Konkursā «Rail Baltica» pamattrases būvniecībai pieteikušās sešas uzņēmumu apvienības

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Konkursā "Rail Baltica" dzelzceļa pamattrases būvdarbiem Latvijā pieteikušās sešas uzņēmumu apvienības, kuras veido 17 būvniecības jomas uzņēmumi no astoņām valstīm, informēja projekta īstenotājs Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas".

Pieteikumus iesnieguši:

  • personu apvienība "Webuild NGE-TSO JV", ko veido Francijas uzņēmumi "Webuild S.p.A.", "NGE Contracting SASU" un "TSO SAS",
  • personu apvienība "OHLA - Gulemark "Rail Baltica" Joint Venture", ko veido "Obrascon Huarte Lain", "Gulermak Agır Sanayi Insaat ve Taahhut" un "Gulermak Sp.z o.o." (Spānija, Turcija, Polija),
  • personu apvienība "E.R.B. "Rail Baltica" JV", ko veido "Eiffage Genie Civil SAS", "Budimex" un "Rizzani de Eccher" (Francija, Polija, Itālija).
  • personu apvienība, ko veido "Aldesa Construcciones", "China Civil Engineering Construction Corporation" un SIA "TEK Baltic" (Spānija, Ķīna, Latvija),
  • personu apvienība, ko veido Turcijas uzņēmumi "Ic Ictas Insaat sanayi ve ticaret" un "Dogus Insaat ve ticaret",
  • personu apvienība "DL E&C-Lotte E&C-Nurol", ko veido divi Dienvidkorejas uzņēmumi un viens Turcijas uzņēmums "DL E&C Co.", "Lotte Engineering & Construction Co." un "Nurol Insaat ve Ticaret".

Iepirkuma komisija īpaši vērtēs kandidātu atbilstību iepirkuma kvalifikācijas prasībām, tostarp iepriekšējai pieredzei dzelzceļa būvniecībā, atbilstoši Eiropas Savienības standartiem.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits ("Konservatīvie") uzsvēra, ka "šajā ģeopolitiskajā situācijā ir jānodrošina pēc iespējas ātrāka "Rail Baltica" projekta īstenošana, veidojot jaunu, spēcīgu transporta koridoru un stiprinot Eiropas savienojamību.

"Ukrainas notikumu kontekstā ir svarīgi apzināties, ka "Rail Baltica" projekts pārsniedz pasažieru un kravu pārvadājumu iespējas, par kurām ierasti runājam. Pašlaik "Rail Baltica" transporta koridors ir vitāli nozīmīgs arī iedzīvotāju drošības, labklājības un valsts pamatfunkciju nodrošināšanai," sacīja ministrs.

Savukārt uzņēmuma "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norādīja, ka būvuzņēmēju aktivitāte šajā konkursā vērtējama kā pietiekoši liela, ņemot vērā augstās, taču projekta mērogam atbilstošās prasības pretendentiem.

"Pirmais iepirkuma posms vērtējams sekmīgi arī tādēļ, ka iepirkuma laikā netika saņemta neviena potenciālo pretendentu sūdzība, kas liktu pārtraukt vai mainīt sākotnēji noteiktās iepirkuma prasības," stāstīja Vingris.

Kopumā konkursa organizētājs no potenciālajiem pretendentiem saņēma 83 jautājumus, uz kuriem iepirkuma komisija sniedza atbildes. Vingris norādīja, ka pieteikušies ir nozīmīgi, starptautiski atpazīstami būvuzņēmumi ar ilggadēju pieredzi ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūras būvniecībā. Pirmo reizi "Eiropas dzelzceļa līniju" organizētajos konkursos potenciālo kandidātu pārstāvētā ģeogrāfija ir tik plaša – pat ārpus Eiropas robežām.

"Līdzšinējā pieredze liecina, ka uzņēmumi gatavi iesaistīties "Rail Baltica" projektu realizācijā, veidojot apvienības, kas rada labāko zināšanu, pieredzes un prakses sinerģiju, veidojot augsti kompetentu komandu darbu realizācijai," klāstīja Vingris.

Iepirkuma komisija konkursa 2. posma prasības plāno nodot kvalificētajiem pretendentiem šī gada aprīļa sākumā, lai saņemtu pretendentu piedāvājumus 2022. gada septembrī. Paredzēts ar otrā iepirkuma posma uzvarētāju līgumu noslēgt 2022. gada nogalē, un uzsākt būvdarbus 2023. gada pirmajā pusē.

KONTEKSTS:

Uzņēmums "Eiropas dzelzceļa līnijas"  pērn 12. novembrī izsludināja apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā. Konkursa "Rail Baltica pamattrases būvdarbi Latvijā" mērķis ir agrīna būvuzņēmuma iesaiste "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas infrastruktūras būvdarbu nodrošināšanai  Latvijā ārpus Rīgas pilsētas robežām.

Konkursa uzvarētājam būs jānodrošina "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas pamattrases Latvijas teritorijā ārpus Rīgas pilsētas robežām vairāk nekā 200 kilometru garumā infrastruktūras – dzelzceļa pamatnes un virsbūves – būvdarbi, tai skaitā teritorijas sagatavošana, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu un pārvadu būve, inženiertīklu pārvietošana un sliežu ceļu izbūve.

"Rail Baltica" dzelzceļa trase Latvijā stiepjas aptuveni 260 kilometru garumā, sākoties pie Lietuvas – Latvijas robežas un turpinās caur 10 pašvaldību teritoriju: Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadu, galvaspilsētu Rīgu, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadu. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti