Krievijas laikraksts: Dzelzceļš atsaka arī graudu pārvadājumus uz Baltijas ostām

Krievijas Dzelzceļš atsakot arī tiem Krievijas uzņēmumiem, kuri vēlas eksportēt graudus pa dzelzceļu līdz Latvijas ostām, ziņo Krievijas biznesa laikraksts “Vedomosti”. Liepājas ostā, caur kuru galvenokārt eksportē graudus, pagaidām šo lēmumu neizjūt, portālam Rus.lsm.lv pauda ostas pārstāvji.

Krievijas valsts dzelzceļa kompānija “Rossijskije žeļeznije dorogi” (RŽD) atsakot absolūti visiem labības eksportētājiem, kas vēlas izmantot Latvijas ostas, ziņoja “Vedomosti”, atsaucoties uz Krievijas Labības nozares savienības prezidentu Arkādiju Zločevski un kādas labības tirgus kompānijas augsti stāvošo menedžeri.

Krievijas labības nozares savienība nosūtījusi Krievijas Dzelzceļam vēstuli, lūdzot palīdzēt nodrošināt graudu pārvadājumus pa dzelzceļu līdz Baltijas valstu ostām, tai skaitā līdz Latvijas ostām, laikrakstam apliecinājis Zločevskis.  

Dzelzceļa pārstāvji laikrakstam “Vedomosti” uzsvēra, ka nekādu ierobežojumu kravu nosūtīšanai uz Latviju nav, bet Krievijas Satiksmes ministrija komentārus nesniedza. 

“Vedomosti” norāda, ka atteikšanās no graudu eksporta caur Baltijas valstīm negatīvi ietekmes arī pašus Krievijas eksportētājus.  

Pēc Zločevska teiktā šogad Krievijai ir rekordliels eksporta potenciāls – aptuveni 40 miljoni tonnu, turklāt šogad neizpārdoto krājumu apjoms var sasniegt 21 miljonu tonnu, kas ir gandrīz divreiz vairāk nekā pērn. Šogad paredzēta arī laba raža, kas novedīs pie cenu krituma iekšējos tirgos un radīs riskus zaudēt lielu ražas daļu glabāšanas laikā, spriedis Zločevskis. Tāpēc nozare ir ārkārtīgi ieinteresēta produkciju eksportēt.  

Caur Baltijas valstīm var piegādāt līdz 3 miljoniem tonnu graudu sezonā – aptuveni 7% no visa Krievijas eksporta, laikrakstam paudis kāds eksportējošā uzņēmuma menedžeris. “Ja graudi nenonāks Baltijā, tad brauks uz Novorosijsku un cenas augs,” viņa teikto atstāsta laikraksts.  

Zločevskis savukārt skaidroja, ka Krievijas ostas pie Baltijas jūras vai nu tehniski nespēj pārkraut graudus, vai nu nevar nodrošināt importētājiem pieņemamu pārkraušanas kvalitāti un apstākļus. 

Līdz šim lielākā daļa no graudiem, kas eksportēti caur Latviju, bija pārkrauti Liepājas ostā.

Pērn saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem Liepājā graudu kravu apjoms sasniedza 2,9 miljonus tonnu jeb 50,6% no visa kravu apgrozījuma. (Rīgas ostā graudu kravu īpatsvars bija 3,6%, Ventspilī – 2,2%). Kopumā visās Latvijas ostās pērn pārkrauti 4,6 miljoni tonnu graudu, no kuriem liela daļa ir vietējās izcelsmes.  

Avots Liepājas ostā portālam Rus.Lsm.lv neoficiāli atzina, ka pieteikumi kravu pārkraušanai jūnijā no graudu nosūtītājiem jau saņemti un nekādas izmaiņas pagaidām nav jūtamas.

Jau ziņots, ka bez īpašiem paskaidrojumiem jau pirms pusotra mēneša Krievijas valsts dzelzceļa kompānija "Rossiskije žeļeznije dorogi" atteikusies veikt vairākus kravu pārvadājums no Krievijas ostām uz Latviju. To apliecina gan Rīgas osta, gan tranzīta nozare. Ārvalstu mediji ziņo, ka Krievija sākusi traucēt tautsaimniecībai ienesīgos naftas, ogļu un minerālmēslu kravu pārvadājumus, jo Latvijas valdība paudusi negatīvu nostāju pret Krievijai vajadzīgo gāzesvada "Nord Stream 2" projektu. Tikmēr nozares ministrs apgalvo, ka par kādiem Krievijas liegumiem neko nezina.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti