Latvijā izsludināts starptautisks konkurss «Rail Baltica» pamattrases būvdarbu uzraudzībai

"Rail Baltica" projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas" –  izsludinājis starptautisku konkursu "Rail Baltica" pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem, informēja uzņēmumā "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

Konkurss norisināsies divās kārtās. Pirmajai, kvalifikācijas kārtai pretendentiem jāpiesakās līdz 2022. gada 28. februārim. Otro kārtu plānots izsludināt 2022. gada aprīlī. Ar konkursa uzvarētāju līgumu plānots noslēgt 2022. gada nogalē. 

Būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā – konkursu "Rail Baltica pamattrases būvdarbi Latvijā".

Tādējādi tiks izveidota būvdarbu un to uzraudzības komanda, lai nodrošinātu savlaicīgu būvdarbu veikšanu Latvijā ārpus Rīgas pilsētas robežām un sekmīgi uzsāktu pamattrases būvdarbus 2023. gada pirmajā pusē.

Kandidātam jābūt ar ilggadēju pieredzi dzelzceļu un citas inženierinfrastruktūras būvuzraudzībā.

Nākotnē papildus izsludinātajam iepirkumam par "Rail Baltica" pamattrases izbūves Latvijā būvuzraudzības pakalpojumiem tiks organizēti atsevišķi iepirkumi citu trases posmu un būvju uzraudzībai, kā, piemēram, Rīgas pilsētā no lidostas "Rīga" pārvada līdz Torņkalna stacijai un no Centrālās dzelzceļa stacijas līdz Aconei, pārrobežu dzelzceļa posmu izbūves uzraudzībai Igaunijas un Lietuvas pierobežā aptuveni 20 km garumā un Salaspils multimodāla kravu termināļa būvdarbu uzraudzībai.

Šis iepirkums neattiecas uz reģionālo staciju būvdarbu uzraudzību. Uz "Rail Baltica" pamata līnijas Latvijā plānotas 16 reģionālās pieturas – Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā un viena jauna stacija Rīgā, Āgenskalnā, pie P. Stradiņa slimnīcas. Ir izsludināts iepirkums par reģionālo staciju projektēšanu, kas noslēgsies 2023. gada beigās.

Šobrīd "Rail Baltica" projekta īstenotājs Latvijā ir noslēdzis līgumus par būvuzraudzību, un norit darbi gan pie Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas, gan Rīgas lidostas dzelzceļa stacijas un infrastruktūras izbūves inženieruzraudības. "Rail Baltica" stacijas lidostā "Rīga" inženieruzraudzību veic Latvijas un ārvalstu kompānijas apvienība, ko veido SIA "Forma 2" (Latvija) un "Prointec S.A.U." (Spānija), bet Rīgas Centrālās stacijas izbūves uzraudzību un kvalitātes ekspertīzes Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā veic apvienība "Egis Rail SA", "DB Engineering & Consulting GMbH" un "Egis Batiments International". 

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" dzelzceļa trase Latvijā stiepjas aptuveni 260 kilometru garumā, sākoties pie Lietuvas–Latvijas robežas un turpinās caur 10 pašvaldību teritoriju: Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadu, Rīgu, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadu.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" kopējās izmaksas Baltijas valstīs varētu sasniegt 5,8 miljardus eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt