Šī iepirkuma mērķis ir nodrošināt posma Vangaži–Salaspils–Misa dzelzceļa zemes klātnes, virsbūves un saistīto inženiertehnisko būvju būvprojektēšanu un būvprojektēšanas uzraudzības pakalpojumu sniegšanu jauna standarta sliežu ceļam pasažieru un kravu pārvadājumiem.
"Jaunais detalizētais būvprojekta iepirkums attiecas uz 60 kilometru "Rail Baltica" dzelzceļa līniju Latvijā, posmā no Vangažiem līdz Ķivuļurgas upei un posmā no Ķivuļurgas upes caur Salaspili līdz Misas upei.
Būvprojekta specifikācijā iekļauta 10 tiltu - tajā skaitā tilta pār Daugavu ar paredzēto garumu 1,6 kilometri - izveide, kā arī 14 ceļa pāreju, 15 dzelzceļa pāreju, četru dzīvnieku pāreju, 45 caurteku un 12 galveno gāzvadu šķērsojumu izveide," informē "RB Rail" tehniskais direktors Marts Nīlsens.
Kā citi būvprojektēšanas konkursi, arī šis iepirkums tiek organizēts divās kārtās: pirmajā notiks kandidātu atlase priekšlikumu iesniegšanai konkursa otrajai kārtai, bet otrajā kārtā - aicināto kandidātu priekšlikumu izvērtēšana un līgumslēgšanas tiesību piešķiršana. Detalizēta informācija par pakalpojumu apjomu, ko paredz iepirkums, tiks sniegta kandidātiem, kuri kvalificējušies konkursa pirmajai kārtai.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš iepirkumam ir šā gada 18. jūnijs. Pieteikumi ir jāiesniedz elektroniski, izmantojot Elektroniskās iepirkumu sistēmas piedāvātās iespējas.
KONTEKSTS:
Latvija, Lietuva un Igaunija sagaida, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs atklāta satiksmei 2026. gadā. Iecerēts, ka Eiropas platuma sliežu dzelzceļa projekts “Rail Baltica” savienos Tallinu ar Varšavu.
"Rail Baltica" dzelzceļa līnijas apstiprinātā trase šķērsos Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā un stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldības teritoriju.