Vides sakārtošana un jaunu darba vietu radīšana, veicot ceļa izbūvi, kas svarīgs pierobežā saimniekojošajiem zemniekiem, ir Indras pagasta zemnieku saimniecības “Alas” jau vairākus gadus lolots sapnis, pastāstīja tās saimnieks Dmitrijs Zalbovičs.
„Mūsu ceļa projekts pasmags. Mums jārada 12 darba vietas un 5,4 miljoni ir privātās investīcijas," paskaidroja Zalbovičs. "Tā ir tehnika, zemes iegāde un kaltes būvniecība. Kaut kādi ieguldījumi jau ir veikti un triju gadu laikā vēl jāinvestē. Un mēs zem tā visa liekam savu parakstu.”
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Reģionālās attīstības koordinācijas padome dod zaļo gaismu finanšu virzībai projektiem, kuru ideju koncepti ir sākotnēji saskaņoti, tostarp arī šim Indras ceļam. Par iepriekšējām problēmām projekta īstenošanā pastāstīja Krāslavas novada domes Attīstības nodaļas vadītāja Ināra Dzalbe.
„Šis ceļš bija valsts ceļš. Tas bija bezprecedenta gadījums, ka pašvaldība pārņēma valsts ceļu," teica Dzalbe. "Un ar to mēs varējām startēt šajā projektā.”
Ja projekta gaita vēl bremzēsies, nosacījumus izpildīt jau būs neiespējami,
sacīja zemnieks Dmitrijs Zalbovičs. „Mēs šobrīd būvējam un investējam, bet darba vietas radīsim, kad asfalts tiks ieklāts,” viņš piebilda.
Ceturtā atlases kārta gandrīz 18 miljonu eiro vērtajā programmā būs cerību gaisma šī ceļa, kas tik svarīgs pierobežā saimniekojošajiem zemniekiem, sakārtošanā, uzsvēra Dzalbe.
„Ceļa posms, kas jānoasfaltē, ir aptuveni trīs kilometru garumā. Provizoriskās izmaksas tam ir ap diviem miljoniem eiro," teica Dzalbe. "Bet katra darba vieta, kas tiek radīta te, pierobežā, nav salīdzināma ar radīto darba vietu kaut kur Pierīgā.”
Krāslavas novada dome, kas šo ceļu ir pārņēmusi no valsts un attiecīgi uzņemas atbildību par tā sakārtošanu sola, ka projekts tiks īstenots.