Rīta Panorāma

Intervija ar vīru kopu «Vilki»

Rīta Panorāma

Laika ziņas

Auto tirgus dzīvs, taču līdz pirmskrīzes līmenim tālu

Latvijas auto tirgus dzīvs, taču līdz pirmskrīzes līmenim tālu

Latvijā pērn pirmo reizi reģistrēja par 4,9% mazāk automašīnu nekā 2015.gadā.  Bet situāciju jaunu un lietotu auto tirgū eksperti vērtē kā labu, taču sapņot par pirmskrīzes līmeni neviens pat neuzdrošinās. 

Ekonomiskais stāvoklis valstī un iedzīvotāju skaita kritums atstājis ietekmi uz šo nozari arī 2016. gadā.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāve Ieva Bērziņa pastāstīja, ka pērn Latvijā no jauna reģistrēti vairāk nekā 63 000 vieglie transportlīdzekļi, kas ir par aptuveni 3000 mazāk nekā gadu iepriekš.  

Šajā statistikā ietilpst gan jaunas automašīnas, gan lietoti transportlīdzekļi, kas Latvijā ievesti no citām valstīm.

No jaunajiem auto pērn populārākā marka Latvijā bija “Nissan Qashqai” – pārdotas 418 mašīnas, otrajā vietā ir “Nissan X Trail”  - 165 un “VW Tiguan” – 163.

Biedrības “Auto asociācija” valdes loceklis Ingus Rūtiņš stāstīja, ka jauno automobiļu tirgus kopumā ir audzis par 15%. “Tur ir divi galvenie tirgus segmenti – vieglo pasažieru auto tirgus ir audzis pat par 19%, vieglais komercauto tirgus ir samazinājies. Tā ir tāda bažīga zīme. Šis tirgus ir samazinājies par 9%,” atzina Rūtiņš.

Kopumā pērn Latvijā pārdoti aptuveni 18 000 jaunu vieglo automašīnu. Aizvadītajā gadā pozitīvas izmaiņas novērojamas lietotu auto tirgū, kas veido lielāko daļu Latvijas autoparka.

Lietotu automobiļu tirgotāju asociācijas prezidents Uģis Vītols pastāstīja, ka pircēji “vairāk sāk izvēlēties labākas kvalitātes mašīnas, varbūt pat dārgākas, virs vidējās tirgus cenas, bet tās ir labākas kvalitātes, un cilvēki priekšroku dod labākai automašīnai, nevis cenai”.

“Nu jau kādi 80% no visiem pircējiem mašīnas vēlas aizdzīt uz servisu un pārbaudīt, kas nav ierasta prakse ārzemēs,” piebilda Vītols.

Biedrībā “Auto asociācija” prognozē, ka šogad, kad transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likme sasaistīta ar automobiļa radītā oglekļa dioksīda izmešu daudzumu, daļai cilvēku varētu mainīties kritēriji, pēc kā tiek izvēlēts jauns auto.

“Pirmkārt tas noteikti ietekmēs uzņēmumus. Daudz mazāk tas ietekmēs privātpersonas, kam ir citi pirkšanas paradumi. Uzņēmumiem tas tiešā veidā atsauksies uz auto dzīves cikla izmaksām. Mazāks, kompaktāks, efektīvākām motortehnoloģijām, mazāku degvielas patēriņu, mazākiem izmešiem, mazākām izmaksām,” pauda Rūtiņš.

Tomēr joprojām lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju jauna auto iegāde nav pa kabatai pat tad, ja tiek piedāvāti izdevīgi līzinga nosacījumi.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt