Krīzes laikā izrāvienu piedzīvo ārstu attālināto konsultāciju platforma «DoctorOnline»

Attālināto konsultāciju platformā "DoctorOnline", sākoties Covid-19 krīzei, ievērojami pieauga pieprasījums. Ja uzņēmuma darbības sākumā notika tikai 10 konsultācijas nedēļā, tad šobrīd to skaits sasniedzis vidēji 50-80 konsultācijas dienā. Arī platformā reģistrēto ārstniecības personālu skaits ir daudzkārtīgi pieaudzis.

Krīzes laikā izrāvienu piedzīvo attālināto ārstu konsultāciju platforma «DoctorOnline»Linda Zalāne

    Santa Batuhtina-Banga, "DoctorOnline" (SIA "Telemedicine") biznesa attīstības direktore atzīst, ka krīze bija laba augsne cilvēku paradumu maiņai: cilvēki ir kļuvuši atvērtāki pret attālinātajām konsultācijām, kas iepriekš šķita nesaprotamas vai pat aizdomīgas.

    “Esam izveidojuši Latvijā pirmo telemedicīnas platformu "DoctorOnline". Darbu pie platformas izstrādes sākām jau 2017. gadā, bet mēs sākām ar likumdošanas izzināšanu un tikai pēc tam dibinājām SIA un sākām veikt tehniskās darbības platformas izstrādāšanai," stāsta Batuhtina-Banga.

    Telemedicīnas konsultāciju platforma "DoctorOnline" ir paredzēta tiešsaistes konsultācijām. Konsultācijas notiek video režīmā, proti, ārsti konsultē pacientus un pacienti var saņemt konsultācijas, redzot un dzirdot viens otru.

    Konsultācijas laikā tiek aizpildīta pacientu karte, un pēc konsultācijas pacients saņem pilnu konsultācijas izrakstu. Pacients, pierakstoties uz konsultāciju, jau var pievienot fotogrāfijas, izmeklējumu slēdzienus, analīzes.

    "Esam darījuši visu iespējamo, lai šī konsultācija kļūtu par alternatīvu reālai konsultācijai, atvieglojot ikdienu gan pacientiem, gan ārstiem. Lai ar laiku šīs attālinātās konsultācijas varētu segt vai pārklāt daļu klātienes konsultāciju, lai pacientiem nav lieki jābrauc uz ārstniecības iestādi, ja var, piemēram, pēc operācijas saņemt informatīvu atbalstu," norāda Batuhtina-Banga.

    Sākoties krīzei, konsultāciju skaits krietni pieauga. "Kad sākām darbību, tad bija līdz desmit konsultācijām nedēļā, tad šobrīd tās ir vidēji 50-80 konsultācijas dienā," stāsta Batuhtina-Banga.

    Platformā ir reģistrētas ap 300 ārstniecības personas - gan ārsti, gan profesori, gan ārstu palīgi, kas asistē ārstiem. Sākotnēji bija reģistrēti 30 ārsti, bet šobrīd jau ap 300. Lielākā noslodze ir ģimenes ārstiem, dermatologiem.

    "Mums pašiem par lielu pārsteigumu ļoti pieprasītas ir arī gan urologu, gan ginekologu konsultācijas, kuras mēs agrāk neuzskatījām par tik piemērotām specializācijām attālinātajām konsultācijām. Mēs sadarbojamies ar ārstniecības iestādēm, kuras pašas regulē pakalpojuma samaksu. Uz tā rēķina, ka attālinātās konsultācijas mēdz būt īsākas, tad tās parasti ir nedaudz lētākas nekā klātienes vizīte. Viss atkarīgs no konkrētās specialitātes. Psihologiem un psihiatriem varbūt nemainās pakalpojuma cena, bet dermatologiem un ginekologiem parasti konsultācijas maksas ir zemākas. Kas attiecas uz mūsu pakalpojuma samaksu, tad, ņemot vērā esošo situāciju, mēs esam krietni samazinājuši pakalpojuma maksu. Varētu teikt, ka mēs strādājam ar 80-90% zemāku tarifu nekā līdz šim," sacīja Batuhtina-Banga.

    Viņa stāsta, ka uzņēmumam ceļa gājums bijis diezgan interesants, jo sapratuši, ka Latvijas tirgus ir nepieciešams kā mājasdarbs. "Sešus mēnešus pēc starta sapratām, ka esam gatavi iet arī uz ārvalstu tirgiem. Mums par pārsteigumu ļoti saistošs izrādījās Centrālās Āzijas tirgus, kur mums jau ir partneri. Mēs krietnu laiku - gadu, pusotru – aktīvi ar pavisam citu biznesa modeli strādājām ārvalstu tirgos. Savukārt nedaudz pirms krīzes un, sākoties krīzei, atkal sāka saausīties klīnikas tepat Latvijā un mēs sapratām, ka šobrīd tirgus pats pieprasa, lai mēs atgriežamies un koncentrējamies uz vietējo tirgu," pauž Batuhtina-Banga.

    Uzņēmuma vadītāja stāsta, ka Covid-19 krīzi neuzskata kā lielo peļņas gūšanas laiku, jo izvēlējušies būt sociāli atbildīgi un samazinājuši pakalpojuma maksu.

    "Tomēr šajā krīzes laikā esam ieguvēji, jo dabīgā veidā ir notikusi paradumu maiņa, cilvēki ir kļuvuši atvērtāki pret attālinātajām konsultācijām. Lai arī līdz šim pacienti ļoti aktīvi konsultējās pie saviem ārstiem, izmantojot dažādas lietotnes – "Whatsapp", "Messenger", "Viber" un citas -, ja runājam par nopietnām konsultācijām, tad daļai sabiedrības tas šķita gana aizdomīgi. Es domāju, ka mēs būsim tikuši galā ar šo jautājumu. Kas attiecas uz Nacionālo veselības dienestu un Veselības ministriju, mēs esam kopš pašiem pirmsākumiem veidojuši komunikāciju gan par valsts atmaksātajām konsultācijām, lai arī telemedicīnā tās būtu daļēji vai pilnībā atmaksātas. Šobrīd situācija jau mainās un mums notiek apmaiņa ar oficiālajām vēstulēm, lai arī pacienti, kuri vēlas izmantot valsts atmaksāto speciālistu pakalpojumus, lai viņiem būtu šāda iespēja. Interese ir liela gan no valsts apmaksātajiem speciālistiem, gan pacientiem. Piemēram, ja runājam par ārstu reģionā, tad viņa pacienti dzīvo lielā rādiusā un viņi ļoti labprāt izmantotu šādu iespēju, un tieši tas pats ar pacientiem," skaidro Batuhtina-Banga.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti