Dienas ziņas

Aizkraukles novadā ievērojami pieaug maksa par pakalpojumiem

Dienas ziņas

Surdo tulkojums. Dienas ziņas

Jelgavā aizvadīta 12. mājražotāju un amatnieku kontaktbirža

Jelgavas mājražotāju kontaktbirža apliecina – kovida un inflācijas dēļ ražotāji kļuvuši radošāki un «zaļāki»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Mājražotāji un amatnieki ceturtdien kontaktbiržā Jelgavā prezentēja savu veikumu. Eksperti, kuru uzdevums ir atrast inovatīvus un nākotnē eskportspējīgus produktus atzina, ka garais kovida ierobežojumu laiks un Krievijas kara radītie ekonomiskie izaicinājumi likuši mazajiem ražotājiem būt radošākiem un vienlaikus arī "zaļākiem".

Pēc divu gadu pārtraukuma Zemgales reģiona kompetenču un attīstības centrā atkal pulcējās amatnieki un mājražotāji. Garo kovida laiku viņi nav sēdējuši dīkā, bet meklējuši un arī atraduši jaunas idejas. Iemeslu radošumam devis arī šogad piedzīvotais visaptverošais cenu kāpums. 

Biedrības "Ūdenszīmes" pārstāve Andra Kantāne radījusi dekorus un dekoratīvos šķīvjus no veciem logu un siltumnīcu stikliem. Viņa stāstīja: "Tas īstenībā paplašina iespējas, jo profesionālais, krāsainais stikls ir ar samērā augstu cenu. Es teiktu, ka ir ļoti daudz iespējas, jautājums – cik liela ir fantāzija."

Tērpu meistare Kristīne Kalēja stāstīja, ka ideja par "otro dzīvi "apģērbam pirms pieciem gadiem radusies Jaunjelgavā, kur viņa uzaicināta vadīt "zaļās darbnīcas". Nākamajā gadā viņa ieguvusi ideju balvu amatnieku un mājražotāju kontaktbiržā, bet tagad jau izveidojusi pati savu zīmolu.

Kalēja pauda: "Kovida laiks man iedeva tādu jaunu aspektu, ka cilvēki man nes savas drēbes un es radu viņiem jaunu apģērbu no viņu esošajām drēbēm. Līdz ar to klients nāk pie manis un ir gatavs par to arī maksāt, bet tiem radošajiem lidojumiem, ko es te esmu saražojusi, ir tirdziņi, internets un arī darbnīca – veikals."

Arī ceturtdien kontaktbiržas dalībnieku radīto vērtēja žūrija, kuras galvenais uzdevums – atrast inovatīvus un nākotnē eksportspējīgus produktus. Noteikt labāko gan nebūšot viegli, jo tādu esot daudz.

Kontaktbiržas eksperts, uzņēmējs Vitālijs Upenieks norādīja: "Nu, teiksim galdiņš, kas izgatavots no sveķiem. Un es zinu, ka tas ir milzīgs, darbietilpīgs process. Tas nav vienkārši, bet sanāk tiem cilvēkiem ļoti oriģināli izstrādājumi." Kā stāstīja galdiņu izgatavotājs Edgars Brokāns, sveķu virsmas varot salīdzināt ar marmora izstrādājumiem. Turklāt tās esot izturīgākas pret skrāpējumiem un karstiem traukiem.

"Šobrīd es popularizēju Latvijā, bet doma ir izveidot virtuves virsmu veikalu, kas atdarinātu marmora akmens virsmas toņus," pastāstīja Brokāns.

Pirmā kontaktbirža Jelgavā notikusi 2010. gadā ar mērķi radīt platformu mazajiem ražotājiem, kas ļautu veidot sadarbības kontaktus un attīstīties. Un šodien varot teikt, ka tas vismaz daļēji esot piepildījies.

Zemgales reģiona kompetenču un attīstības centra Uzņēmējdarbības atbalsta nodaļas vadītāja Līga Miķelsone norādīja: "Tā padomājot, gribas ieraudzīt vienu vai citu uzņēmēju, bet izrādās viņš jau sen tirgojas "Alfā", "Dominā" un citur, un mūsu formāts viņam jau sen kļuvis par mazu."

12. amatnieku un mājražotāju kontaktbiržā piedalījās vairāk nekā 100 dalībnieki no visiem Latvijas reģioniem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti