Konkurences uzraugs atļauj «Lāčplēša alum» pirkt «Bauskas alu»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Konkurences padome (KP) šā gada 12. septembrī nolēmusi atļaut apvienošanos, ar kuru SIA "Lāčplēša alus" iegūs izšķirošu ietekmi pār SIA "Bauskas alus" un Bauskas alus ražotnes notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas pakalpojumu sniedzēju SIA "Rūta M". KP nekonstatēja būtisku kaitējumu konkurencei, tāpēc lēma par darījuma atļaušanu, informēja KP.

SIA "Lāčplēša alus" pieder SIA "Cido grupa". SIA "Cido grupa" un tās saistītās komercsabiedrības nodarbojas ar alus ražošanu un vairumtirdzniecību ar zīmoliem "Līvu", "Lielvārdes", "Madonas", kā arī vairumtirdzniecībā izplata alu ar starptautiskiem zīmoliem "Heineken", "Krušovice" un "Sol". Tāpat SIA "Cido grupa" un tās saistītās sabiedrības veic bezalkoholisko dzērienu ražošanu un/vai vairumtirdzniecību ar tādiem zīmoliem kā "Mangaļi", "Cido", "Zoo", "Fruts", "Frutto", "Pepsi Co", "Miranda", "7up", "Mountain Dew", "Njoy", "Fantastika", "Senču kvass" un citiem.

Savukārt SIA "Bauskas alus" nodrošina šī alus ražošanu un vairumtirdzniecību, kā arī nodarbojas ar tādu gāzētu bezalkoholisko dzērienu ražošanu un vairumtirdzniecību kā kvass, iesala dzēriens "Veselība", "Porteris", tējas sēnes dzēriens "Dr. Kombucha" un "Dr. Kambuča karkade".

Izpētes rezultātā KP secinājusi, ka pēc apvienošanās abu uzņēmumu kopējā tirgus daļa alus vairumtirdzniecības tirgū dažādos mazumtirdzniecības kanālos palielināsies nelielā apmērā, nepārsniedzot 5%, kas vērtējams kā nebūtisks koncentrācijas pieaugums.

Savukārt SIA "Bauskas alus" tirgus daļa bezalkoholisko gāzēto dzērienu ražošanas un vairumtirdzniecības tirgū ir ļoti maza, tāpēc padziļināti KP nepētīja bezalkoholisko gāzēto dzērienu tirgu.

Padziļināti novērtējot situāciju alus vairumtirdzniecības tirgū viesnīcu, restorānu un kafejnīcu sektorā, KP nekonstatēja, ka SIA "Lāčplēša alus"/SIA "Cido grupa" kopā ar SIA "Bauskas alus" būtu iespēja izmantot savu tirgus varu pret esošiem tirgus dalībniekiem, ierobežojot vai kavējot potenciālo tirgus dalībnieku ienākšanu tirgū.

Izvērtējot tirgus dalībnieku sniegto un KP rīcībā esošo informāciju, KP secinājus, ka apvienošanās rezultātā būtiski nemainīsies tirgus struktūra, kā arī neizveidosies vai nenostiprināsies dominējošais stāvoklis nevienā no ietekmētajiem tirgiem. Tāpēc apvienošanās darījums ir atļaujams, norādīja konkurences uzraugs.

"Cido grupā" norāda, ka līdzšinējais "Bauskas alus" īpašnieks Vladimirs Barskovs turpinās darbu uzņēmumā līdz darījuma pilnīgai pabeigšanai, savukārt pēc tam konsultēs uzņēmumu pēc nepieciešamības, tādējādi nodrošinot pēctecību – tradicionālās receptūras ievērošanu un turpmāku augstas kvalitātes produktu ražošanu. 

""Bauskas alus" turpinās darbu kā neatkarīga alus darītava, ražojot, virzot un pārdodot produktus tirgū. Tajā pašā laikā tai būs iespēja izmantot "Cido grupas" tirdzniecības un izplatīšanas tīklu,

kas ievērojami sekmēs produkta pieejamību patērētājiem un veicinās "Bauskas alus" attīstību," norāda kompānijā.

KONTEKSTS:

Šā gada jūnija pirmajā pusē kļuva zināms, ka "Bauskas alus" noslēgusi darījumu par 100% kapitāldaļu pārdošanu "Cido grupai". Puses darījuma summu neatklāja. Pilnīgai darījuma izpildei bija nepieciešams saņemt KP akceptu. Toreiz norādīts, ka "Bauskas alus" turpinās darbu kā neatkarīga alus darītava, ražojot, virzot un pārdodot produktus tirgū. Tajā pašā laikā tai būs iespēja izmantot "Cido Grupas" loģistikas tīklu.

"Bauskas alus" vienīgais īpašnieks, pēc "Firmas.lv" datiem, līdz šim bija Latvijā reģistrētā kompānija "BA Holdings", kuras īpašnieki savukārt ir Barskovs (50%), Boriss Raigorodskis (25%) un Jurijs Šancovojs (25%), iepriekš informēja LETA. "Bauskas alus" ir reģistrēts 1999.gadā, un tās pamatkapitāls ir 786 996 eiro. "Bauskas alus" 2018.gadā strādāja ar 7,423 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 42% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga 2,1 reizi - līdz 1,338 miljoniem eiro.

Savukārt "Cido grupa" ir reģistrēta 1994.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1 117 054 eiro. "Cido grupas" kapitālā 99,99% pieder Dānijas "Royal Unibrew". Uzņēmuma produktu portfelī ietilpst sulas, nektāri un sulu dzērieni, kā arī minerālūdens, dzeramais ūdens un alus. "Cido grupa" 2017.gadā strādāja ar 62,69 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7,5% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi vairākkārt saruka un bija 165 602 eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti