Dienas ziņas

Kremļa opozicionārs A. Navaļnijs nogādāts slimnīcā

Dienas ziņas

Atklāj izstādi par neatkarības deklarācijas tapšanu

Autopārvadātāji bažīgi par gaidāmajām pārmaiņām

Kravu autopārvadātāji bažīgi par pārmaiņām darba un atpūtas režīmā

Lai uzlabotu tālbraucēju darba apstākļus, Latvijā un visā Eiropā pakāpeniski spēkā stājas virkne izmaiņu, kas ietekmēs visas autopārvadātāju nozares darbību. Izmaiņu mērķis – uzlabot šoferu darba apstākļus un panākt, ka šoferi savos auto nedzīvo mēnešiem ilgi. Taču Latvija ir starp tām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, kas jaunajā kārtībā saredz vairāk trūkumu un mazāk ieguvumu.

Vienas no galvenajām pārmaiņām ir tādas, ka autopārvadātājiem, strādājot ārzemēs, reizi četrās nedēļās jeb mēnesī būs jāatgriežas mājās. Arī nakšņot transportlīdzekļa kabīnē vairs nav atļauts, un ir obligāti jāatrod nakšņošanas vieta ar sanitārajām telpām. Tas autopārvadātāju firmām esot saprotams, taču visvairāk satrauc prasība – ik pēc astoņām nedēļām jeb reizi divos mēnešos – kravas auto atdzīt atpakaļ uz valsti, kur tas reģistrēts.

"Ja mēs runājam par darbaspēku, tad tur ir vairākas normas, kas ir saprotamas, kas ir ar domu uzlabot darba apstākļus tieši darba ņēmējiem. Tajā ziņā atgriešanās mājās un atpūtas laika ievērošana ir diezgan loģiska, bet ir virkne citu prasību, kas nav ar to saistītas. Transportlīdzekļa atgriešanai īsti šis arguments nestrādā.

Turklāt tas ir pretrunā "zaļajai politikai". Ja Eiropas Savienība uzstāj, ka grib mazināt CO2 izmešus, tad šī norma tos īsti nemazina,"

klāstīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

SIA "Dinotrans" valdes loceklis Allans Aukštikalnis atklāja, ka uzņēmums jau sācis pielāgoties pārmaiņām un tā autoparks papildināts ar 12 kravas auto, kas ir dabai draudzīgāki un uzpildāmi ar dabas gāzi vai biogāzi. Arī darbinieki, kuru interesēs izmaiņas esot pieņemtas, tās vērtē atšķirīgi.

"Viņiem tie viedokļi ir dažādi, bet īsti neviens neatbalsta šo ideju, jo tomēr viņiem ir ģimenes, mājas un cilvēki ir motivēti pelnīt naudu.

Un šis saraustītais darba režīms, kas tiek plānots nākotnē, es nedomāju, ka nāks par labu viņiem," klāstīja Aukštikalnis.

Darbinieki, kuri būs spiesti atgriezties mājās, tagad pelnīšot mazāk. Arī piespiedu atpūtas pēc kabotāžas jeb papildu pārvadājumu veikšanas citas valsts iekšzemē nesīs zaudējumus, uzskata autopārvadātāju asociācijā "Latvijas auto", kurā apvienojušās vairāki simti Latvijas autopārvadātāju firmu.

"Pasakiet, kurā vietā šeit ir rūpes par cilvēku? Kurā vietā? Viņš labi jutīsies, ja viņš četras dienas viesnīcā dzīvos un mašīna stāvēs? Mēs kā uzņēmēji to atļauties nevaram.

Mums vajag tur sūtīt otru šoferi, un mums jau tagad ir liels kadru trūkums. Mēs aicinām šoferus no trešajām valstīm, lai viņi strādātu,"

atzina asociācijas ģenerālsekretārs Aleksandrs Pociluiko.

Bet arī tas esot apgrūtinoši Covid-19 dēļ. Savukārt pēc diviem gadiem visās dalībvalstīs tiks noteikta vienota minimālā samaksa par vienu darba stundu.

KONTEKSTS:

Eiropas Parlamenta deputāti šā gada 8. jūlijā apstiprināja strīdīgo kravas autotransporta nozares reformu. Jauno noteikumu mērķis bija precizēt un pilnveidot spēkā esošo regulējumu, tostarp autovadītāju sociālos standartus, kā arī nodrošināt autotransporta sektora efektivitāti un ilgtspējību.

Reformai iebilda virkne valstu, kuru vidū bija arī Baltijas valstis. Izteiktas bažas, ka jauno noteikumu rezultātā darbu un biznesu varētu zaudēt daļa Austrumeiropas pārvadātāju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti