«Latvenergo» pārliecināts, ka elektromobiļi ir nākotne; atver jaunas uzlādes stacijas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Elektromobiļi nākotnē būs daudz vairāk, tādēļ tiem nepieciešamas uzlādes stacijas, uzskata "Latvenergo". Pēc koncerna prognozēm tuvāko desmit gadu laikā elektroauto skaits Latvijā sasniegs 30 000. Tādēļ "Latvenergo" atver jaunas elektromobiļu uzlādes stacijas.

«Latvenergo» un CSDD par elektromobiļiem
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Uzņēmuma valdes loceklis Kaspars Cikmačs intervijā Latvijas Radio stāstīja, ka elektromobiļu skaits dubultojas katru gadu. Lielie automašīnu koncerni paziņojuši , ka ražos arvien vairāk elektromobiļu, tāpat arī nevar ignorēt klimata pārmaiņas un Eiropas Savienības apņemšanos mazināt kaitīgo izmešu daudzumu.

Cikmačs uzsvēra, ka, ja ražos vairāk elektromobiļu, tad to cena varētu samazināties. Tādējādi elektromobilis arī ar mazākām subsīdijām paliktu interesantāks. Ceturtdien "Latvenergo" atver divas uzlādes stacijas Rīgā un vienu Jūrmalā. Uzņēmumā novērtē Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) ielikto pamatu uzlādes staciju kartē, tomēr uzsver, ka ar to nepietiek.

Uzlādes stacijās Rīgā, Uzvaras bulvārī 7,  Pulkveža Brieža ielā 12 un Jūrmalā, Jomas ielā 4, ir nodrošināta gan ātrās, gan līdz šim ierastās vidējā ātruma uzlādes iespēja, un tajās vienlaicīgi var uzlādēties divi elektroauto. "Latvenergo" informēja, ka tajās tiks nodrošināta tikai zaļā enerģija, tādējādi cienot tos klientus, kuri elektromobili ir izvēlējušies vides apsvērumu dēļ.

CSDD elektromobilitātes attīstības daļas vadītājs Pauls Beinarovičs stāstīja, ka nevajadzētu skriet laikam pa priekšu un norakstīt elektromobiļus. To aktīva izmantošana arī Eiropā sākās tikai 2014. gadā. 

Elektromobiļu mīnusi ir augstā cena un ierobežotais nobraukums, tomēr ir arī vairāki bonusi, kas to padara pievilcīgu - piemēram, iespēja braukt pa sabiedriskā transporta joslu un nemaksāšana par ekspluatāciju.

Beinarovičs norādīja uz Norvēģijas piemēru, kur nav jāmaksā akcīzes nodoklis, kas parastajām ar degvielu darbināmajām mašīnām ir dubultā. Tādējādi elektromobiļi ļoti ātri kļuva līdzvērtīgi cenā ar automašīnām, kas izmanto fosilo enerģiju. Beinarovičs gan Latvijā neredz nevienu, kas atļautos sekot šādam piemēram.

Pašlaik Latvijā ir 562 elektromobiļi. Uzlādes tīkls, viņaprāt, ir svarīgs, lai cilvēkus motivētu iegādāties elektromobiļus - lai cilvēkiem nebūtu bail, ka, izbraucot no mājām, viņi kaut kur paliks uz ceļa.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti