Jaunus vilcienus «Pasažieru vilcienam» grib piegādāt pieci pretendenti

32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi AS „Pasažieru vilciens” (PV) gatavi nodrošināt pieci pretendenti, kas līdz noteiktajam termiņam ir iesnieguši pieteikumus izsludinātā elektrovilcienu iepirkuma pirmajā kārtā, liecina PV informācija.

Pieteikumus iesniedza "Patentes Talgo S.L" , "Stadler Polska Sp. z o.o.", ООО "Уральские локомотивы", "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A." (CAF) un "Škoda Vagonka”.

PV norāda, ka saskaņā ar iepirkuma procedūru tuvākā mēneša laikā izvērtēs pirmajā kārtā iesniegtos piedāvājumus un nosauks tos pretendentus, kas kvalificējušies otrajai kārtai. Otrajā kārtā pretendenti saņems pilnu tehnisko specifikāciju un 75 dienu laikā tiem būs jāiesniedz atbilstoši piedāvājumi.

2016. gada pavasarī uzņēmums plāno izvēlēties saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu un paziņot iepirkuma uzvarētāju.

Latvijas Televīzijas raidījums “De facto” iepriekš ziņoja, ka “Pasažieru vilciens” 32 jaunu vilcienu iegādei plāno tērēt apmēram 200 miljonus eiro. Paredzēts, ka sākotnēji uzņēmums šo summu aizņemsies, bet vēlāk segs, par ceturtdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu.

Viena no iepriekšējās pieredzes zināmajām ir Spānijas kompānija CAF, kura jau savulaik pat bija parakstījusi līgumu par vilcienu piegādi Latvijai. Toreiz  valdība iepirkumu atcēla, jo bija risks palikt bez projektam paredzētās Eiropas naudas.

Otra jau zināmā kompānija ir Šveices „Stadler”. Konkursā pieteicies „Stadler” meitasuzņēmums Polijā „Stadler Polska”. „Stadler” piegādāja vilcienus arī Igaunijai un Baltkrievijai.

Konkursā pieteicies arī „Talgo”, kas ir Spānijas vilcienu ražotājs. „Talgo” vilcieni ir Francijā, Itālijā, Šveicē, Portugālē, Argentīnā un citās valstīs.

Vēl viens pretendents ir Čehijas uzņēmums „Škoda Vagonka”. Šīs kompānijas piegādātie vilcieni brauc Lietuvā, Čehijā, Slovākijā un Ukrainā.

Tāpat vilcienus Latvijai vēlas piegādāt arī Krievijas uzņēmums „Uraļskije lokomotīvi”, kas ražoja arī speciāli Soču olimpiādei paredzētos vilcienus „Lastočka”. Latvijas raidījums „de facto” septembrī ziņoja, ka ir pazīmes, kas liecina, ka iespējams, konkursa nolikums uzrakstīs par labu šiem vilcieniem. Atbildīgās amatpersonas gan to noliedza.

Tagad „Pasažieru vilciens” piedāvājumus vērtēs un 2016.gada pavasarī plānots paziņot konkursa uzvarētāju. Tikšot vērtēta piegādātāju agrākā pieredze, finansiālā stabilitāte, kā arī piedāvāto vilciena modeļu atbildība tehniskajām prasībām.

Satiksmes eksperts Tālis Linkaits Latvijas Radio raidījumā "Aktuālais temats" norādīja, ka plašāks pretendentu loks nekā iepriekšējā reizē, visticamāk, ir vērojams mainītās konkursa specifikas dēļ. Viņš pieļāva, ka otrajā kārtā būs kādas trīs, divas kompānijas, kas cīnīsies par iespēju piegādāt vilcienus.

Viņš arī pieņēma, ka salīdzinoši labas izredzes konkursā varētu būt Krievijas kompānijai. Ekonomiskās krīzes dēļ Krievija, iespējams, savus vilcienus būtu gatava pārdot lētāk. Savukārt Latvija tieši ir ieinteresēta vilcienus iegādāties pēc iespējas ātrāk un lētāk. Tomēr tas ir tikai pieņēmums.

Intervija ar Tāli Linkaitu par vilcienu iepirkumu
00:00 / 13:36
Lejuplādēt

Jau vēstīts, ka līdzšinējie PV mēģinājumi tikt pie jauniem elektrovilcieniem bijuši nesekmīgi.

2012.gada aprīlī PV un Spānijas ražotājs CAF parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai. Vēlāk konstatēts, ka Nila Freivalda vadītās PV valdes parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšana šim darījumam.

Vēlāk izsludināts jauns iepirkums toreizējā PV valdes priekšsēdētāja Arta Birkmaņa vadībā, taču arī tas netika realizēts, jo vilcieni izrādījās pārāk dārgi.

2014.gada jūlija sākumā PV izsludinātajā atklātajā konkursā par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem par uzvarētāju tika atzīts Šveices uzņēmums "Stadler Bussnang AG" ("Stadler"). Dienvidkorejas uzņēmuma "Hyundai Rotem Company" iesniegto piedāvājumu iepirkumu komisija noraidīja, jo tas neatbilda iepirkumu nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām.

Tomēr 2014.gada 23.jūlijā PV jaunā valde pieņēma lēmumu pārtraukt vilcienu iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilda uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām.

"Pasažieru vilciens" šā gada septembrī izsludināja jaunu iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt