Dienas ziņas

Mazās piena saimniecības – uz likvidācijas sliekšņa

Dienas ziņas

(Zīmju valodā). Dienas ziņas

Pasta nodaļu skaitu samazinās, pakomātus – vairos

Latvijā pasta nodaļu skaitu samazinās, pakomātus – vairos

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Šomēnes darbu sākusi valsts akciju sabiedrības "Latvijas pasts" jaunā valde, bet izaicinājumi uzņēmumam paliek līdzšinējie – kā pielāgoties un attīstīties strauji mainīgajos brīvā tirgus un konkurences apstākļos, kad tradicionālo vēstuļu un drukātās preses apjomi samazinās, bet paciņu sūtījumi – pieaug. Līdz ar iedzīvotāju paradumiem jāmainās arī pastam, tādēļ sagaidāms, ka arī tradicionālo pasta nodaļu skaits samazināsies, bet pakomātu skaits augs.

"Latvijas pastam", tāpat kā vairumam Latvijas uzņēmumu, aizvadītais gads ir bijis izaicinājumiem bagāts. Kovids, ģeopolitiskie satricinājumi un energoresursu cenu kāpums būtiski ietekmēja pārvadājumu nozari, tādēļ pastam nācies gan pārskatīt budžetu, gan pakalpojumu tarifus. Finanšu dati vēl tiek apkopoti, bet par spīti satricinājumiem gadu izdevies noslēgt plusos. Tā pastāstīja jaunās valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns, kurš vadīja arī iepriekšējo pasta valdi. 

"Izaicinājumu spektrs ir bijis ļoti dažāds, bet ar visu to, es gribētu teikt, ka būsim salīdzinoši veiksmīgi beiguši gadu. Būs peļņa, bet vēl neteikšu, cik liela!" sacīja Vilcāns.

Runājot par uzņēmuma tuvāko nākotni, Vilcāns nenoliedza – klientu apkalpošanas nodaļu skaitu arī turpmāk nāksies optimizēt, izvairoties no nerentablas darbības. 

"Tas ir tāds duāls jautājums, balanss tur mums jāmeklē. Mēs saprotam, ka tas nav viegli, īpaši klientiem, jo tas pieejamību skar," norādīja pasta valdes priekšsēdētājs.

Pašlaik "Latvijas pastam" ir vairāk nekā 600 klientu apkalpošanas vietas. Tas ir pat vairāk, nekā valsts caur Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju uzdevusi nodrošināt. Tiesa – no šīm 600 tikai aptuveni trešdaļa ir klasiskas pilna servisa pasta nodaļas. Tās arvien vairāk tiek aizstātas ar citiem formātiem – klientu apkalpošana sadarbībā ar pašvaldības iestādēm, degvielas uzpildes stacijām vai piedāvājot izsaukt pasta darbinieku uz mājām. Vietām klasiskās nodaļas aizstāj arī jaunās tehnoloģijas.

"Mums nāk arī jaunas klientu apkalpošanas vietas klāt, kas ir pakomāti," norādīja Vilcāns.

Noprotams, ka tieši pakomātu tīkla attīstīšana ir viens no "Latvijas pasta" jaunās valdes galvenajiem mērķiem, lai stiprinātu savas pozīcijas tirgū, kur šobrīd dominē ārvalstu spēlētāji. Vēl kāds būtisks izaicinājums jaunajai valdei – darbinieku noturēšana. Kopumā Latvijas Pastā strādā ap 3000 darbinieku. Pastnieka alga svārstās no 750 līdz 900 eiro "uz papīra". Pasts to pērn nedaudz palielinājis un meklē iespējas šajā gadā to vēl palielināt. 

Pastniece Kristīna Tronova Latvijas Televīzijai pastāstīja, ka ir apmierināta ar algu: "Tagad viņu pacēla nedaudz lielāku. Bet cilvēkam jau vienmēr ir par maz un gribas vairāk. Mašīnas jaunas mums sola, un mēs gaidām. Gaidām jau janvāra beigās it kā."

"Latvijas pastā" uzsvēra, ka ir jācīnās par darbiniekiem, – ne tikai par pastniekiem, bet par visu līmeņu un dažādu profesiju darbiniekiem. Pastnieki gan ir viena no profesijām, kurā darbinieku pastāvīgi trūkst. 

Noturēt pastniekus uzņēmums cenšas, ne vien ceļot algu, bet uzlabojot viņu darba apstākļus, nodrošinot ar dienesta tērpiem un transportu. Mēneša beigās pastnieki saņems jaunus "Toyota Yaris" auto. Bet jau tagad nodaļām tiek piegādāti pavisam jauni elektrovelosipēdi, sacīja Vilcāns:

"No šīs sezonas pastniekiem būs pieejami jauni, skaisti, Zviedrijā ražoti velosipēdi, kas īpaši piemēroti pastniekiem – ar roku sildītājiem, GPS, īpašām stabilizācijas kājām riteņa kastēm, lai ērtāk un patīkamāk strādāt."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti