Ķīnas e-tirdzniecības gigants «Alibaba» gatavojas kotēties ASV biržā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

ASV biržā gatavojas kotēties Ķīnas interneta tirdzniecības gigants „Alibaba”, kas iesniedzis dokumentus sākotnējam publiskajam piedāvājumam. Tas varētu kļūt par vienu no lielākajiem akciju sākotnējās pārdošanas darījumiem vēsturē un lielāko informācijas tehnoloģiju jomā, pārspējot „Facebook” 2012.gada rekordu. Ķīnas uzņēmumam ieejot biržā, sagaidāma nozīmīga investoru interese, kas cerēs, ka „Alibaba” savus panākumus Ķīnā spēs atkārtot arī pasaules mērogā.

„Alibaba” grupu pirms 15 gadiem nodibināja tagad 49 gadus vecais Džeks Ma. Bijušais angļu valodas skolotājs 1999.gadā pierunāja pārdesmit draugus sagādāt 60 tūkstošus dolāru sākuma kapitālam.

No nelielas kompānijas „Alibaba” kļuvis par dominējošo interneta tirdzniecības uzņēmumu Ķīnā, kura vērtība varētu būt vismaz 140 miljardi vai pat 200 miljardi ASV dolāru.

E-tirdzniecības smagsvara pārdoto preču vērtība tā dažādajās interneta vietnēs pērn bija gandrīz 250 miljardi ASV dolāri. Tas ir vairāk nekā ASV interneta tirdzniecības kompānijās „Amazon” un „eBay” kopā ņemot. Ir aprēķini, kas liecina, ka no katriem pieciem dolāriem, kas iztērēti internetā Ķīnā, gandrīz četri iztērēti kādā no „Alibaba” interneta tirdzniecības vietnēm.

Tagad e-tirdzniecības gigants Ķīnā gatavojas kotēties ASV biržā, un ASV Vērtspapīru un fondu tirgus komisijai iesniedzis dokumentus sākotnējam publiskajam piedāvājumam. Tie liecina, ka „Alibaba” sākot pārdot akcijas biržā,  plāno iegūt vienu miljardu dolāru.

Tomēr šis ir formāls skaitlis. Analītiķi lēš, ka realitātē uzņēmums sākotnējā publiskajā piedāvājumā varētu pārsist sociālā tīkla „Facebook” 2012.gadā, ieejot Ņujorkas biržā, nopelnītos 16 miljardus dolāru. Līdz ar to „Alibaba” akciju sākotnējā pārdošana kļūtu par vienu no lielākajām vēsturē un lielākā informācijas tehnoloģiju jomā.

Ķīniešu uzņēmums nav atklājis detaļas ne par akciju skaitu, ko tas grasās pārdot, ne to cenu. Tāpat nav zināms, kurā ASV biržā - Nasdaq vai Ņujorkas biržā - tas grasās kotēties. Tomēr eksperti norāda, ka jebkurā gadījumā no investoriem sagaidāma liela interese, kuri cerēs, ka „Alibaba” savus panākumus Ķīnā spēs atkārtot arī pasaules mērogā.

Starp šī brīža galvenajiem interneta tirdzniecības uzņēmuma akciju turētājiem ir Japānas „Softbank”, kam pieder 34% firmas, un ASV tehnoloģiju gigants „Yahoo” ar gandrīz 23%. Pateicoties „Alibaba” veiksmes stāstam, „Yahoo” jau ir krietni nopelnījis. 2005.gadā ASV uzņēmums nopirka 40% Ķīnas firmas akciju par 1 miljardu dolāru. Bet pirms pāris gadiem pusi no tām „Yahoo” pārdeva atpakaļ jau par 7 miljardiem dolāru. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti