Dienas ziņas

Aviosatiksmē – straujš kritums

Dienas ziņas

Pašvaldības risina bērnu ēdināšanu

Rosina transporta koridoru pārvadātājiem

Kravu pārvadātājus nepārbauda

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Arī ārkārtas situācijā no  Kurzemes ostām Ventspilī un Liepājā turpinās kravu pārvadājumi ar prāmjiem. Smago automašīnu šoferi gan ierodoties netiek pārbaudīti. Tomēr saskare ar vietējiem iedzīvotājiem joprojām ir iespējama gan degvielas stacijās, gan ceļmalas ēstuvēs un veikalos.

Starp Nīneshamnu Zviedrijā un Ventspili Latvijā kursē līdz pat diviem prāmjiem dienā. Tie ir tikai un vienīgi kravas prāmji. Ikdienā prāmji, kuros  ar kravas automašīnām pārved visdažādākās preces, ienāk un iziet bez īpašas kontroles, bez tam uz autovadītājiem neattiecas karantīna. Kopš Polija ir slēgusi savas robežas un prāmju operators ‘’Tallink’’ slēdzis pasažieru prāmja reisus Rīgas ostā, kravu apjoms caur Ventspils prāmju ostu ļoti ievērojami pieaudzis.

"Divu diennakšu laikā 800 šoferi brauc ar kravas automašīnām ne tikai caur Ventspili, bet caur visu valsti. Kravas mašīnu šoferi ir paaugstināta riska grupa," atzīst Ventspils domes priekšsēdētāja pirmais vietnieks Jānis Vītoliņš.

Šodien, un tā tas būs arī citās dienās, pie Ventspils prāmju termināla piestājis kravas prāmis. Autovadītāji stāsta, ka vairums šajā laikā neapciemo savas ģimenes. Izguļas uz kuģa vai turpat automašīnās. Un tā vismaz mēnesi. Tomēr ir tādi, kas atbraucot dodas pie saviem tuviniekiem un sakārto mājas lietas.

"Negribu inficēt, ja es slimoju. Parakstījām papīru, ka neapstāsimies nekur. Mājās, un viss!" tā autovadītājs no Lietuvas Harijs. Savukārt cits kaimiņvalsts autovadītājs Mariuss stāsta, ka mājās nebrauc. "Visi baidāmies! Staigājam ar maskām. Ar cimdiem. Mums nopietni. Tagad mājās nebraucam - lai savējiem neko neatvestu! Bet uz Lietuvas robežas pārbauda mūsējie un jūsējie. Vai neesam slimi. Mēra temperatūru," saka Mariuss.

Ventspils pilsēta nosūtījusi vairākas vēstules Ministru prezidentam un Veselības ministrijai ar lūgumu kravu transportam nodrošināt kontroli un īpašu transporta koridoru.

"Viegli atrisināms jautājums - ja Veselības ministrija un Slimību un profilakses kontroles centrs tik tiešām atzīs, ka tā ir riska grupa, tad neapšaubāmi gan Satiksmes ministrijai, gan Iekšlietu ministrijai būs jārīkojas, lai dotu konkrētus uzdevumus saviem dienestiem," atzīst Vītoliņš.

Ierobežojot autotransporta vadītājus, samazināsies risks koronavīrusam izplatīties veikalos, benzīntankos un citās publiskās vietās, kur varētu piestāt transports, kas apkalpo vīrusa skartās valstis. Kravas nonāk gan  Krievijā, gan Skandināvijā, gan Lietuvā un Igaunijā, kur saslimušo skaits lielāks nekā Latvijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti