Jau par tradīciju kļuvis Latvijas profesionālo izglītības iestāžu audzēkņu biznesa plānu konkurss, kura mērķis ir veicināt jauniešu izpratni par uzņēmējdarbību un rosināt arī pašiem izmēģināt spēkus un uzsākt savu saimniecisko darbību. Šogad jaunieši pārliecinoši prezentēja savu redzējumu par uzņēmējdarbības attīstīšanu inovatīvā lauksaimniecībā, galdniecībā, kā arī citās jomās.
Konkurss ļauj jauniešiem sevi apzināties kā darba devējiem un noticēt, ka viņu idejas ir realizējamas. Pirmās vietas ieguvēja Malnavas koledžas studente Lenora Visocka ar biznesa ideju SIA "Sulu bode” stāsta, ka ir izpētījusi gan nodokļu likmes, gan to, kas viņai kā komersantam būtu izdevīgāk.
Otrās vietas ieguvējs Jānis Vāvere no Rīgas Valsts tehnikuma ar biznesa ideju SIA "Mobile Wash”, pēc paša teiktā, pārliecinoši spēs piedāvāt savu ideju investoriem. Savukārt trešās vietas ieguvēja Krista Celma no Rīgas Valsts tehnikuma stāsta, ka viņai biznesa ideja par zīdkoka ogu izplatīšanu Latvijā sirdī bijusi jau izsenis, vajadzīga bijusi tikai motivācija.
„Jauniešu uzņēmējdarbības ieceres ir praktiskas un balstītas uz savu apgūstamo profesiju, pieejamajiem resursiem, interesēm vai tirgus izpēti, aizpildot tirgus nišu,” stāsta Vita Pučka, ALTUM Rēzeknes reģionālā centra vadītāja. Kā vienu no vērtīgākajiem ieguvumiem viņi min gūto pieredzi, attīstot audzēkņu argumentācijas prasmes un praktiskās iemaņas.
Jauniešu dedzība un pārliecība par prezentētas biznesa idejas dzīvotspēja rada ticību, ka lielākā daļa no tām varētu tikt īstenotas dzīvē.