Kā izskatīsies «Rail Baltica» nākotnes infrastruktūra?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

"Rail Baltica" atklāj pirmās nākotnes infrastruktūras elementu vizualizācijas, prezentējot gājēju pārvadu un tuneļu, trokšņu barjeru, žogu, dzīvnieku pāreju, uzbērumu un ierakumu, kā arī reģionālo staciju dizainu. 

"Rail Baltica" īstenotāji Baltijas valstīs "RB Rail" informēja, ka infrastruktūras elementu vizualizācija ir daļa no lielāka projekta, ko uzņēmums veidoja sadarbībā ar itāļu arhitektūras un dizaina uzņēmumu "3TI Progetti". Šī projekta laikā "3TI Progetti" izstrādāja arhitektūras, ainavu un vizuālās identitātes dizaina vadlīnijas visam "Rail Baltica" dzelzceļa tīklam.

Šīs vadlīnijas sniedz saskaņotus risinājumus infrastruktūras elementiem, kurus piemēros visās trīs Baltijas valstīs.

"Rail Baltica"

"Rail Baltica" ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, vairāk nekā 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā. 

Projektā tika plānots līdz 2019. gadam pabeigt gatavošanos darbus, lai varētu sākt priekšdarbus dzelzceļa līnijas būvprojektēšani un zemju atsavināšanai, 2020. gadā – būvniecības procesu, bet 2026. gadā jau atklāt savienojumu Tallina-Rīga-Kauņa, bet 2030. gadā – savienojumu ar Varšavu.

"Rail Baltica" dzelzceļa līnijas apstiprinātā trase šķērsos Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā un stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldības teritoriju.

"RB Rail" klāstīja, ka dzelzceļa tīkla identitātes sagatavošanas laikā tika iesaistītas daudzas ieinteresēto personu grupas, lai apkopotu viņu zināšanas un noteiktu, ko viņi sagaida no "Rail Baltica" infrastruktūras vizuālā izskata. Tajās ietilpa arhitekti, ainavu arhitekti, universitātes, dzelzceļa administratori un pašvaldības visās trīs Baltijas valstīs. Turklāt "RB Rail" izpētīja un pievērsās dažādu pasažieru grupu, tostarp cilvēku ar ierobežotām pārvietošanās spējām, vecāku ar maziem bērniem, kā arī senioru vajadzībām, lai nodrošinātu, ka "Rail Baltica" infrastruktūra būtu pieejama un droša visiem pasažieriem.

"RB Rail" izpilddirektora pienākumu izpildītājs Agnis Driksna pastāstīja, ka arhitektūras un vizuālo vadlīniju mērķis ir sniegt dzelzceļa projektētājiem un arhitektiem skaidrus norādījumus, kā nodrošināt kopēju identitāti visiem dzelzceļa tīkla elementiem.

Jaunajā "Rail Baltica" digitālās informācijas centra sadaļā var izlasīt par to, kā katrs no infrastruktūras elementiem tiks izmantots un kā tika izstrādāts dizains un vizuālā identitāte.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti