Latvijai un Rīgai aizvadītajā gadā labi panākumi tūrisma jomā

Tūristiem Latvija kļūst arvien pievilcīgāka. Pērn Latviju apmeklēja nepilni trīs miljoni ceļotāju, kas ir par aptuveni 7% vairāk nekā 2017.gadā. Rīgā savukārt tūristu skaits pērn pieauga pat par aptuveni 12%. Šonedēļ izplatītie "Eurostat" dati liecina – vienā pozīcijā Latvija īpaši izcēlusies visas Eiropas kontekstā, proti, mums bijis vislielākais pieaugums attiecībā uz nakšu skaitu, ko ceļotāji pavadījuši tūrisma mītnēs. Aiz mums seko Lietuva, Malta un Polija.

Latvijai un Rīgai aizvadītajā gadā labi panākumi tūrisma jomāBaiba Kušķe
    Aizvadītais gads visā Latvijā, bet jo īpaši Rīgā, tūrisma jomā bijis ļoti veiksmīgs. Iespējams, savi nopelni tajā bija pērn notiekošo vērienīgo pasākumu kopumam, simtgadei, Dziesmu svētkiem. Bet ārvalstu tūristus uz Latviju arvien vairāk atvilina arī ērtā satiksme ar mūsu valsti, Latvijas dabiskums un zaļums, drošība, arvien labākās mūsu prasmes reklamēties internetā un vēl virkne citu faktoru.

     

    Rīgā, tūristu skaits pērn pieaudzis par aptuveni 12% – liecina pirmās aplēses, kamēr oficiālos datus vēl apkopo un tie būs zināmi pēc mēneša.

    Nemainīgi pēdējos gadus visvairāk tūristu Rīgā ir no Vācijas, Krievijas, Skandināvijas valstīm, Lietuvas un Igaunijas, aizvadītajā gadā izteikti pieaudzis tūristu skaits no Lielbritānijas.

    Rīgas Tūrisma attīstības biroja vadītāja Vita Jermoloviča stāsta, kas vēl līdzās Vecrīgai ir iemīļotākās tūristu vietas: "Tas ir Kalnciema tirdziņš, Āgenskalns, Rīgas Centrāltirgus, Maskačkas rajons, Brīvdabas muzejs, arī Motormuzejs ir ļoti, ļoti populārs objekts. Ir, protams, tādi cilvēki, kas labprāt brauc arī uz Mežaparku, Zooloģisko dārzu, tāpat ir tādi, kas meklē kādas ļoti unikālas vietas un aizbrauc uz Bolderāju, tā kā ļoti daudz un dažādas vēlmes un šīs vēlmes mēs piedāvājam."

    Priecējošs fakts, ka jau otro gadu Eiropas organizācija "European Best Destinations" Rīgu iekļāvusi labāko Eiropas galamērķu TOP20. Pērn Rīga interneta balsojumā izpelnījās 5.vietu. To, kā būs šogad, zinās februāra sākumā.

    "Ne jau mēs paši sevi piedāvājam, bet mūs ir izvēlējušies. Kopā ar tādām lielām metropolēm kā Londona, Vīne, Parīze, Florence, kā arī citām mazākām pilsētām. Līdz 5.februārim šis balsojums notiek, tā kā vēl ir iespējams arī nobalsot par Rīgu kā labāko Eiropas galamērķi," saka Jermoloviča.

    "Eurostat" šonedēļ izplatītie dati liecina, ka vienā pozīcijā Latvija tūrisma jomā ir 1.vietā Eiropas Savienībā, proti, mums pērn visvairāk pieaudzis nakšu skaits, ko viesi pavadījuši tūrisma mītnēs. Tas palielinājies par 8,5%, salīdzinot ar 2017.gadu.

    "Tas ir vienkārši izskaidrojams. Katrs cilvēks šeit paliek kādu konkrētu skaitu nakšu, un, jo vairāk nakšu cilvēks paliek, jo tas ir labāk. Jo viņš spēj veikt ne tikai, kā mēs to saucam, "city break" tūrismu – tātad kad paliek uz vienu vai divām dienām, nedaudz kaut ko apskata, paēd, pabildē un dodas prom, bet, jo vairāk nakšu viņš paliek, jo vairāk ir ieinteresēts šeit atrasties, daudz vairāk sastopas ar kultūru, autentiskumu, apmeklē daudzas vietas, ēd," skaidro Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Tūrisma departamenta pārstāvis Mārtiņš Eņģelis.

    Latviju pērn kopumā apmeklēja aptuveni 2,8 miljoni tūristu, kas, salīdzinot ar gadu iepriekš, ir par aptuveni 7% vairāk.

    Pozitīva tendence – ievērojami pieauga ceļotāju skaits tā sauktajā klusajā sezonā, vasarā savukārt tradicionālajiem tūristiem piepulcējās nozīmīgs viesu skaits no Izraēlas un Japānas.

    "Piemēram, tūristu no Izraēlas kāpums vasarā bija 33%, tāpat kāpums vasarā bija arī japāņiem – 28%. Japāņu tūristu skaits pieaug arī caurmērā pa gadu," piebilst Eņģelis.

    Arī šo gadu tūrisma jomā Latvijā prognozē labu. Pērn izstrādātā marketinga stratēģija paredz, ka turpmākos piecus gadus īpaši tiks strādāts, lai Latvijai vēl vairāk piesaistītu tā sauktos vērtīgos tūristus, kas ne tikai atbrauc un aizbrauc, bet ir patiesi ieinteresēti par Latviju un gatavi šeit pavadīt ilgāku laiku.

    Šobrīd arvien populārāka kļūst tā dēvētā digitālā detoksikācija, un ir iecere piestrādāt, lai Latviju padarītu arvien pievilcīgāku arī šīs nišas tūristiem.

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti