Pievienotā vērtība

Sociālās uzņēmējdarbības attīstība: Latvija šajā ziņā ir priekšā saviem Baltijas kaimiņiem

Pievienotā vērtība

Akciju tirgus eksperimenta sezonas noslēgums: Kuram labāk veicies biržā

Tirgoties interneta platformās: sarežģīta iespēja atrast vietu milzīgajā pasaules tirgū

Kā tirgoties «Amazon» platformā. «Senās klēts» pieredze ar cimdu grāmatu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Iekarot visas pasaules tirgu vai vismaz nelielu siltu nišiņu kādā lielā, bagātā tirgū ārpus Latvijas robežām – šādi un līdzīgi plāni ir daudziem Latvijas uzņēmējiem. Viens no ceļiem – pasaules lielie interneta tirgošanās milži. Piemēram, "Amazon", kur šobrīd par 47,99 dolāriem ASV tirgū var iegādāties grāmatu "Mittens of Latvia", kas latviski izdota kā "Latviešu cimdi". Un tieši ar šo grāmatu sākās uzņēmuma "Senās klēts" ceļš "Amazon" tirdzniecības platformā. Izrādījās, ka latviski izdoto grāmatu pērk visā pasaulē.

"Un mēs sapratām, ka pieprasījums ir no adītājiem visā pasaulē. Adīšana kā hobijs ir niša, bet tā ir ļoti liela priekš Latvijas," tā seminārā uzņēmējiem par "Amazon" pircēju iekarošanu stāstīja Ansis Grasmanis no "Senās klēts". "Un, sekojot šim pieprasījumam, secinājām, ka jāizdod grāmatā dažādās valodās. Sākām ar angļu 2015. gadā. Galvenais izaicinājums bija loģistika. Nosūtīt smagu grāmatu uz ASV maksā divreiz vairāk nekā grāmata veikalā. Sākumā to darījām un sūtījām, bet tad meklējām, kā varam ienākt ASV efektīvi, lai mums nav jāpako grāmatas. Un atradām "Amazon"."

Grāmata tiek tirgota, izmantojot "Amazon" infrastruktūru – cimdu grāmata nonāk ASV noliktavās un no turienes tad pēc pasūtīšanas izsūta pircējiem. Bet ne viss ir vienkārši. Nākas gan diskutēt ar automatizētiem problēmu risinātājiem, kuri reizēm sūta pretrunīgu informāciju.

Nākas arī risināt dažādus nodokļu jautājumus. Arī, ja grāmatas transportējot cietušas, jāstrīdas ar "Amazon". 

"Un 300 no 400 tika sabojātas. Grāmata ir smaga, tā ir cietajos vākos. ASV klienti ir diezgan klīrīgi, viņiem neviena bukte neder. Mums sākās liela cīņa, kur mums bija jāpierāda 300 grāmatu bojājums un jādabūn kompensācija, ko mēs arī veiksmīgi izcīnījām. Ar saraksti, ar foto, ar pierādījumiem, un "Amazon" mums to kompensēja (..)," sacīja "Senās klēts" pārstāve Santa Priede.

Uzņēmumam bija divas izvēles iespējas, ko iesākt ar šīm 300 grāmatām – uzdāvināt vai iznīcināt. "Mums bija žēl, ka grāmatas tiktu iznīcinātas, mēs tās uzdāvinājām latviešu centriem ASV. Lai mums tik ļoti nesāpētu sirds un lai grāmata nestu mūsu vārdu ASV," piebilda Priede.

Bet, kā tiem uzņēmējiem, kuriem arī šķiet, ka viņu produkts varētu atrast savu vietu milzīgajā pasaules tirgū? Jāmetas cīņā ar algoritmu. Un tur vairs nepietiek ar to, ka skaisti ar atslēgas vārdiem sarakstīts produkta apraksts, nosaukums un tā tālāk. Jo "Amazon" algoritms arī skatās, cik apmierināti ir pircēji, cik daudz pirkumu veikti, skaidroja Jānis Bošs – "Fast Brands" līdzdibinātājs un vadītājs.

"To saliekot kopā, rodas skarba aina – pēkšņi ir sajūta, ka jaunajiem pārdevējiem lielie faktori nav regulējami un ietekmējami. Agrāk pietika ar sarakstītiem atslēgas vārdiem, pie kuriem jūsu produktam ir jāparādās. (..) Bet mūsdienās ir tik daudz pārdevēju un produktu, ka šī optimizācija, šis solis, ko jūs algoritmam pastāstiet, pie kādiem atslēgas vārdiem jūsu produktu ir jārāda, ir tikai tāda ieejas biļete sacensībās," stāstīja Bošs.

Jaunajiem tirgotājiem atliek cerēt tikai uz neformālo medusmēnesi. "Tajā brīdī, kad ieliekat jaunu produktu, aptuveni divas līdz četras nedēļas, reizēm varbūt ilgāk "Amazon" šos kritērijus neņem vērā un, tā teikt, dod jums iespēju," stāstīja Bošs.

Ja izdodas šajā algoritmu žēlsirdības posmā ieinteresēt pircējus, kas vēl arī atstāj labas atsauksmes, ir cerība pamazām tirgu iekarot. Te Bošam ir kāds padoms "Amazon" pārdevējiem – it īpaši svarīgs šobrīd, vasaras sākumā.

"Tas nav sprints, tas ir maratons. Daudzi pārdevēji pēc pusgada padodas – jo nav nekas izdevies, daži pirkumi.

Un tad izdomā pa vasaru fokusēties uz citiem produktiem. Bet īstenībā tas "Amazon" vēl vairāk nepatīk un skatās, kā uz šaubīgu biznesu. Un jūs rudenī sāksiet no jauna, pat no vēl sliktākas pozīcijas." 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti