Sadaļas Sadaļas

Latviešu uzņēmēja Anglijā pārsteidz pasauli ar galvu reibinošiem panākumiem

No pirmās pārdotās lietas par pusotru mārciņu līdz miljonu apgrozījumam četru gadu laikā – latviešu uzņēmējas Daces Gailes panākumi biznesā izpelnījušies ievērību un atzinību visā pasaulē. Šobrīd viņas uzņēmums ieguvis divas kārtējās prestižās balvas, saņem pasūtījumus no augstākās klases slavenībām, pasūtījumus no populārākajiem televīzijas šoviem un eksportē produkciju uz daudzām pasaules valstīm.

Pirms četriem gadiem, apstākļu spiesta un vēloties nopelnīt papildu naudu dēla mācībām, Anglijā mītošā divu bērnu māte Dace Gaile ievietoja sociālo tīklu profilā savu pirmo darinājumu pārdošanai – kastīti ar košu dekoratīvo lenti par pusotru mārciņu. Tobrīd viņai pat pārdrošākajos sapņos nerādījās, ka šī pusotra mārciņa būs pamatakmens galvu reibinošiem panākumiem nākamo gadu laikā. Pašlaik Daces Gailes uzņēmumam “All Things Decor Ltd.” ir vairāk nekā miljonu mārciņu liels apgrozījums, turklāt izolācijas laikā tas dubultojies, pateicoties veiksmīgai biznesa virzienu pārkārtošanai. Produkcija tiek eksportēta uz visu pasauli, klientu vidū ir aktrise un mediju personība Amanda Holdena, TV personība Dona Vorda, sabiedrības dāma un uzņēmēja Džemma Kolinza un citi. 

Uzņēmuma pakalpojumus pieprasa Lielbritānijas populārākie televīzijas šovi un pasākumi, par to raksta visi preses izdevumi, produkcija tiek eksportēta uz visu pasauli, bet Dace Gaile un viņas firma saņem vienu balvu aiz otras.

Pasaules profesionāļi novērtē

Nule viņas uzņēmumam piešķirta viena no prestižākajām biznesa balvām pasaules mērogā – “Stevie Awards”.

Tā dibināta 2002. gadā, lai godinātu organizācijas un profesionāļus par sasniegumiem un pozitīvu ieguldījumu. Balvu “Silver Stevie Award” Daces Gailes uzņēmums saņēmis kategorijā “Start-up business of the year” (“Stārtapa gada uzņēmums”). Iekļūšanu finālā noteica 160 uzņēmēju un nozaru profesionāļu vērtējums no visas pasaules. Šogad izskatīšanai tika iesniegti vairāk nekā 1500 darbi.

“Šī nominācija man pašai bija pilnīgi negaidīta. Man ir viena ārštata darbiniece, kas ar mums sadarbojas divarpus gadus, viņa vienmēr mani šur tur piesaka. Kad atsūtīja paziņojumu, es vēl domāju – kas tas par “Stevie Award”, vai tam vispār ir kāda vērtība? Viņa saka – tā ir viena no prestižākajām biznesa balvām pasaulē!” ekskluzīvā sarunā ar lsm.lv stāsta uzņēmēja Dace Gaile. “Pēc tam palūkojos – tur ir milzīgas kompānijas, tādas kā Google, IBM, un tad es domāju – tas mans mazais biznesiņš tur kaut kur pa vidu arī pamanīts! Tas liekas pilnīgi nereāli. Bet biznesa pasaules profesionāļiem ir paticis, un mēs turpinām strādāt un lepojamies.”

Paralēli tam Dace gaida 15. oktobri, kad būs zināmi galīgie “The Best Business Women Awards” (“Labākā uzņēmēja”) rezultāti. Jau šobrīd zināms, ka piešķirts sudrabs nominācijā “Most inspiring Business Woman” (“Visiedvesmojošākā uzņēmēja”): “15. oktobrī būs fināls, kur vēl var cīnīties par zeltu. Bet uzskatu, ka sudrabs Lielbritānijas mērogā arī ir ļoti labi mazam biznesam.”

Jau pērn uzņēmums bija ticis finālā vairākās Lielbritānijas biznesa balvu nominācijās un Dace iekļuva arī “Great British Entrepreneur AWARDS” biznesa sieviešu TOP 100 – tas nozīmē, ka viņa atzīta par vienu no simts labākajām Lielbritānijas uzņēmējām.

Atrast oriģinālo

Daces Gailes uzņēmums dibināts 2017. gadā un piedāvā oriģinālus noformējumus pasākumiem un interjeriem. Dace bija pirmā, kas Anglijā ieviesa tā dēvētās “sequin walls” jeb vizošo paneļu sienas, un ir ražotājuzņēmuma “SolaAir Sequin Walls” ekskluzīvā pārstāve Anglijā un Īrijā. Viņa uzsver – tieši spēja izmantot iespēju un neatlaidīgs darbs un pilnveidošanās ir panākumu pamatā: “Toreiz strādāju Mensfīldas pašvaldībā, biju atbildīga par pasākumiem, man samazināja darba stundu skaitu, un es meklēju iespēju, kā papildus mēnesī piepelnīt pārsimt mārciņu. Sāku ievietot pārdošanai sociālo tīklu profilā savus darinājumus, tad atvēru mazītiņu veikaliņu. Ja sāc rosīties, atklājas arvien jauni ceļi, viena aktivitāte ved uz nākamo. Internetā pamanīju, ka Krievijas rūpnīca ražo mirguļojošus paneļus, no kuriem var veidot sienas un dekorus, un sapratu, ka Anglijā nekā tāda nav, kāpēc nepamēģināt ko tādu piedāvāt? Kad atvedu pirmo sienu, vairākus mēnešus nezināju, ko ar to iesākt, tā vienkārši nostāvēja veikalā vairākus mēnešus. Tad es padomāju, ka varu to piedāvāt pasākumiem, pēc tam jau cilvēki sāka prasīt, kur ko tādu dabūt. Lūk, atkal jauna iespēja – sapratu, ka man nav jākļūst par kārtējo pasākumu dekorētāju, kādu te ir pārpārēm, bet ka es varu piedāvāt šo produktu visai industrijai – gan pasākumiem, gan interjeriem. Vēlāk izlēmu, ka, ja vēlos paturēt un attīstīt biznesu, man jāmēģina prasīt ekskluzīvā pārstāvja tiesības. Rūpnīcas vadītājs paskatījās, ka tajos dažos mēnešos man ļoti labi viss aizgājis, nebija mazsvarīgi, ka runāju krieviski, kas Krievijas rūpnīcas vadībai patika. Vadītājs teica – okei, tu būsi labs un stabils partneris, es jūtu! Un tā viss arī aizgāja, atrodot to īpašo punktu, īpašo iespēju.”

Daces Gailes biznesa aizsākums – dekors par pusotru mārciņu

Komandā ir spēks

Dace Gaile uzsver arī komandas nozīmi – viņai izdevies realizēt ideālo variantu ar lojāliem, zinošiem, prasmīgiem un aizrautīgiem darbiniekiem: “Ja man vajadzētu rīt kaut kur aizbraukt, nebūtu nekādu problēmu! Katrs zina savu darbu, katrs tiek ar to lieliski galā. Man ir brīnišķīgi pārdošanas menedžeri, es zinu, ka viņi mani var aizvietot jebkurā darba jautājumā, turklāt viņi tic kompānijai un man. Komanda mums patiešām ir ļoti, ļoti spēcīga. Tas ir tas, ko es vienmēr ļoti gribēju un vēlējos! Ja uzņēmumā ienāk pareizie cilvēki, kas spēj daļu no maniem darbiem pārņemt, tad man kā vadītājai nav jānodarbojas ar ikdienas darbiem, nav pastāvīgi jākontrolē, es varu pievērsties stratēģiskiem jautājumiem un plānot biznesa attīstību un izaugsmi.” Jāpiebilst, ka uzņēmējas kolektīvā draudzīgi kopā strādā gan briti, gan latvieši. 

Krīze rada iespējas

Daces Gailes uzņēmumam arī izolācijas laiks nav nesis zaudējumus, tieši otrādi – pastāvīgo darbinieku skaits ir pieaudzis no trim līdz sešiem, paralēli darbojas daudz ārštata darbinieku, apgrozījums pēdējā gada laikā dubultojies.

Jaunās uzņēmuma telpas

Nupat, 4. septembrī, uzņēmums rīkoja atvēršanas svētkus jaunajās, 280 m² lielajās telpās, par ko Dace smejas – ja pirms tam prātojusi, kā tās aizpildīt, tad nu jau skaidrs, ka tās ir par mazu un jāmeklē papildu noliktava. Telpas ir tā dēvētais “showroom” – tās kalpo reizē kā veikals, birojs, prezentācijas telpas, izstāžu zāle un salons. 

Tomēr tik vienkārši nebija gan – uzņēmēja atzīst, ka pērn, izolācijas perioda sākumā negulējusi vairākas naktis un lauzījusi galvu, ko darīt – noīrētas jaunas, lielas telpas, produkcija domāta pasākumiem, kuri vairs nenotiek: “Domāju – ārprāts, ko darīšu! Sapratu, ka jāsāk vairāk fokusēties uz interjera dizainu. Un mēs tik veiksmīgi pagriezām to biznesu, ka bija tikai viens vai divi grūtāki mēneši, pēc tam viss gāja uz augšu. Izdevās noturēt tirgu un fokusēties uz uzņēmumiem, kas izolācijas laiku un saņemtos uzņēmēju pabalstus izmantoja, lai remontētu telpas un atjaunotu interjeru. Mums gāja tik labi, ka bija jāmeklē papildu darbinieki.”

Allaž meklēt jaunus virzienus

Uzņēmums ir nostabilizējies un bauda sava darba augļus, lai gan lielā publicitāte esot pat nedaudz mulsinoša: “Ir daudz slavenību, kas pašas mūs reklamē un iesaka, neko pat neprasām. Tikko gaidījām šī brīža lielāko telekanāla BBC šovu “Strictly Come Dancing 2021”, kuriem veidojām televīzijas reklāmas noformējumu. Viņi jau no sākuma teica – tas būs ļoti labi jūsu biznesam! Tad vēl tā īsti nesapratām, bet, kad ieraudzījām, kas notiek medijos, sapratām, ko viņi ar to domājuši. Pagājušo nedēļu nebija neviena avīzes, žurnāla vāka vai raidījuma, kur neparādītos mūsu produkts, jo visi rakstīja un raidīja par šovu. Nesen dekorējām skatuvi arī konkursam “Mis England”, un man tika pat gods būt žūrijā. Ļoti daudz kas notiek. Parasti jau tas iespaids par latviešu biznesu ir – viņš tur stūrītī kaut ko klusi darina. Arī tagad daudzi nemaz nezina, cik lieli esam izauguši. Mans šī brīža lielākais mērķis ir veidot jaunas produktu līnijas un meklēt jaunus, kvalitatīvus produktus – tas nav tik vienkārši! Es vienmēr meklēju ko īpašu, citādāku, un nekad neizvēlos pārdošanai ko nekvalitatīvu. Ja man nepatīk, kā tas izskatās vai zinu, ka pati nekad ko tādu neizmantošu – es nespēju to piedāvāt klientiem!”

Dace piedāvā arī meistarklases interesentiem no visas pasaules, viņai ir sava “Decor Design School”, kurā tiek rādīts un mācīts, kā izmantot dekorācijām moderna dizaina balonu virtenes un vizošo paneļu sienas. Uzņēmēja arī pati arvien papildina zināšanas un mācās: “Man ir bakalaura grāds uzņēmējdarbībā, iegūts Anglijā, bet viens pats tas neko nedod. Ir visu laiku jāmācās, jāattīstās. Tas tiešām palīdz!”

Uzņēmība, neatlaidība un nojauta

Daudzi cilvēki gan Latvijā, gan diasporā vēlas uzsākt “kaut ko savu”. Bet lielu daļu attur bailes – no neizdošanās, no zaudējumiem, no neziņas. Dace Gaile uzsver – galvenais ir nebaidīties un sākt! Un, kā rāda viņas piemērs, var sākt ar absolūtu mazumiņu: “Es esmu ievērojusi, ka daudzus latviešus, kas vēlas kaut ko uzsākt, attur naudas trūkums, jo liekas, ka vajag lielu sākuma kapitālu. Bet var sākt ar to mazumiņu, kas tajā brīdī ir! Manā gadījumā tā bija kastīte ar lenti par pusotru mārciņu. Britu prese par to daudz rakstīja, lielai daļai arī šeit tas radīja lielu izbrīnu, bet tā patiešām notika! Sāku pamazām, apstākļu spiesta; man nebija ne mazāko domu, ka tas varētu izvērsties tādos mērogos. Bet galvenais ir kaut ko darīt! Man nav bijis ne investoru, ne aizņēmumu. Svarīgi ir sākt darboties, un tad rodas iespējas, kas, tiesa gan, jāprot pamanīt un izmantot. Citi man saka: tu esi veiksmīga! Piekrītu, ka jābūt drusku uzņēmībai, ķērienam, nojautai. Bet akla veiksme tā nav, es vienkārši īstajā brīdī pamanīju iespēju un mēģināju to izmantot. Nebaidījos uzrunāt fabrikas vadību saistībā ar izplatīšanas tiesībām, nebaidījos pieprasīt ekskluzīvas tiesības. Ja nesanāktu – nekas! Bet iespēja jāizmanto vienmēr. UN nekad nedrīkst padoties!”

Jauno telpu atklāšanas svētki 4. septembrī.

Ak jā, ja meklējat informāciju par Daces Gailes uzņēmumu internetā, nebrīnieties, ka viņas vārds rakstīts kā “Datsa” – tas ir angliski runājošai publikai, jo vārds “Dace” tiek izrunāts dažādās variācijās, bet visbiežāk kā “deis”, nevis “Dace”. Tāpēc kāds paziņa ieteicis rakstītos avotos izmantot šādu versiju. Starp citu, angļu valodā “dace”, ko izrunā kā “deis” ir nosaukums jaukai, bet mazai zivtiņai, savukārt mūsu Dace galu galā peld krietni plašākos ūdeņos , un nu jau viņu var dēvēt par īstu biznesa barakudu. 
 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt