Latvijas normatīvajos aktos noteiktās kvalitātes prasības ir būtiski zemākas – Eiropas Savienības standarts dīzeļdegvielai nosaka 19 obligātus kvalitātes standartus, bet Latvijā noteikti tikai septiņi. Savukārt Eiropas Savienības benzīna standartā kā obligāti noteikti 16 dažādi kvalitātes parametri, bet Latvijas noteikumos – deviņi.
„Inspecta Latvia” Sertificēšanas institūcijas vadītājs Mārtiņš Maskavs Latvijas Radio skaidroja, ka tā nav ierēdņu nolaidība vai citi apsvērumi, jo Ekonomikas ministrija noteikumos iestrādājusi tās ES direktīvu normas, kas ir minimāli prasītas, un neko vairāk.
Tālāk, kā to direktīvu attiecināt katrā dalībvalstī, ir dalībvalsts jautājums - papildināt ar vairākām prasībām vai ne, norādīja Maskavs.