Kravu autopārvadātājiem jānakšņo viesnīcās un reizi mēnesī jāatgriežas mājās

Ceturtdien, 20. augustā, stājas spēkā viens no būtiskākajiem tā sauktās Mobilitātes pakotnes nosacījumiem, kas skars kravu autopārvadātājus, proti, to darba un atpūtas laiku.

Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns GodiņšEdgars Kupčs
Pārvadātājam jānodrošina, ka šoferi vismaz reizi četrās nedēļās atgriežas savā mītnes zemē. Tāpat no ceturtdienas, 20. augusta, spēkā stājas norma, ka šoferi atpūtas laiku nedrīkst pavadīt automašīnas kabīnē – jānakšņo ir viesnīcā, hostelī vai kur citur, skaidroja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

 

"Par to bija arī daudz pārmetumu no pašiem autopārvadātājiem. (..)

Pretī tika iedots risinājums, kas paredz, ka vienkopus varēs atrast visu informāciju par atpūtas vietām, kur var droši atstāt transportlīdzekli.

Tā kā skatīsimies, kā tas strādās. Bet virkne Mobilitātes pakotnes ierobežojumu stāsies spēkā arī turpmākajos gados. Tas būtiskākais 2022. gadā skar atalgojumu – ja pārvadātājs strādās, sniegs pakalpojumu kādā citā valstī, brauks pa Franciju, Vāciju vai Nīderlandi, tad attiecīgi tās valsts minimālajai stundas likmei ir jābūt piemērotai.

Vēl būtiska lieta 2022. gadā – ja 2020. gadā jāatgriežas vadītājam, tad ar 2022. gadu obligāts nosacījums būs, ka reizi astoņās nedēļās jeb reizi divos mēnešos jāatgriežas arī transportlīdzeklim. (..)

Latvijas puse norādīja, ka tas ir pretrunā gan Eiropas pamatbrīvībām par preču un pakalpojumu kustību, par tirgus neierobežošanu un arī par zaļo, ekoloģisko domāšanu," teica Godiņš. 

Par tā dēvētās Mobilitātes pakotnes nosacījumiem ceturtdien, 20. augustā, informēs biedrība "Autopārvadātāju asociācija "Latvijas auto"" un Autotransporta direkcija.

KONTEKSTS:

Eiropas Parlamenta deputāti šā gada 8. jūlijā apstiprināja strīdīgo kravas autotransporta nozares reformu. Jauno noteikumu mērķis bija precizēt un pilnveidot spēkā esošo regulējumu, tostarp autovadītāju sociālos standartus, kā arī nodrošināt autotransporta sektora efektivitāti un ilgtspējību.

Reformai iebilda virkne valstu, kuru vidū bija arī Baltijas valstis. Izteiktas bažas, ka jauno noteikumu rezultātā darbu un biznesu varētu zaudēt daļa Austrumeiropas pārvadātāju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti