Eiro fokusā

Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju atbalsta nepieciešamību mācīties visa mūža garumā

Eiro fokusā

Augs siltumenerģijas cenas, palielienāsies apkures tarifi

Konferenču jomā arvien populārāki kļūst hibrīdpasākumi - klātienes un attālināta tikšanās

Konferenču jomā arvien populārāki kļūst hibrīdpasākumi - klātienes un attālināta tikšanās

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Pirms pandēmijas 20% no visa tūrisma apjoma sastādīja darījumu tūrisms jeb dažādu konferenču, semināru un korporatīvo pasākumu organizēšana. Covid-19 ierobežojumu dēļ aizvien populārāki kļūst tā dēvētie hibrīdpasākumi, kad daļa dalībnieku tiekas klātienē, savukārt, daļa - pasākumam pieslēdzas attālināti. Tūrisma nozares pārstāvji vērtē, ka hibrīdpasākumi nebūs tikai Covid-19 laika iezīme, šāda tendence saglabāsies arī turpmāk.

Par veiksmīgi novadītu hibrīdpasākumu – starptautisku 5G forumu, kas notika Rīgā 2020. gada novembrī un pulcēja 180 nozares ekspertus, kā arī vairākus tūkstošus interesentu tiešsaistē, Ziemeļeiropas pasākumu organizētāju asociācijas balvu saņēma pasākumu aģentūra "3K Management".

"Hibrīdpasākums nozīmē, ka mēs organizējam pilnvērtīgu klātienes pasākumu un pilnvērtīgu neklātienes pasākumu. Turklāt tiem abiem ir jāsadzīvo tehnoloģiski un tehniski.

Tas nozīmē, ka pasākums automātiski būs nevis lētāks un vienkāršāks, bet divreiz dārgāks un divreiz sarežģītāks.

Klātienē strādāja visa tehniskā komanda, runātāji un atsevišķa daļa viesu, bet visi skatītāji – vairāk nekā 2000 no visas pasaules – bija neklātienē. Mums izdevās ne tikai veiksmīgi noorganizēt pasākumu, bet saņēmām arī pāris starptautiskas balvas par šo notikumu kā jaunā formāta notikumu," stāstīja aģentūras radošais direktors Edgars Kuzmans.  

Rīgā atrodas lielākais konferenču centrs Baltijā - "ATTA centrs", kur 5 mēnešu laikā pret Covid-19 savakcinēja 76 000 cilvēku. "ATTA centra" ģenerāldirektore Nadia Ignase stāsta, ka centrs ir multifunkcionāls un 22 viegli pārveidojamās konferenču zālēs vienlaikus var uzņemt 5500 cilvēkus. Centru atvēra 2020. gada maijā, bet pēc 3 mēnešu darba sākās Covid-19 pandēmija, un tikai tagad centrs atsāk darbu kā konferenču centrs.

"Uz septembri, oktobri pieprasījumi nāk. Izskatās, ka tas būs labs, salīdzinot ar pagājušo gadu. Bet, ja uz Ziemassvētku pasākumiem pieteicās jau rudenī, tad šogad tas nav novērojams, jo valda neziņa par nākotni, un pasākumi tiek apstiprināti pēdējā brīdī. Šogad mēs strādājam tikai uz vietējo tirgu, jo šobrīd Lietuvas un Igaunijas sadarbības partneri neizrāda interesi. Visi gaida, kas būs nākotnē. Mēs ļoti ceram, ka nākamgad ierobežojumi tiks mīkstināti un būs vieglāk atvest cilvēkus uz Rīgu, un taisīt Baltijas mēroga pasākumus Rīgā. Mēs turpināsim braukt uz starptautiskajām izstādēm, lai Rīga tiek izskatīta kā galamērķis lielām biznesa grupām," stāstīja Ignase.

"ATTA centra" darbinieki Covid-19 ierobežojumu laikā saņēma gan dīkstāves pabalstus, gan grantu komunālo maksājumu veikšanai. Šobrīd centrs pieteicies arī uz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) atbalsta instrumentu Starptautiskās konkurētspējas veicināšanas programmā. LIAA Tūrisma departamenta vadītāja Inese Šīrava stāstīja, ka konferenču un citu pasākumu organizēšanai paredzēts finansējums miljona eiro apmērā.

"Komersantiem, biedrībām un nodibinājumiem, kas darbojas šajā jomā, ir pieejams atbalsts 40 000 eiro gadā dažādām mārketinga aktivitātēm ārvalstīs. Tā ir maksimālā summa, kas pieejama gada laikā, lai piedalītos izstādēs, kontaktbiržās vai organizētu kādus prezentācijas pasākumus, lai vestu šeit savus partnerus, iepazīstinātu ar pakalpojumiem klātienē un tā tālāk. Ir arī atbalsts hibrīdpasākumiem vai konferencēm, kas notiek Latvijā. Tur maksimālais atbalsts vienam pasākumam ir 12 000 eiro.

Mēs vairāk esam ieinteresēti atbalstīt tieši ārvalstu viesu piesaisti.

Cilvēki, kas atbrauc uz pasākumu, tērē gan naktsmītnēm, gan ēdināšanas pakalpojumiem, gan kaut ko apskatās. Respektīvi, ieguldījums no viena pasākuma apmeklētāja ir daudzreiz lielāks nekā tikai no pasākuma biļetēm vai dalības maksas," norādīja Šīrava.

Pasākumu aģentūras "3K Management" radošais direktors Kuzmans vērtēja, ka šobrīd ļoti svarīgi ir rīkot dažādus starptautiskus pasākumus, jo konkurence hibrīdpasākumu rīkošanā ir liela.

"Nesen organizējām Eiropas mēroga pasākumu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā. Tas lieliski izdevās, un pēc tam ar mums sazinājās kolēģi no Austrijas, kas lūdza viņiem noorganizēt šādu pasākumu, esot Latvijā, bet priekš Austrijas.

Tas liecina, ka mēs Baltijā, ne tikai Latvijā, esam uzaudzējuši muskuļus digitālo pasākumu jomā, un līmenis ir augsts.

Agrāk vai vēlāk atgriezīsies klātienes formāts. Un tas ir ekonomiski ļoti nepieciešams, tāpēc svarīgi starptautiskajā un jo īpašu reģionālajā konkurencē, jo Lietuva un Igaunija pašlaik aktīvi strādā. Arī mums aktīvi jāstrādā ar dažādiem komunikācijas pasākumiem un kampaņām. Skaidrs, ka klātienes pasākumi nebūs šoruden, bet ceram, ka process turpināsies un nākamvasar mēs jau varēsim organizēt lielākus darījumu pasākumus Latvijā," izteicās Kuzmans.

Pēc Starptautisko kongresu un konferenču asociācijas datiem, viena darījumu tūrisma ceļotāja tēriņi ir trīsreiz lielāki nekā atpūtas ceļotāja tēriņi. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti