Pusdiena

Kamerons: Vienošanās ar ES valstīm aizvien nav panākta

Pusdiena

Bērniem pārāk bieži bez vajadzības nozīmē datortomogrāfiju, aizmirstot par kaitīgumu

"Latvijas dzelzceļa" šefa meklēšanas process iegājis finiša taisnē

«Latvijas dzelzceļa» šefa meklēšanas process iegājis finiša taisnē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Jau tuvākajā laikā Satiksmes ministrijai (SM) un tās izveidotajai nominācijas komisijai ir jānāk klajā ar uzņēmuma valsts AS "Latvijas dzelzceļš" vadītāja amata pretendenta vārdu. Tiesa, kā liecina šobrīd pieejamā informācija, vēl notiek izvēle starp spēcīgākajiem amata kandidātiem.

Medijos iepriekš izskanējusī informācija liecināja, ka lielākās izredzes ieņemt "Latvijas dzelzceļa" vadītāja amatu varētu būt esošajam kompānijas valdes loceklim Edvīnam Bērziņam, kura kandidatūra neoficiāli tiek saistīta ar Zaļo un zemnieku savienību, jo Bērziņš dzelzceļa valdē nonācis laikā, kad SM vadīja tieši "zaļzemnieki".

Tiesa, vienlaikus izskan neoficiālas ziņas, ka vadītāja izvēlei izveidotās komisijas viedoklis par piemērotāku vadītāju nebūt nav viennozīmīgs un šobrīd notiek visai grūta izvēle starp vairākiem spēcīgiem kandidātiem.

Satiksmes nozares eksperts Tālis Linkaits uzsver, ka līdzšinējā konkursa norise kopumā ir bijusi profesionāla, tomēr nav pilnīgas pārliecības, vai tās gaitā ir ņemts vērā tas, ka uzņēmuma darbību ļoti būtiski ietekmē arī ārpolitiski faktori.

""Latvijas dzelzceļš" ir vien no nozīmīgākajiem Latvijas uzņēmumiem, ne tikai iekšpolitiski, bet arī ārpolitiski nozīmīgs. Tas ir tranzīta nozares mugurkauls, un tāpēc šāda uzņēmuma vadības izvēle ir jāskata ne tikai kā jebkura cita uzņēmuma vadītāja meklēšanas procedūra, bet kā nopietns arī politisks solis. Jāsaka, ka līdz šim šī vadītāja izvēles procedūra vairāk bijusi tehniska. Protams, tā atbilst visiem tiem normatīvajiem aktiem, kas Latvijā ir pieņemti, un ir izveidota nominācijas komiteja un ir izskatīti daudz un dažādi kandidāti, bet es nedaudz šaubos, vai ir ievērtēts šis politiskais un stratēģiskais moments," teica Linkaits.

Jāpiebilst, ka iepriekš sabiedrībā plaši izskanēja bažas par to, ka vadītāja meklēšanas process varētu būt politizētsun ka "Latvijas dzelzceļa" vadītajam paredzētais atalgojuma līmenis var neizrādīties pietiekams labāko kandidātu loka atlasīšanai. Šādu viedokli iepriekš pauda arī SM piesaistītās personāla atlases kompānijas "Amrop" partneris Viesturs Lieģis.

"Protams, mēs paredzam arī, ka varētu tikt izdarīts zināms spiediens uz procesu, tāpēc ir izcelti šie reputācijas riski. Bet šeit es gribētu paļauties uz to, ka nominācijas komiteja darbosies profesionāli un spēs ar šiem riskiem tikt galā," teica Lieģis.

SM pārstāvis Aivis Freidenfelds atzina, ka šobrīd "Latvijas dzelzceļa" vadītāja nominācijas komisijas darbs joprojām turpinās un neuzņēmās prognozēt, kad tas varētu noslēgties. Tomēr iepriekš izskanējušās ziņas liecina, ka jaunā dzelzceļa vadītāja vārds varētu tikt nosaukts jau tuvākajās dienās.

Jau vēstīts, ka konkurss uz "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētāja amatu izsludināts pēc tam, kad no šī amata aizdomās par kukuļņemšanu atstādināts ilggadējais kompānijas vadītājs Uģis Magonis. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs Magoni tur aizdomās par aptuveni pusmiljona eiro liela kukuļa pieņemšanu.

Sākot darbu pie jaunā vadītāja meklēšanas, personāla atlases kompānijā "Amrop" norādīja uz iespējamajiem riskiem, tostarp uz amata "politizētību" un atalgojuma neatbilstību tirgum.

Tāpat ziņots, ka favorītu lokā uz "Latvijas dzelzceļa" vadītāja amatu ir seši kandidāti: trīs no tiem ir pašreiz augstas "Latvijas dzelzceļa" koncerna amatpersonas - Aivars Strakšas, Edvīns Bērziņš un Māris Bremze.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti