Latvijas aviācijas uzņēmumi atlaida mazāk, nekā plānoja; «airBaltic» darbu atsāk 17 cilvēki

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Latvijas lidsabiedrība “airBaltic” jūnijā uz un no Baltijas valstu galvaspilsētām pārvadāja vairāk nekā 60 000 pasažieru. Jauno rezervāciju skaits un pieprasījums no jūnija līdz jūlijam bija jau trīskāršojies, informēja „airBaltic”. Krīzes laikā „airBaltic” ziņoja par 700 darbinieku kolektīvo atlaišanu, solot gada laikā darbiniekus atkal atjaunot amatā. Līdz šim brīdim darbu atsākuši 17 darbinieki, bet daudzi joprojām gaida iespēju atgriezties aviokompānijā.

ĪSUMĀ:

  • NVA: aviācijas uzņēmumi atlaida mazāk, nekā plānoja Covid-19 krīzes dēļ.
  • “airBaltic” šķīrusies no 670 darbiniekiem; 17 pieņemti atpakaļ.
  • Iespēju atgriezties gaida daudzi atlaistie „airBaltic” darbinieki.
  • NVA martā saņēma 8 uzņēmumu paziņojumi par kolektīvo atlaišanu.
  • Ziņots par plāniem atlaist vairāk nekā 1800, bet bezdarbnieka statusu ieguvuši 710.
  • "SmartLynx Airlines" ziņoja par 86 darbinieku atbrīvošanu, bet NVA reģistrēti 69 bezdarbnieki.

Nodarbinātības valsts aģentūrā secinājuši, ka kopumā ar aviāciju saistītie uzņēmumi martā Covid-19 krīzes dēļ plānoja atbrīvot lielāku darbinieku skaitu, nekā patiesībā atbrīvojuši līdz šim.

Latvijas aviācijas uzņēmumi atlaida mazāk, nekā plānoja; «airBaltic» darbu atsāk 17 cilvēki
00:00 / 03:57
Lejuplādēt

Krīzes laikā Latvijas nacionālā lidsabiedrība „airBaltic” šķīrusies no 670 darbiniekiem. Aviokompānijas vecākā viceprezidente personāla vadības jautājumos Alīna Roščina skaidroja, ka darba attiecības pārtrauktas kolektīvās atlaišanas vai pārbaudes laika ietvaros, bet bija arī kolēģi, kuri paši nolēmuši pieņemt citus karjeras izaicinājumus.

Šobrīd „airBaltic” tiek nodarbināti vairāk nekā 1150 darbinieku.

“Bet arī izbeidzot darba attiecības pēc vienošanās ar darbiniekiem, mēs devām garantiju atpakaļpieņemšanai darbā gadam uz priekšu, un attiecīgi šobrīd, atsākot darbību, mēs arī saprotam, kur ir vajadzība pieņemt pakāpeniski darbiniekus, un uz šo brīdi mums ir atsākuši 17 kolēģi, pamatojoties uz šīm garantijām, jau pastāvīgu darbu,” informēja Roščina.

Zināms, ka iespēju atgriezties gaida daudzi atlaistie darbinieki, tāpēc šobrīd no intervijas medijiem vairās.

„airBaltic” norāda: attīstoties biznesam, bez darba esošie kolēģi tiks uzrunāti atkal pievienoties kolektīvam.

“Pašlaik strādāju, un jāsaka tā, ka apmācības notiek,” Latvijas Radio stāstīja aviācijas instruktors Artis Riekstiņš.

Apmācības pilotu kvalifikācijas uzturēšanai netiek pārtrauktas. Tomēr vairāki kolēģi – piloti šobrīd ir bez darba un meklē iespējas strādāt citās nozarēs. Nenoteiktība aviācijā valda joprojām.

“Darba apjoms ir daudzkārtīgi samazinājies, un pasaulē jau ik pa brīdim tādas ziņas izskan, ka daudz kur arī valsts subsidē, bet tās subsīdijas jau ir uz kādu laiku tikai, uz kādu noteiktu termiņu, termiņš paiet, un joprojām lidojumi nav atjaunojušies un aviosabiedrības ir spiestas atlaist darbiniekus. Tā kā būt pilotam šajā brīdī – nu tas nav pārāk jauki tādā ziņā, ka darba perspektīvas ir diezgan bēdīgas,” sprieda Riekstiņš.

Nodarbinātības valsts aģentūrā martā saņemti astoņu ar aviācijas nozari saistīto darba devēju paziņojumi par kolektīvo atlaišanu. Kopā ziņots par plāniem atlaist vairāk nekā 1800 darbinieku, bet bezdarbnieka statusu ieguvuši vien 710.

Aģentūras pārstāve Eva Lapsiņa norādīja, ka visi šie astoņi uzņēmumi plānoja atbrīvot lielāku darbinieku skaitu, nekā patiesībā atbrīvojuši līdz šim, kā arī diezgan daudz darbinieku jau ir iekārtojušies darbā un bezdarbnieku statusu zaudējuši.

Tā bijis arī „airBaltic” gadījumā.

„Jāņem vērā, ka „airBaltic” ir divi uzņēmumi: gan „airBaltic”, gan „Aviation crew resources”, kopā šie divi uzņēmumi paziņoja par 678 darbinieku plānoto atbrīvošanu, bet pie mums bezdarbnieku statusā ir 362. Un savukārt no viņiem jau darbā iekārtojušies ir 88,” stāstīja Lapsiņa.

Savukārt Latvijā reģistrētā lidsabiedrība "SmartLynx Airlines" ziņoja par 86 darbinieku atbrīvošanu, bet NVA reģistrēti 69 bezdarbnieki, no kuriem 20 jau iekārtojušies darbā.

Eiropas pilotu pārstāvošā organizācija “European Cockpit Association” apkopojusi datus par pilotiem, kuri zaudējuši darbu vai kuru darba vieta ir apdraudēta. Organizācija gan negarantē datu precizitāti, to pamatā ir publiski pieejama informācija un iekšējie avoti.

Piemēram, „Ryanair” apdraudētas 852 darba vietas „easyJet” – 727, savukārt „Wizz Air” atbrīvoti 235 piloti. Zināms, ka „airBaltic” bez darba palikuši 153 piloti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti