Dienas ziņas

Atklāta fotostāstu grāmata "Jelgavnieki 1918–2019"

Dienas ziņas

Busiņš tirgojas, grozījumi iesniegti Rīgas domē

Aktīvi izmanto reģionālās mobilitātes atbalstu

Latgales iedzīvotāji aktīvi izmanto reģionālās mobilitātes atbalstu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Reģionālās mobilitātes atbalsts ir programma, ko jau vairāku gadu garumā visā Latvijā īsteno Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA). Tā paredzēta cilvēkiem, kas uz darbu mēro vismaz 15 kilometrus garu ceļu, lai, uzsākot darba gaitas, pirmos četrus mēnešus viņiem būtu segti ceļa izdevumi vai dzīvesvietas īres maksa. Šogad atbalstam jo īpaši aktīvi piesakās Latgales iedzīvotāji, un no kopējā atbalsta saņēmēju skaita tie ir vairāk nekā 38%.

Situācija gan nav stabila, jo tieši mazkvalificēto darbavietu skaitu ļoti ietekmē Covid-19 izplatība.

Uz Medumu pagasta pārvaldi dodas Gunita Belinska-Traškova. Viņa tur jau otro gadu strādā par lietvedi un līdz ciemam no dzīvesvietas Daugavpilī ik dienu turp un atpakaļ mēro teju 20 kilometrus. Uzsākot darba gaitas, Gunita saņēma reģionālās mobilitātes atbalstu – maksu par sabiedriskā transporta biļetēm.

“Uz vienu pusi 1,15 eiro, dienā tas ir 2,3 eiro, mēnesī aptuveni 40 eiro – es labāk bērniem to naudu iztērēju. Galvenais amats man ir lietvede, papildus esmu arī kā arhīva pārzinātāja. Es nemainītu neko, tāpēc, ka šeit ir vienkārši kolosāli strādāt,” stāstīja Medumu pagasta pārvaldes lietvede Gunita Belinska-Traškova.

Šāda veida atbalstu jauni darbinieki par transporta vai dzīvesvietas īres izdevumiem saņem četrus mēnešus, tas pieejams visā Latvijā.

Visvairāk to izmanto Latgalē, pārsvarā vienkāršu un mazkvalificētu profesiju pārstāvji.

Šogad Daugavpilī darbavietu piedāvājums sakarā ar Covid-19 izplatību gan bijis mazāks, atbalstīti trīs cilvēki – izglītības metodiķis, pārdevējs un šuvējs.

“Visvairāk tas ir ietekmējis mākslas, izklaides un atpūtas pakalpojumu sniedzējus, apstrādes rūpniecību un ēdināšanas pakalpojumu sniedzējus,” stāstīja NVA Daugavpils filiāles vadītāja Jurate Kornutjaka.

“Tā kā šīs iestādes tika slēgtas, arī nodarbinātības rezultāts bija ne tik labs, kā mēs gaidījām. Vislielākais cilvēku skaits bija pagājušajā gadā, tās bija 13 personas. Un deviņas no tām personām turpina darba attiecības joprojām,” stāstīja Kornutjaka.

Pavisam Latvijā šī gada laikā atbalsta programmā iesaistīti 96 nodarbinātie, vismazāk Rīgā – 3, bet Latgalē – 37 cilvēki, no tiem 11 – Rēzeknē.

Vairums izmanto atbalstu tieši transporta izdevumiem, bet darba devējiem tā ir iespēja dot papildus citas sociālās garantijas, kā arī nodarbināt vajadzīgos speciālistus neatkarīgi no viņu dzīvesvietas.

“Mūsu filiālē vislielākais cilvēku skaits brauc no Daugavpils novada pagastiem uz Daugavpili darbā. Un ir arī tie, kuri brauc no Rēzeknes uz Daugavpili, no Jēkabpils. Vislielākā problēma ir darbavietu trūkums novados un pagastos. Tādus vienkāršus mazkvalificētus darbus novados vairāk meklē vecāki cilvēki,” stāstīja Kornutjaka.

Programmas kādreizējie dalībnieki uzsver, ka turpmāk ceļa vai īres maksas būtu jāsedz ilgāku laika posmu, gan arī jāpiemēro šāds atbalsts citām iedzīvotāju grupām.

“Tomēr mums ir arī daudzi cilvēki, kas braukā šeit pat pagastā, piemēram, viņi dzīvo daudz tālāk par mani. Viņi nevar tikt līdz darba vietai, un daži, kas arī bezdarbniekos ilgstoši, viņi šeit par 200 eiro strādā. Viņiem arī ļoti daudziem derētu tāda palīdzība,” stāstīja Medumu pagasta pārvaldes lietvede Gunita Belinska-Traškova.

“Nebija mums ne sūdzību, ne priekšlikumu no darba meklētāju puses, iesniegums ir ļoti vienkāršs, mūsu speciālisti vienmēr atsaucīgi, palīdz to aizpildīt. Cilvēkam tas ir drošības spilvens, uzsākot darba attiecības,” norādīja NVA Daugavpils filiāles vadītāja Jurate Kornutjaka.

Kopumā šogad reģionālās mobilitātes atbalstā Nodarbinātības valsts aģentūra ieguldījusi vairāk nekā 46 000 eiro, no tiem 20 000 izmaksāti Latgales reģionā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti