Panorāma

Par meža darbu apturēšanu – tiesa

Panorāma

Valkas jaunieši Bakingemas pilī saņem apbalvojumus

Ķīna sola atbalstu sadarbībai pārvadājumu biznesā

Ķīna sola atbalstu transporta nozares stiprināšanai ar Austrumeiropu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Ķīnas valdība ir gatava dot politisku atbalstu ciešākai sadarbībai transporta nozares attīstībai ar visām 16 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm, tostarp pārvadājumu attīstīšanā uz Latvijas ostām, tā pirmdien, 16. maijā, Ķīnas iniciētajā 16+1 formāta transporta ministru tikšanās laikā Rīgā atzina Ķīnas transporta viceministrs Dajs Dončans.

Tikšanās laikā nolemts arī praktiski stiprināt valstu sadarbību tranzīta nozarē, tāpēc drīzumā Latvijā tiks veidots īpašs 16+1 valstu sekretariāts transporta jomā.

Ķīnas sadarbība ar Austrumeiropas un Centrāleiropas valstīm pēdējos gados ir strauji augusi, un tai ir labs attīstības potenciāls. Lai tā attīstītos vēl straujāk, turpmāk vienotu transporta atīstības sistēmu izveidi ar Ķīnu un pārējām Centrālās un Austrumeiropas reģiona valstīm koordinēs īpašs sekretariāts, kurš atradīsies Rīgā.

"Mēs varam sasniegt vairāk, ja strādājam kopā plecu pie pleca.

Tāpēc esmu īpaši gandarīts, ka man ir gods ne tikai pulcināt 16+1 transporta ministrus, bet paziņot par 16 +1 sadarbības sekritariāta atklāšanu Rīgā Latvijā.

Šis godpilnais pienākums Latvijā tika uzticēts valsts vadītāju sanāksmē Sudžou un es esmu pārliecināts, ka Latviju attaisnos uz sevi liktās cerības," norāda satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Savukārt Ķīnas transporta viceministrs Dajs Dončans starptautiskās finanšu institūcijas aicināja sadarbību stiprināt praktiski, ieguldot līdzekļus šādas infrastruktūras izveidē. Šiem projektiem Ķīnas puse sola īpašu atbalstu. "Ķīnas valdība ir gatava atbalstīt uzņēmumus, kuri vēlas piedalīties infrastruktūra celtniecībā 16 +1 iniciatīvas ietvaros. Tieši loģistikas uzņēmumu pārstāvji īpaši tiek mudināti to darīt," norāda Dončans.

Līdztekus transporta ministru sanāksmei šodien notika arī Auguļa divpusējā  tikšanās ar Ķīnas kolēģi. Jau pašlaik Latvija gatava piedāvāt trīs konkurētspējīgus konteinervilcienu maršrutus uz Ziemeļeiropu. "Pašreizējā brīdī tas ir sācies. Darbs neiet ātri uz priekšu. Kravu īpašnieku nevar piespiest ātri izvēlēties šo maršrutu. Kravu īpašnieks ir jāpārliecina, ka šis maršruts strādā. Tas strādā ekonomiski un lietderīgi. Tad var runāt par lielāku kravu apjomu," atzīmē AS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

Pašlaik “Latvijas dzelzceļš” kopā ar ostām ir izstrādājuši vienotu piedāvājumu kravu pārvadājumiem. Priekšrocība atšķirībā no ierastā jūras ceļa ir tā, kas tas ir uz pusi mazāks. Ņemot vērā, ka kuģniecības kompānijas drošības problēmu dēļ sākušas izvairīties no Suecas kanāla šķērsošanas, ar laiku šis pārvadājumu veids varētu kļūt krietni populārāks.

Jau iepriekš Satiksmes ministrija ir apliecinājusi, ka Latvija vēlas kļūt par Ķīnas preču izplatīšanas centru Baltijā un Ziemeļvalstīs.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti