Īpaši ātrā uzlādes stacija var veikt pilnu automašīnas uzlādi ar 50 kilovatstundu (kWh) ietilpības bateriju vidēji 15 minūšu laikā ar nosacījumu, ka uzlāde tiek veikta no 5 % līdz 85 %, un auto pārējie parametri spēj uzņemt šādu uzlādes jaudu. Ja ierasti ātrajās uzlādes stacijās uzlādi var veikt tikai viens transporta līdzeklis, tad "Elektrum Drive" uzlādes stacijās to vienlaicīgi varēs veikt divi auto ar uzlādes ātrumu līdz 75 kWh.
"Latvenergo" valdes loceklis Kaspars Cikmačs stāstīja, ka uzņēmums koriģējis arī iepriekšējās izteiktās prognozes – 2019. gadā tika lēsts, ka 2030. gadā Latvijā būs 36 000 elektroautomobiļu, bet tagad "Latvenergo" stratēģijā nosauktā prognoze ir ap 60 000. "Tas nozīmē, ka lielākas ambīcijas ir arī "Elektrum Drive" tīklam – tajā jau ir 130 uzlādes pieslēgvietu, un līdz gada beigām to skaits būs vairāk kā 200, uzsākot darbību arī kaimiņvalstīs. Tajā būs arvien vairāk jauno, īpaši ātro pieslēgvietu, kas nodrošina ātrāku un lielāku apriti, un šoferim, redzot aizņemtu ātrās uzlādes staciju, nav jāgaida nezināms laiks vai pat jābrauc prom, kamēr iepriekšējais auto tiek uzlādēts," stāstīja Cikmačs.
"Latvenergo" Elektrotransporta uzlādes tīkla vadītājs Ansis Valdovskis skaidroja, ka pakāpeniski pieaugs īpaši ātro uzlādes vietu skaits, un jaunajās uzlādes stacijās arvien biežāk varēs izmantot arī 150 kW uzlādi.
"Jau šogad būs pieejamas vēl vismaz piecas uzlādes vietas, kur Rīgas iedzīvotāji un pilsētas viesi varēs veikt uzlādes ar īpašu 150 kWh ātrumu, ja automašīnas tehniskie parametri to ļaus. Jau tagad lielākā daļa uzlādes staciju "Elektrum Drive" tīklā ir mērķtiecīgi veidotas kā lokācijas un lietotāja vajadzībām piemērotas uzlādes vietas. Publiskajā tīklā piedāvājam gan lēnās uzlādes iespējas mikrorajonos, gan vidējās un ātrās uzlādes iespējas izklaides un atpūtas galamērķos, gan īpaši ātrās uzlādes, kur tas ir nepieciešams – pa ceļam, pilsētvidē, galamērķos un citur," stāstīja Valdovskis.
"Elektrum Drive" uzlādes tīkls ir pieejams lielākajās Latvijas pilsētās. Tīklā ir 130 uzlādes vietu. Līdz gada beigām kompānija plāno sākt darbību arī kaimiņvalstīs, kopumā Baltijas valstīs līdz šim gadam sasniedzot 230 uzlādes vietu. Uzlādi var veikt, izmantojot "Elektrum Drive" lietotni – gan ar priekšapmaksu, gan pēcapmaksu, gan privātām, gan juridiskām personām, gan Latvijā, gan arī Baltijas valstīs. Uzlādi var veikt ne tikai "Elektrum Drive", bet arī partneru veidotās uzlādes stacijās.
Eiropas Savienības izaicinājums līdz 2030. gadam ir nodrošināt adekvātu uzlādes tīklu strauji augošā elektroauto tirgū. Pēdējos gados tas ir īpaši palielinājies, ņemot vērā arī mērķtiecīgo virzību uz klimata neitralitāti. Eiropas Parlamentā tiek virzīts priekšlikums par jaunu iekšdedzes auto tirdzniecības izbeigšanu 2035. gadā – tātad jau drīz jaunu auto tirgū būs tikai elektriskās automašīnas.