Janvārī mazumtirdzniecības apgrozījums gada griezumā pieauga par 2,9%

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

2023. gada janvārī, salīdzinot ar 2022. gada janvāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,9%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 3,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 5,7%, autodegvielas – pieauga par 8,5%.

Salīdzinot ar 2022. gada janvāri,

būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 23,2%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 14,3%).

Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 7,6%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 4,5%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 20,4%.

2023.gada janvārī, salīdzinot ar 2022. gada decembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 1,4%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,7%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 1,6%, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,4%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 14,8%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 10,4%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 5,6%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 9,2%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,9%) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 3,3%).

2023. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 16,6%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības (salīdzināmajās cenās):

CSP gan norādīja, ka publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti