"Par to bija arī daudz pārmetumu no pašiem autopārvadātājiem. (..)
Pretī tika iedots risinājums, kas paredz, ka vienkopus varēs atrast visu informāciju par atpūtas vietām, kur var droši atstāt transportlīdzekli.
Tā kā skatīsimies, kā tas strādās. Bet virkne Mobilitātes pakotnes ierobežojumu stāsies spēkā arī turpmākajos gados. Tas būtiskākais 2022. gadā skar atalgojumu – ja pārvadātājs strādās, sniegs pakalpojumu kādā citā valstī, brauks pa Franciju, Vāciju vai Nīderlandi, tad attiecīgi tās valsts minimālajai stundas likmei ir jābūt piemērotai.
Vēl būtiska lieta 2022. gadā – ja 2020. gadā jāatgriežas vadītājam, tad ar 2022. gadu obligāts nosacījums būs, ka reizi astoņās nedēļās jeb reizi divos mēnešos jāatgriežas arī transportlīdzeklim. (..)
Latvijas puse norādīja, ka tas ir pretrunā gan Eiropas pamatbrīvībām par preču un pakalpojumu kustību, par tirgus neierobežošanu un arī par zaļo, ekoloģisko domāšanu," teica Godiņš.
Par tā dēvētās Mobilitātes pakotnes nosacījumiem ceturtdien, 20. augustā, informēs biedrība "Autopārvadātāju asociācija "Latvijas auto"" un Autotransporta direkcija.
KONTEKSTS:
Eiropas Parlamenta deputāti šā gada 8. jūlijā apstiprināja strīdīgo kravas autotransporta nozares reformu. Jauno noteikumu mērķis bija precizēt un pilnveidot spēkā esošo regulējumu, tostarp autovadītāju sociālos standartus, kā arī nodrošināt autotransporta sektora efektivitāti un ilgtspējību.
Reformai iebilda virkne valstu, kuru vidū bija arī Baltijas valstis. Izteiktas bažas, ka jauno noteikumu rezultātā darbu un biznesu varētu zaudēt daļa Austrumeiropas pārvadātāju.