Krievijas otra lielākā lidsabiedrība «Transaero» bankrota priekšā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Krievijas otrā lielākā aviokompānija “Transaero” nonākusi bankrota priekšā. Milzīgo kompānijas parādsaistību dēļ tūkstošiem pasažieru nevar doties plānotajos lidojumos vai pat atgriezties mājās no citām valstīm. 

 “Transaero” akciju cena biržā piedzīvojusi cenas samazināšanos uz pusi, un kompānijas vadītāji, kā arī kreditori apsver dažādus turpmākās darbības scenārijus. Sagaidāms, ka ļoti lielu daļu pārvadājumu pārņems kompānija “Aeroflot”, taču nav izslēgta arī iespēja, ka “Transaero” lidmašīnas tiek pārdotas vai arī tiek veidots jauns avio pārvadājumu uzņēmums.

Aviokompānija “Transaero” ir otra lielākā aviokompānija Krievijā un lielākais privātais aviopārvadātājs valstī. Līdz pat šī gada sākumam tā regulāri modernizēja un paplašināja savu lidmašīnu floti, taču Krievijas rubļa krituma dēļ un tūrisma industrijas aktivitātes samazināšanās dēļ kompānija faktiski ir nonākusi bankrota priekšā.

Kompānijas parādsaistības pret saviem kreditoriem un tūrisma aģentūrām septembra sākumā bija sasniegušas 250 miljardus rubļu (3,73 miljardi eiro) un 3.septembrī Krievijas lielākās aviokompānija “Aeroflot” direktoru padome pieņēma lēmumu iegādāties 75% “Transaero” akciju par simbolisku cenu – vien rubli. Līdz ar to  “Transaero” faktiski nonāktu “Aeroflot” pārvaldībā, taču oficiāli darījums tā arī nenotika, jo akcionāriem neizdevās konsolidēt minētos 75% plus vienu akciju. Līdz ar to ir pieņemts lēmums uzsākt uzņēmuma bankrota procedūru.  

Šajā situācijā visai neapskaužamā stāvoklī nonākuši “Transaero” klienti, daudzi no kuriem, piemēram, nespēj atgriezties no atvaļinājumiem pasaules kūrortos. Sākotnējā informācija liecina, ka pašlaik neizmantotas biļetes uz “Transaero” reisiem ir aptuveni 87 tūkstošiem klientu, bet neapmierinātību ar “Transaero” sniegtajiem - jeb, pareizāk sakot, nesniegtajiem -  pakalpojumiem izteikuši gandrīz 600 tūkstoši pasažieru.

Kompānijas vadība norādījusi, ka visas saistības pret klientiem tiks izpildītas un arī lidojumi plānotajos maršrutos notiks, gan ar kompānijas “Aeroflot” lidmašīnām, gan ar citu avio pārvadātāju palīdzību. Sagaidāms, ka iekšējos reisos “Aeroflot” veiks “Transaero” lidojumus līdz 15.decembrim, savukārt pēc 5.oktobra pasažieriem tiks nodrošināta vien atgriešanās Krievijā. Pagaidām joprojām tiek spriests par to, kā tieši atgriezt pasažieriem naudu par nopirktajām biļetēm.

Reaģējot uz šiem paziņojumiem, “Transaero” akciju cena piektdien Maskavas biržā nokritās par 50  procentiem, savukārt “Aeroflot” akciju cena ir cēlusies par 6,65 procentiem.

Pagaidām par “Transaero” nākotni izskan visai pretrunīgas ziņas. Tā, piemēram, “Vņešekonombank” vadītājs Vladimirs Dmitrijevs norādījis, ka, ļoti iespējams, ir tā dēvētās mīkstās nosēšanās jeb kontrolētā bankrota variants. Tas nenozīmē kompānijas darbības izbeigšanu, masveida atlaišanas vai uzņēmējdarbības beigas. Tāpat Dmitrijevs pieļauj, ka ar aviobūves uzņēmumiem, kad gatavojas piegādāt “Transaero” jaunas lidmašīnas līzingā, varētu risināt sarunas par jaunas aviokompānijas izveidi.

Šāda kompānija ar valsts atbalstu varētu uzņemties daļu no pasažieru pārvadātāju saistībām. Bet tikmēr Krievijas “Sberbank” vadītājs Germans Grefs, kura banka ir viena no līzinga nodrošinātājām jauno lidmašīnu iegādei, ir paziņojis, ka “Sberbank” “Transaero” lidmašīnas pārdos jebkuram interesentam. Lidmašīnu cena gan pagaidām netiek nosaukta.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti