Latvijā saražoti pirmie elektriskie mikroautobusi pasažieru pārvadāšanai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Auto pārbūves uzņēmums SIA "Electrify Ventspils" pasažieru pārvadāšanas vajadzībām ir uzbūvējis pirmos elektriskos mikroautobusus, un to pārbūves darbi tiek pilnībā veikti Latvijā. Kopējās investīcijas projektā ir 4,4 miljoni eiro, no kuriem 1,6 miljoni eiro ir attīstības finanšu institūcijas "Altum" aizdevums energoefektivitātes projektiem, informēja "Altum" sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Eglīte.

No ražotnēm Jelgavā un Ogrē uz Ventspili devušies pirmie divi "Mercedes-Benz Sprinter" mikroautobusi, savukārt nākamie divi mikroautobusi ar 21 pasažieru sēdvietām Ventspilij tiks piegādāti tuvāko nedēļu laikā, bet atlikušie desmit līdz šī gada beigām.

"Uzsākot pārvadājumus ar elektriskajiem autobusiem, plānojam saglabāt pasažieriem ērto un ierasto sabiedrisko transportu, nodrošinot augstu komforta līmeni un mazu intervālu starp reisiem. Pasažieru ieguvumi būs kluss un videi draudzīgs transports, savukārt pilsēta un tās iedzīvotāji kopumā iegūs tīrāku un klusāku pilsētvidi. Būtiski tiks samazināts arī pilsētvides piesārņojums – troksnis un autotransporta izmeši," norādīja SIA "Ventspils reiss" direktors Arvis Bernics.

2020. gada 31. janvārī tika noslēgts piegādes līgums starp pašvaldības SIA "Ventspils reiss" un pilnsabiedrību "Universals Electrify", apvienojoties divām kapitālsabiedrībām SIA "Universāls LTD" un SIA "Electrify" par 14 elektroautobusu un to uzlādes staciju iekārtu piegādi Ventspils pilsētas pasažieru pārvadājumu veikšanai.

"Altum" norādīja, ka šie ir pirmie elektriskie mikroautobusi, kuru inženiertehniskie darbi ir pilnībā veikti Latvijā, un ir sertificēti piedalīties satiksmē.

Pasažieru pārvadāšanas vajadzībām pielāgotie mikroautobusi sākotnēji tiek pārbūvēti Jelgavas uzņēmuma SIA "Universals LTD" rūpnīcā, savukārt pēc tam aprīkoti ar Latvijas auto inženieru Andra Dambja un Kristapa Dambja (SIA "eO") ražotu elektropiedziņas instalāciju, kas ir izpelnījusies atzinību arī starptautiskajos tirgos.

""Altum" aizdevums bija būtisks pagrieziens, lai nodrošinātu nepieciešamos apgrozāmos līdzekļus ražošanas jaudas palielināšanai. Ja pirms tam mēneša laikā saražojām vienu līdz divus mikroautobusus, tad pēc aizdevuma saņemšanas strādājam ar jaudu vidēji pieci mikroautobusi mēnesī. Būtiski, ka ar "Altum" atbalstu esam varējuši piesaistīt un noslēgt līgumus ar klientiem jaunos tirgos," atzina SIA "Electrify" līdzīpašnieks Agris Amoliņš.

1,6 miljonu eiro finansējums pilnsabiedrībai "Universāls Electrify" piešķirts "Altum" energoefektivitātes programmā, kas tiek finansēta no "Altum" zaļo obligāciju emisijā piesaistītajiem resursiem. Savukārt pārējo finansējumu veido aizņēmēja līdzfinansējums.

Līdz šim "Altum" izsniedzis aizņēmumus energoefektīviem projektiem arī tādās nozarēs kā centrālā siltumapgāde (28%), kokapstrāde (15%), dārzeņu audzēšana (10%), ilgtspējīgs transports (10%), LED apgaismojums (8%), metāla konstrukciju un to sastāvdaļu ražošana (8%), elektroenerģijas ražošana (8%) un citi (13%). Starp aizdevuma saņēmējiem ir gan mikro (34%), gan mazi (41%) un vidēji (21%), gan arī lieli uzņēmumi (2%), norādīja Eglīte.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati liecina, ka 2020. gada 1. jūlijā uzskaitē Latvijā kopumā bija 854 elektroautomobiļi, no kuriem astoņi ir autobusi. Līdz šim videi draudzīgu sabiedrisko transportu sākušas ieviest arī Rēzeknes un Jūrmalas pilsētas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti