«Krassky»: Latvijas augstas klases interjera dizains Londonā un Maskavā

Svente ir 217 kilometrus no Rīgas, 2400 kilometrus no Romas un 194 600 000 kilometrus no Saules, kā vēsta zīme aiz Sventes Vissvētās Trīsvienības Romas katoļu baznīcas pašā pilsētas centrā.

Neviens nepateiktu, ka šeit gaidu Kraskija kunga, mīklaina krievu miljardiera, parādīšanos, lai viņš pastāstītu par savu panākumiem bagāto luksusa biznesu.

Ceļā ar Latvijas eksporta uzņēmumiem

Šis raksts ir daļa no sērijas par vairākiem no Latvijas panākumiem bagātākajiem un inovatīvākajiem eksporta uzņēmumiem. LSM angļu portāla galvenais redaktors Maiks Koljers apmeklē uzņēmumus visā Latvijā, klausoties par vietām, kas šiem uzņēmumiem ir svarīgas. Rakstu sērija top kopā ar "Red Jackets" organizāciju, kas atbalsta Latvijas vadošos eksporta uzņēmumus. 

Piebrauc slaiks, melns "Audi" sedans, kuram seko slaiks, melns apvidus auto. Kad atveras durvis, no Kraskija kunga nav ne miņas. Tā vietā izkāpj divi jauni vīrieši baltos, gludinātos kreklos un tumšās biksēs. Tie ir Aigars Zelmenis un Edgars Zaduško, "Krassky" interjera dizaina uzņēmuma īpašnieki.

Vēlāk mēs stāvam uz koka laipas, kas ietiecas 20 metrus dziļi Sventes ezerā, pār kuru pūš maigs vējiņš. 

“Mēs braucam šeit, uz ezeru, jau vairāk nekā 15 gadus," saka Edgars. "Patiesībā es šeit braucu jau 35 gadus, jo, mazs būdams, braucu uz šejieni vasarās. Es te varu smelties daudz enerģijas."

Sarunai pievienojas Aigars – sadarbojoties uzņēmējdarbībā, viņi izkopuši prasmi kopīgi vest sarunas tiktāl, ka dažkārt ir grūti atcerēties, kurš ko teicis. 

“Šīs mazās laipas skaistums slēpjas tajā, ka tās gals ir pietiekami plats, lai varētu vienkārši gulēt un baudīt dzīvi."

Ir grūti iztēloties vēl atšķirīgāku vidi no stresainās pilsētas dzīves Eiropas galvaspilsētās, taču "Krassky", viņu kopīgajam uzņēmumam, ir divi veikali Maskavā, viens Londonas Mayfair apkaimē un vēl viens Rīgā, kā arī daudz klientu, kas ceļo uz viņu veikaliem. Taču tā nav pretruna, viņi saka; drīzāk tas ir iemesls, kāpēc viņiem tik ļoti patīk Sventes ezers. 

“Šeit var atrast savu patieso es,” saka Edgars. “Arī kad nodarbojamies ar augstas klases dizainu, mēs esam patiesi pret sevi, jo mēs mīlam tā estētiku.”

Kompānija radās, kad Edgaram vajadzēja jaunas flīzes savam dzīvoklim, bet Latvijas piedāvājums neapmierināja. Boloņā tolaik notika svarīgs keramikas tirgus, un viņš ar draugu aizlidoja apskatīties, vai itāļiem piedāvājams kas labāks. 

“Kad mēs iegājām pirmajā izstāžu zālē, mums bija tāda sajūta, ka vienkārši atkaras žoklis. Tik milzīgs bija kontrasts starp to, ko piedāvā Latvijā un Itālijā,” saka Edgars.

Nosaukumu "Krassky" viņi izdomāja steigā, jo šķita, ka itāliski skanošos vārdus aizņēmuši picas restorāni. Viņi izvēlējās nedaudz izmainītu nosaukumu krievu valodas vārdam "krāsas", savukārt cilvēks, kurš taisīja viņu vizītkartes, netīšām samainīja "i" ar "y", un izdrukāt tās vēlreiz nebija laika. 

Aigars smejas. “Divus gadus vēlāk mūsu itāļu partneri teica: kad pirmoreiz jūs redzējām, mēs domājām, ka vai nu tas ir kāds joks, vai arī jūs esat spiegi!”

Pirmajos gados viņi ieguva no būvniecības buma, taču sekojošā krīze "Krassky" nenoveda līdz bankrotam, jo līdz tam viņi jau bija iedibinājuši reputāciju un klientu tīklu, kas viņus reklamēja no mutes mutē. Tā viņi nonāca Maskavā.

“Maskavas flīžu tirgus bija piesātināts, tāpēc piedāvājām jaunu produktu: dizaina paklājus. Līdz tam, ja kāds gribēja augstas klases paklāju, viņi izvēlējās persiešu vai austrumu paklājus. Mēs Eiropā atradām trīs modernus paklāju dizainerus, un tas bija kas neredzēts, taču pārliecinošs un rokām darināts. Gandrīz vai abstraktā māksla uz grīdas,” stāsta Edgars.

Tagad vairāk nekā puse "Krassky" darījumu nāk no Maskavas. 2017. gada jūlijā tur tika atvērts otrais salons. Savukārt Londonas salons kalpo kā vieta, kur satikt starptautiskus dizainerus un arhitektus.

Stāvot mazās laipas galā un skatoties lejā uz zivīm un gliemežiem, kamēr pār ūdeni pūš vējš, paliek grūti visam izsekot.

“Jo dziļāk mēs ejam augstā gala tirgū, jo vairāk tas tendējas uz pasūtījumiem...”

“...un jo starptautiskāks tas kļūst, jo vairāk mēs sekojam saviem klientiem...”

“...un jo vairāk mēs ejam augstā gala tirgū, jo vairāk atgriežamies no mutes mutē reklāmā...”

“...bet tas tāpat grozās ap klientam radīto pieredzi...”

“...mēs esam "Krassky".”

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt