Karstajā laikā veikalos izpērk kefīru, vietām – tukši plaukti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Līdz ar karsto laiku cilvēki vairāk patērē auksto zupu, tādēļ arī būtiski pieaudzis pieprasījums pēc kefīra, atzina piensaimnieki. LSM.lv novērojumi liecina – kefīrs vietām veikalos izpirkts un plaukti ir tukši. Veikalnieki atzīmēja – karstajā laikā pieprasījums audzis arī pēc citiem produktiem, piemēram, saldējuma. Augušas arī cenas, bet tas nav saistīts ar karsto laiku, atzina Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra (LTVC) vadītāja Ingūna Gulbe.

Ražošanas apjomi trīskāršojas

LSM.lv pēdējo dienu novērojumi Mārupes pusē liecina, ka kefīrs trūkst "Rimi", "Maxima" un arī "Top" veikalos. Mārupes novadā Tēriņu ielas veikala "Top" pārdevēja portālam LSM.lv notiekošo nodēvēja par auksto zupu revolūciju, norādot, ka kefīra plaukti karstajās dienās veikalā bijuši iztukšoti līdz pulksten 20. Savukārt Vienības gatves veikalā "Rimi" LSM.lv noskaidroja, ka kefīru, paniņu un arī jogurtu plauktus pircēji karstajā laikā iztukšo jau dienas pirmajā pusē.

Aukstās zupas bez kefīra. Trīs receptes

Rakstu lasi šeit: 

Aukstā zupa bez kefīra. Attēls ilustratīvs.
Aukstā zupa bez kefīra. Attēls ilustratīvs.

Foto: Freepik.com

Arī Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības (LPCS) vadītājs Jānis Šolks sarunā ar LSM.lv atzina, ka novērojis tukšus kefīra plauktus "Rimi", "Maxima", "Aibe" veikalos, bet "Top" tīklā produkts bijis pieejams. Pieprasījums pēc kefīra sāka pieaugt Jāņu brīvdienās, kad arī laika apstākļi kļuva karstāki.

"Tas, ka mazumtirdzniecībā kopumā šajā brīdī kefīrs ir nepietiekamā daudzumā, tas ir fakts," sacīja Šolks.

Latvijā lielākā piena pārstrādes uzņēmuma "Food Union" piena produktu zīmolu vadītāja Ilona Jaroša atzina, ka ilgi gaidītais karstais laiks ir veicinājis "ārkārtīgi lielu pieprasījumu" pēc svaigajiem piena produktiem, jo īpaši pēc kefīra.

"To skaidrojam ar sezonālā patēriņa tradīcijām – proti, kā ierasts, šis Latvijā ļoti iecienītais skābpiena dzēriens tiek izmantots auksto zupu pagatavošanai, kas ir izteikti vasaras svelmaino dienu ēdiens," sacīja Jaroša.

Viņa norādīja, ka pieprasījums pēc kefīra no patērētājiem un veikalu tīkliem ir trīskāršojies, tāpēc patlaban šo produktu "Food Union" ražo katru dienu.

"Tas ir ļoti liels apjoms, tāpēc strādājam ar pilnu jaudu. Bet, vai tikpat augsts pieprasījums saglabāsies arī turpmāk, galvenokārt ir atkarīgs no laikapstākļiem," atzīmēja uzņēmuma pārstāve.

Trūkst izejvielu

LPCS vadītājs norādīja, ka Latvijas piena pārstrādātāji nevar apmierināt pieaugošo pieprasījumu pēc kefīra viena iemesla dēļ – tirgū trūkst izejvielu, jo viena trešdaļa Latvijā saražotā svaigpiena tiek eksportēta uz Lietuvu.

LTVC vadītāja Gulbe sarunā ar LSM.lv norādīja: tam, kāpēc trešdaļa Latvijā saražotā svaigpiena tiek izvesta uz Lietuvu, ir savi iemesli, kas ir saistīti ar problēmām piena pārstrādes nozares iekšienē, proti, ar tās sadrumstalotību, salīdzinoši zemo koncentrāciju.

Eksperte atzina, ka karstajā laikā aug pieprasījums ne tikai pēc kefīra, bet arī saldējuma un citiem sezonas produktiem. Un to palīdz veicināt "ažiotāža" sociālajos tīklos – cilvēki pērk produktu bažās, ka tas varētu kļūt par deficītu. Šādas ažiotāžas dēļ pirms kāda laika izpirkts sāls, kas arvien ir dārgāks par cukuru.

Viņa gan norādīja, ka karstums ir vien dažas dienas, un tas nav ietekmējis pieprasītāko pārtikas produktu cenas. Pārtikai cenas aug kopš gada sākuma, un tas lielākoties saistīts ar energoresursu sadārdzināšanos.

Gulbe skaidroja, ka tirgotājiem ir līgumi ar piena pārstrādātājiem par konkrētu produktu piegādi. Ja veikalnieki redz, ka pieprasījums pēc konkrēta produkta pieaug, tie var prasīt ražotājus piegādāt vairāk.

Tiesa, līdz ar pārtikas cenu kāpumu veikali ir kļuvuši piesardzīgāki un rūpīgāk plāno savu plauktu saturu, piebilda LTVC vadītāja. 

Veikalnieki: Kefīrs būs

Mazumtirdzniecības veikalu tīklā "Rimi" portālam LSM.lv norādīja, ka loģistikas sistēma un noliktavas krājumi ļauj uzņēmumam "operatīvi reaģēt uz pieaugošo pieprasījumu, vajadzības gadījumā veicot papildu pasūtījumus arī ražotājiem".

"Pēc izteikta pieprasījuma pieauguma šobrīd aktuālo vasaras produktu piegādes veikaliem ir nodrošinātas un tie ir pieejami pircējiem," skaidroja "Rimi" Ārējās komunikācijas vadītāja Inga Bite.

Viņa atzīmēja, ka karstajā laikā izteikti audzis pieprasījums pēc dažādām sezonālām precēm, piemēram, pieprasījums pēc ventilatoriem audzis astoņas reizes, pieprasījums pēc pludmales dvieļiem audzis par 120%. Arī pieprasījums pēc kefīra, gurķiem, dillēm, marinētām bietēm un citām tradicionālām precēm aukstās zupas pagatavošanai izteikti pieaudzis, salīdzinot ar vēsāku periodu pagājušajā un aizpagājušajā nedēļā.

Tāpat karstā laikā pieprasīti ir arbūzi, ķirši, dažādi dārzeņi, klientiem dodot priekšroku veselīgām un vieglām maltītēm, piebilda veikalu tīkla pārstāve.

Arī "Maxima Latvija" korporatīvo komunikāciju projektu vadītāja Laura Bagātā atzina, ka šajā karstajā vasaras laikā redzams liels pieprasījuma pieaugums pēc kefīra. Ja salīdzina ar iepriekšējām nedēļām, kefīra pārdošanas apjomi "Maxima" veikalos auguši par aptuveni 70%. Tāpat salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu kefīra pārdošanas rādītāji auguši kopumā par 30%.

"Patiesi daudzos veikalos karsto dienu laikā bija novērojams kefīra iztrūkums plauktos, taču nav pamata satraukumam – tas ir īslaicīgi

un kefīrs tiks piegādāts, tiklīdz būs pielāgoti piegāžu apjomi," piebilda Bagātā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti