Pēc projektu īstenošanas Jaunās Forštates mikrorajonā trokšņu līmenis samazināsies gandrīz par pusi, jo daļa vilcienu kursēs nevis caur pilsētas centru, kā tas ir tagad, bet pa apvedceļu, atslogojot satiksmi pilsētas centrā.
Daugavpils stacijā "Šķirotava'' pastāvīgi atrodas ap 2000 vagonu. Pašlaik Šķirotava pieņem 850 metrus garus vilcienu sastāvus. Pēc rekonstrukcijas caur Daugavpili kursēs pat 1500 metrus gari vilcienu sastāvi.
Pilsētas domes attīstības nodaļas vadītāja Daina Kriviņa stāsta, ka paredzēts modernizēt Daugavpils dzelzceļa mezglu, kā arī uzbūvēt jaunu pieņemšanas parku. Palielināsies dzelzceļa caurlaides spēja, tiks automatizēts vadības process un paaugstināsies drošības līmenis.
Daugavpils dzelzceļa mezgla modernizācijā plānots ieguldīt vairāk nekā 80 miljonus eiro, un ievērojams līdzfinansējums paredzēts no ES Kohēzijas fonda, piebilda Kriviņa.
Daugavpils pilsētas domes Attīstības departamenta Biznesa attīstības nodaļas vadītājs Vladimirs Nadeždins norāda, ka projekti dzelzceļa infrastruktūras modernizēšanai pilsētā ir svarīgi, jo daudzi esošie infrastruktūras objekti būvēti diezgan sen un ir tehniski novecojuši.
LDz viceprezidents Ēriks Šmuksts piebilst, ka līdz ar projektu īstenošanu plānots optimizēt un automatizēt darba procesus, pieņemt garākus vilcienu sastāvus. No Rīgas braucošie vilcieni pieņemšanas parkā varēs nokļūt, nebraucot caur pilsētas centru.
"(..) Tas samazinās trokšņus. Pēc Šķirotavas stacijas projekta realizācijas Rīgā trokšņu līmenis samazinājās par 40%," teica LDz viceprezidents.
Pašlaik notiek konkurss uz būvdarbiem. Gan Šķirotavas stacijas rekonstrukcijas, gan pieņemšanas parka būvniecības iepirkumos no pretendentiem saņemtas sūdzības – katrā pa divām, ko iesnieguši divi uzņēmumi – Latvijas SIA "KATIS" un Čehijas uzņēmums "AŽD Praha".
Iepirkumu uzraudzības birojs lēmumus attiecībā uz šīm sūdzībām vēl nav pieņēmis.
LDz modernizācijas projektus Daugavpilī plāno īsteno līdz 2020.gadam.