Satiksmes ministrijā iepriekš skaidroja, ka uzņēmumam ir vajadzīgs maksājums "finanšu līdzsvara nodrošināšanai" – 30 miljoni eiro, lai varētu segt izmaksas, kuras radušās pagājušajā gadā. Runa ir par sociālajām garantijām un dzelzceļa modernizāciju.
Iepriekš liela daļa LDz pārvadāto kravu nāca no Krievijas. Taču šīs valsts ilgstoši agresīvās ārpolitikas dēļ tranzīts faktiski apstājies. Tādēļ LDz ir nonācis sarežģītā situācijā.
Uzņēmums varētu iztikt bez valsts subsīdijām pie kravu apjoma – 25 miljoni tonnu gadā. Taču šogad kravu apjoms ir 19 miljoni tonnu, bet nākamgad tiek prognozēts kravu apjoms – 16 miljoni tonnu, norādīja satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (Nacionālā apvienība).