Panorāma

Vienojas par topošās valdības deklarāciju

Panorāma

Atšķiras vērtējumi par Rīgas cirka ēkas drošību

Jauno LDz šefu sola atrast tuvāko nedēļu laikā

Jauno LDz šefu sola atrast tuvāko nedēļu laikā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Uzņēmuma “Latvijas dzelzceļš” (LDz) valdes priekšsēdētāja amata kandidātu vērtēšana iegājusi fināla fāzē. Patlaban ir izkristalizējušies seši iespējamie kandidāti.

Darbs pie „Latvijas dzelzceļa” valdes priekšsēdētāja kandidātu atlases aizsākās pagājušā gada oktobrī. Kopumā amatam uzrunāti aptuveni 100 pretendentu. No tiem atsijāts tā sauktais īsais saraksts, ko izvērtēs īpaša komisija. Vienu no tiem ieteiks apstiprināšanai.

Šo komisiju vada Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa. Tajā darbijas Latvijas Darba devēju konfederācijas vadītāja Līga Meņģelsone, Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes darbinieku arodbiedrības priekšsēdētājs Savelijs Semjonovs, kā arī Pārresoru koordinācijas centra vadītājs Pēteris Vilks. To, cik un kādi pretendenti izraudzīti, neviens neatklāj. Politisks spiediens līdz šim nav izjusts.

„Pagaidām ne man, ne maniem kolēģiem nav bijuši nekādi jautājumi par šo procesu. Noteikti es esmu gatava sniegt informāciju, ja tas ir vajadzīgs, bet neviens no politiķiem tiešā veidā nav jautājis un interesējies, kādā procesa stadijā mēs esam,” saka SM valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa.

Darba intervijas plānots sākt šonedēļ, bet pabeigt nākamnedēļ.

Pēc Latvijas Televīzijas rīcībā esošās informācijas, uz darba intervijām aicinātas trīs augsta ranga LDz koncerna amatpersonas. Tie ir – pašreizējie valdes locekļi Aivaru Strakšas un Edvīnu Bērziņš, kā arī meitasuzņēmuma “LDz Cargo” valdes priekšsēdētājs un kādreizējais LDz finanšu direktors Māris Bremze.

Tāpat uz augsto amatu tiek virzīti trīs pretendenti, kuri līdz šim nav strādājuši LDz. Viens no tiem ir bijušais “Latvijas pasta” vadītājs Māris Kleinbergs. Šobrīd viņš vada loģistikas uzņēmumu “Schenker”, bet iepriekš vadījis kompānijas “Baltic Logistic Solutions” un “Avers”.

Citam pretendentam – Vladimiram Čamānam šī būs otrā reize, kad viņš mēģina kļūt par LDz vadītāju. Līdz šim viņš darbojies Rīgas Vagonbūves rūpnīcas valdē un būvuzņēmumā “Bau-How Baltic”, bet tagad ir valdes loceklis kompānijā  „AV Investments.” Tāpat otro reizi uz šo amatu pretendē bijušais bankas “Citadele” padomes loceklis, grāmatvedības pakalpojumu uzņēmuma “Opus Capita” vadītājs Aldis Greitāns.

Nākamais satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) uzskata, visi izraudzītie kandidāti ir cienīgi pretendenti. Darbs gan viegls nebūšot. „Viss, kas saistās ar dzelzceļa attīstību un sakārtošanu. Vēl viena lieta ir kravu kritums, kas parādās un ir diezgan ievērojams. Tāpat virzīt visus darbus, kas ir-  elektrifikācija un citi projekti. [..] Es nemēģināšu iespaidot komisijas lēmumu, lai viņi izvērtētu no tiem, kas var vadīt, izvēlētos tādu, kas to var darīt,” norāda Augulis.

Jau vēstīts, ka konkurss uz "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētāja amatu izsludināts pēc tam, kad no šī amata aizdomās par kukuļņemšanu atstādināts ilggadējais kompānijas vadītājs Uģis Magonis. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs Magoni tur aizdomās par aptuveni pusmiljona eiro liela kukuļa pieņemšanu.

Sākot darbu pie jaunā vadītāja meklēšanas, personāla atlases kompānijā "Amrop" norādīja uz iespējamajiem riskiem, tostarp uz amata "politizētību" un atalgojuma neatbilstību tirgum.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti