valsts struktūrvienība vēlas šajā situācijā lielāku atbalstu no valsts.

“Tas ir valsts eksporta virziens, un to vajag atbalstīt,” tā Aleksandrs Muhlinkins.

Tikmēr bezdarba līmenis visā valstī šobrīd aug. Daugavpilī marta beigās bez darba oficiāli bija 7,3 procenti iedzīvotāju. Kāpinājums vēl būs, jo pieaugumu veidos ne tikai dzelzceļa nozarē atlaistie, tie būs arī viesnīcu biznesā strādājošie. Piemēram, tikai vienā Daugavpils viesnīcā “Latgola”, nesaņemot valsts atbalstu, bez darba šajās dienās paliek ap pussimt cilvēku.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti